Page 17 - Chytrý zpravodaj - Lipůvka 06/2022
P. 17
Komunikace I/43 v území JMK
Plánované soubory staveb na období 2022–2027
Dne 4. 5. 2022 se uskutečnilo na ŘSD ČR, závod Brno jednání ve věci koordinace
staveb na silnici I/43 v území JMK. Předmětem jednání byla prezentace návrhů
koordinace staveb na silnici I/43 dotčeným obcím a správcům komunikací na ob-
jízdných trasách pro stavby v letech 2022–2027.
Zástupce ŘSD ČR vysvětlil význam chystaných staveb na sil. I/43 v návaznosti na
nutnost zkapacitnění komunikace I/43 a zabezpečení provozu. Představení koncep-
ce koordinační studie a zdůvodnění koordinace staveb na I/43
Soubor staveb v oblasti „střed“
– V rámci provozních oprav byly potvrzeny následující stavby:
• I/43 – Sebranice – Sanační opatření – bude koordinováno se stavbou I/19
Sebranice Průtah
• I/43 Závist / Černá Hora – Sanační opatření
• I/43 Lažany Výměna povrchu
• I/43 Závist – Sanační opatření
• I/43 OK Černá Hora
• I/43 Voděrady – sanační opatření
• I/43 Zboněk – Letovice – výměna povrchu
– Stavba „I/43 Bořitov – Svitávka – OK Sebranice“ bude realizována za pomocí pro-
vizorní komunikace. Při napojení nové komunikace na stávající těleso se očekává
řízení provozu po dobu cca 1 týdne.
– Stavby „I/43 Lom Černá Hora, přeložka“ a „I/43 Závist – Stoupací pruh“ budou
koordinovány a realizovány společně. V rámci obou staveb nedojde v prvním roce
výstavby k omezení na I/43. V druhém roce výstavby budou vyžívány jednosměr-
né objízdné trasy pro osobní automobily:
• Směr Brno – Letovice: Lipůvka – II/379 – Šebrov – II/374 - Blansko – II/377
– Rájec – Jestřebí – Bořitov
• Směr Letovice – Brno: Černá Hora – II/377 – Žernovník – III/37715 –
Malá Lhota – I/43
Nákladní doprava bude ponechána na I/43 a bude řízena kyvadlově. Doba omezení
na I/43 je odhadována na cca 10 měsíců. V rámci objízdných tras budou provede-
na bezpečnostní opatření, jako je snížení rychlosti v obcích a zbudování provizor-
ních přechodů pro chodce. V obeci Malá Lhota bude provedena opravu povrchu.
– Stavba „I/43 Perná – Krhov, bodová závada“ – výstavba z velké části prováděna
mimo stávající těleso I/43. Napojení na původní I/43 proběhne za kyvadlového
řízení dopravy.
17