Page 3 - Chytrý zpravodaj - Koryčany 04/2021
P. 3

Máme rádi koníky
                                                                                                          l
                                                                                                       o
                                                                                                  Šk
                                                                                                              v
                                                                                                                í
                                                                                                           s
                                                                                                             t
        návštěva Hipocentra Koryčany                                                              Školství
        Snad každé malé dítě má rádo zvířátka   Poté jsme šli před stáje a dívali se, jak koníčci
        a  mnohé má i  nějakého zvířecího kamará-  odbíhají na pastvu. Byla to nádherná podíva-
        da doma. Ale koníka? Toho doma moc dětí   ná pro všechny. Pak jsme se přesunuli s dět-
        nemá. A tak jsme s velkým potěšením přijali   mi na  tribunu kryté haly, kde nám šikovné
        pozvání na prohlídku Hipocentra tady u nás   dívky předvedly své vystoupení – tzv. voltiž,
        v Koryčanech.                       tedy gymnastiku na koni. Dětem se to velmi
                                            líbilo a malé gymnastky odměnily bouřlivým
        A bylo to moc hezky strávené dopoledne. Děti   potleskem. A protože bylo velké horko, sta-
        si prohlédly stáje a ty odvážnější si některé   vili jsme se zpáteční cestou do naší školičky
        koníky mohly i  pohladit a  nakrmit suchým   na zmrzlinu. Mňam!
        chlebem a jablíčky, které koníčkům přines-
        ly jako dárek. Chtěly koníkům udělat radost   Moc děkujeme za  prohlídku  plnou zážitků
        a svého úkolu – donést z domu suché pečivo   a věříme, že se do Hipocentra zase brzy po-
        – se zhostily opravdu na výbornou. Ani jsme   díváme.
        to nemohli unést, a tak to paní ředitelka mu-          Mgr. Petra Kovářová
        sela odvézt autem.


































        Zprávičky ze školy základní…



        Je pozdní večer listopadový. Píše se 17. den   distanční výuky ke studiu stavěli docela roz-  V současné době se žáci každý týden testují,
        měsíce, který nám připomíná ideály „same-  dílně. Škola poskytovala značnou technickou   v minulém týdnu větší část 6. třídy byla z roz-
        tové revoluce“ roku 1989.           a  organizační podporu, v rámci které jsme   hodnutí KHS v  karanténě. Ihned jsme kon-
        Tvořím úvodník jak pracuje naše škola, jak   zapůjčili až 50 notebooků. Pro první stupeň   taktovali rodiče, žáci odcházeli domů a druhý
        se daří vašim dětem, co nás potkalo od září   jsme zajistili bezpečnou prezenční výuku   den se učili distančně z domova a zbývající
        a jak se chystáme na neurčitý vývoj vzdělá-  všech žáků v oddělených prostorách, nabídli   žáci souběžně ze školy. Tento systém máme
        vání v době „covidové“.             doučování a individuální konzultace a v nut-  technicky připraven na celé škole.
        Opět jsme začínali s různými omezeními, co   ných případech i individuální výuku ve škole.  Základem je vybavení školy z realizovaného
        se  týká shromažďování a  homogenity sku-  Musíme si však uvědomit, že distanční vý-  projektu „Rozvoj přírodovědného a technic-
        pin žáků ve výuce, a pravidlo 3R bylo kaž-  uka přece jen nemůže plně nahradit výuku   kého – praktického vzdělávání v ZŠ Koryča-
        dodenní nutností. Snažili jsme se  vytvořit   prezenční, která poskytuje podstatně lepší   ny“. K dispozici máme interaktivní tabule, vi-
        nám všem prostředí bezpečné a přitom udě-  interakci při výuce, je svižnější a není závis-  zualizéry pro digitalizaci, přenosový systém
        lat maximum pro aktivity žáků, pro vstřícné   lá na nedostatcích technologií i aktérů sdíle-  a  software umožňující optimální možnosti
        a  empatické vztahy. Není totiž jednoduché   ní. Chyběla socializace mezi žáky a ztrácely   sdílení…
        „naladit“ vzdělávání žáků, kteří se  v  době   se učebně-pracovní návyky.


                                                                                                                     3
   1   2   3   4   5   6   7   8