Page 3 - Chytrý zpravodaj - Koryčany 04/2021
P. 3
Máme rádi koníky
l
o
Šk
v
í
s
t
návštěva Hipocentra Koryčany Školství
Snad každé malé dítě má rádo zvířátka Poté jsme šli před stáje a dívali se, jak koníčci
a mnohé má i nějakého zvířecího kamará- odbíhají na pastvu. Byla to nádherná podíva-
da doma. Ale koníka? Toho doma moc dětí ná pro všechny. Pak jsme se přesunuli s dět-
nemá. A tak jsme s velkým potěšením přijali mi na tribunu kryté haly, kde nám šikovné
pozvání na prohlídku Hipocentra tady u nás dívky předvedly své vystoupení – tzv. voltiž,
v Koryčanech. tedy gymnastiku na koni. Dětem se to velmi
líbilo a malé gymnastky odměnily bouřlivým
A bylo to moc hezky strávené dopoledne. Děti potleskem. A protože bylo velké horko, sta-
si prohlédly stáje a ty odvážnější si některé vili jsme se zpáteční cestou do naší školičky
koníky mohly i pohladit a nakrmit suchým na zmrzlinu. Mňam!
chlebem a jablíčky, které koníčkům přines-
ly jako dárek. Chtěly koníkům udělat radost Moc děkujeme za prohlídku plnou zážitků
a svého úkolu – donést z domu suché pečivo a věříme, že se do Hipocentra zase brzy po-
– se zhostily opravdu na výbornou. Ani jsme díváme.
to nemohli unést, a tak to paní ředitelka mu- Mgr. Petra Kovářová
sela odvézt autem.
Zprávičky ze školy základní…
Je pozdní večer listopadový. Píše se 17. den distanční výuky ke studiu stavěli docela roz- V současné době se žáci každý týden testují,
měsíce, který nám připomíná ideály „same- dílně. Škola poskytovala značnou technickou v minulém týdnu větší část 6. třídy byla z roz-
tové revoluce“ roku 1989. a organizační podporu, v rámci které jsme hodnutí KHS v karanténě. Ihned jsme kon-
Tvořím úvodník jak pracuje naše škola, jak zapůjčili až 50 notebooků. Pro první stupeň taktovali rodiče, žáci odcházeli domů a druhý
se daří vašim dětem, co nás potkalo od září jsme zajistili bezpečnou prezenční výuku den se učili distančně z domova a zbývající
a jak se chystáme na neurčitý vývoj vzdělá- všech žáků v oddělených prostorách, nabídli žáci souběžně ze školy. Tento systém máme
vání v době „covidové“. doučování a individuální konzultace a v nut- technicky připraven na celé škole.
Opět jsme začínali s různými omezeními, co ných případech i individuální výuku ve škole. Základem je vybavení školy z realizovaného
se týká shromažďování a homogenity sku- Musíme si však uvědomit, že distanční vý- projektu „Rozvoj přírodovědného a technic-
pin žáků ve výuce, a pravidlo 3R bylo kaž- uka přece jen nemůže plně nahradit výuku kého – praktického vzdělávání v ZŠ Koryča-
dodenní nutností. Snažili jsme se vytvořit prezenční, která poskytuje podstatně lepší ny“. K dispozici máme interaktivní tabule, vi-
nám všem prostředí bezpečné a přitom udě- interakci při výuce, je svižnější a není závis- zualizéry pro digitalizaci, přenosový systém
lat maximum pro aktivity žáků, pro vstřícné lá na nedostatcích technologií i aktérů sdíle- a software umožňující optimální možnosti
a empatické vztahy. Není totiž jednoduché ní. Chyběla socializace mezi žáky a ztrácely sdílení…
„naladit“ vzdělávání žáků, kteří se v době se učebně-pracovní návyky.
3