Page 2 - kn01.qxd
P. 2

STRANA 2                                                                                                  ZPRÁVY Z MĚSTA A OKOLÍ                                                    KOPŘIVNICKÉ NOVINY – 21. ŘÍJNA

          Firma Geosan nevylučuje dřívější dokončení revitalizace centra města

            (Dokončení ze strany 1)     diska receptury, jedná se totiž o po- dalších věcech, dokončí dnes rozko- tečností, kterou žijeme. Bohužel jsme  bodová svítidla ke schodům a potřeb-
            Na druhou stranu bude společnost  hledový beton z bílého portlandského  panou a zaplocenou část centra města   ve veřejné zakázce, která má jasná  nou kabeláž. Jisté problémy s  do-
         respektovat dohodu s městem a chce  cementu. Budeme pracovat se speci- a až následně se posune dál. „Začneme  pravidla a všichni je musíme dodržo- dávkami se sice objevují, ale podle
         ctít stanovený harmonogram a pod- álním bedněním a složením betonu,  připravovat základy pro Lašskou  vat. Tam, kde je to možné, budeme  zástupců společnosti nejsou tak fatální
         mínku, že nemá zabrat najednou celé  ale technicky už nás nečeká nic složi- bránu a  následně nasypávat kon- samozřejmě s městem o cenách jednat,  jako v případě automobilového prů-
         náměstí. „Proto s některými demoli- tého,“ míní Petr Horňák. Je tak možné,  strukční vrstvy. Začnou vznikat uce- cokoliv nad to, co nám umožňuje  myslu nebo i u stavebních projektů
         cemi, které bychom mohli v  zimě  že práce oproti harmonogramu ve  lené plochy, které budeme zadlažďo- smlouva, je naše podnikatelské ri- jiného charakteru, kde se například
         dělat, počkáme až na dobu, kdy po- smlouvě ještě zrychlí. Geosan Group  vat,“ říká Petr Horňák.   ziko,“ říká Milan Vokoun, ředitel os- nedostává oceli nebo izolačních ma-
         stoupíme dál v jiných částech stavby,“  ve svém interním harmonogramu do-  Realizace největšího stavebního  travského závodu společnosti Geosan  teriálů. Prodlevy u některých dodávek
         vysvětlil Petr Horňák.         konce počítala se spojením některých  projektu ve městě za poslední léta při- Group.        jsou prý maximálně dvouměsíční
            Dokončením zatrubnění Kopřiv- technologicky navazujících činností  šla ve chvíli, kdy nejen stavebnictví   S dodávkami materiálu zatím spo- a vzhledem k rozsahu stavby je firma
         ničky podle realizační společnosti  a operuje s možností odevzdat kom- prochází turbulentním vývojem. Podle  lečnost problém nemá. Co po- schopná práce koordinovat tak, aby ji
         končí zároveň i časově a technicky  pletně dokončené dílo už na konci  zástupců firmy ceny stavebních ma- třebovala, zatím vždy u svých do- zpožděné dodávky nelimitovaly.
         nejnáročnější část stavby a další části  příštího roku, tedy zhruba o pět měsíců  teriálů za poslední půlrok stouply  davatelů získala, i když za mnohdy   Podle  ředitele Milana Vokouna
         rekonstruovaného centra by se měly  dřív, než bylo dohodnuto. Oproti to- o  zhruba 20 procent. U  některých  výrazně jiné ceny, než s jakými pů- Geosan Group kopřivnickou zakázku
         proměňovat rychleji. „To, co nás čeká,  muto ambicióznímu plánu je sice  druhů materiálů je to ale i 150 procent,  vodně kalkulovala. Například s vý- považuje za velmi prestižní a důleži-
         jsou z 90 % zpevněné plochy z litého  stavba v mírném skluzu, ale i tak firma  a navíc některé komodity jsou ne- robcem dlažby má Geosan Group do- tou. „Děláme vše proto, aby nejen
         betonu, velkoformátové dlažby, as- potvrzuje snahu zakázku dokončit  dostatkovým zbožím. Nic z toho by  davatelskou smlouvu, která mu  město, ale především obyvatelé Ko-
         faltu či žulových kostek. Na tom není  před termínem stanoveným ve  ale rekonstrukci centra ohrozit ne- zajišťuje konkrétní materiál cenově  přivnice byli spokojeni s výsledkem
         technicky nic složitého na rozdíl od  smlouvě.                mělo. „Je to situace, kterou nikdo ne- i fyzicky na skladě do konce roku  a my splnili všechno, co jsme při uzav-
         tubosideru. Další výzvou bude prvek   Postup prací je plánován tak, že  předpokládal, a  došlo k  velké ne- 2022. Firma už má zajištěna i veškerá  ření kontraktu slíbili,“ uzavřel Milan
         „Lašské brány“. Ten je náročný z hle- než začne Geosan Group pracovat na  rovnováze mezi smlouvami a sku-  svítidla, ať už pouliční lampy nebo  Vokoun.
          Začíná oprava...                                                                                      Pietní akt připomene vznik

            (Dokončení ze strany 1)
            Předpokládaná hodnota re-                                                                                republiky v roce 1918
         konstrukce dvou nejzubože-                                                                               K o p ř i v n i c e  (hod) – Kopřivnice si připomene Den
         nějších částí střechy se pohy-                                                                         vzniku samostatného Československa vzpomínkovým setkáním,
         buje okolo tří a tři čtvrtě milionu                                                                    které se uskuteční ve středu 27. října v 16 hodin, den před výročím
         korun. Oprava, která začíná                                                                            vzniku republiky. Kytice k pomníku prvního československého
         v  těchto dnech, by měla být                                                                           prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka položí zástupci města Ko-
         hotova nejpozději do dvou mě-                                                                          přivnice, Masarykova demokratického hnutí, Svazu bojovníků
         síců. Mezitím radnice pracuje                                                                          za svobodu a Obce Slovákov. Krátký proslov přednese starosta
         na zadávacích podmínkách sou-                                                                          města Miroslav Kopečný. Slavnostní atmosféru podvečera pod-
         těže, ve které vybere zhotovitele                                                                      trhne vystoupení Pěveckého sdružení Kopřivnice, v jehož podání
         opravy zbytku střechy kultur-                                                                          zazní i československá hymna.
         ního domu v roce 2022.
            Cestou, jak se do budoucna                                                                          Farmářský trh nabídl výrobky,
         vyhnout řešení havárií prostřed-
         nictvím nestandardních ná-                                                                                 zdravotní osvětu i charitu
         strojů, je podle místostarosty
         Krompolce kompletní paspor-                                                                              K o p ř i v n i c e  (hod) – Poslední farmářský trh, který se
         tizace majetku města. „Šlo by                                                                          konal v pátek 15. října, nabídl kromě čerstvých surovin, kvalitních
         o  určitý soupis majetku se                                                                            potravin a regionálních výrobků také výstavku hub. Lidé, kteří
         zhodnocením jeho skutečného                                                                            na něj přišli, mohli využít možnosti nechat si bezplatně změřit
         stavu, což městu umožní s vět-                                                                         tlak, hladinu glukózy a cholesterolu, BMI či množství tuku v těle.
         ším předstihem plánovat prio-                                                                          Této nabídky využilo 65 zájemců. V rámci trhu proběhla i sbírka
         rity v oblasti investic do budov,“   Pamětní deska připomínající osobnost učitele a čestného občana Ladislava Cvíčka je už týden   teplého ošacení pro potřebné, které bude předáno organizacím
         doplnil Dušan Krompolc.   k vidění u vstupu do ZŠ dr. Milady Horákové, kde působil.      FOTO: DAVID MACHÁČEK  starajícím se o lidi bez přístřeší.
             Pressování předcházelo...                        Už brzy by tatry mohly místo nafty tankovat vodík

            (Dokončení ze strany 1)                            (Dokončení ze strany 1)        nás jsou jejich postupy prakticky ne- jeme s ČVUT Praha a VUT Brno, přičemž
            Letos byli hosty Pressování historik Prokop Tomek, novi-  „Pokud vše půjde podle plánu, v roce  využitelné. Osobák jednoduše není ná- cílem je zpracování studie, zda to vůbec
         nářka Lída Rakušanová, politolog a publicista Jiří Pehe a něk-  2023 bychom měli začít auto testovat,“  klaďák a město není offroad. Parametry,  dává smysl a  jestli takové  řešení bude
         dejší zpravodaj ČT v Rusku a Polsku a aktuálně šéf Ostravského   uvedl Radomír Smolka s tím, že testy bu- kterých musíme dosáhnout my, jsou úplně  Evropa akceptovat. Při spalování vodíku
         studia České televize Miroslav Karas. Všichni hosté nejdříve   dou probíhat na polygonu Tatry, kde by  jinde,“ vysvětluje Radomír Smolka, proč  sice nevzniká CO2, nicméně malé množství
         zmínili svůj vztah k Rádiu Svobodná Evropa a následně se už   měla být tou dobou už i plnicí stanice na  si Tatra prošlapává cestu sama, byť má  emisí, zejména oxidu dusíku stále vzniká.
         společně s moderátorem Radkem Kubičkem pustili do diskuze.   vodík. Na plnění tohoto ambiciózního  spolehlivého technologického partnera  Pokud bude tlak na zcela bezemisní provoz,
         V té se dotkli nejen aktuálních témat, jakými je povolební si-  plánu nebude kopřivnická automobilka  v automobilce DAF.   pak zůstávají ve hře jen baterie a vodíkové
         tuace v tuzemsku a perspektivy vládnutí vznikající nové koalice,   sama.  Vývoj srdce nové tatry probíhá   První tatrou s palivovými články má  palivové články,“ poznamenal Radomír
         ale i zdravotního stavu prezidenta a zamlčování důležitých in-  v konsorciu, ve kterém jsou kromě Tatry  být náklaďák pro těžební průmysl. Jednat  Smolka.
         formací o způsobilosti a kondici hlavy státu nebo o roli veřejno-  a  její mateřské skupiny Czechoslovak  se bude zřejmě o auto s podvozkem 8 × 8   Takto rigidní přístup zatím ale panuje
         právních médií a dalších oblastí.
                                                            Group zapojeny Ústav jaderného výzkumu  a celkovou hmotností 50 tun. „Je dobře, že  pouze v případě aut pro budoucí evropský
          Ve Štramberku se slavilo výročí...                z Reže, Vysoká škola chemicko-technolo- jsme si na začátek stanovili tak těžký úkol.  civilní trh. Tatra, která dodává i do zemí
                                                            gická a automobilové vývojové centrum  Zkušenosti, které nabrali kolegové na  mimo Evropskou unii a silně se zaměřuje
            (Dokončení ze strany 1)                         Devinn. Projekt navíc grantově podporuje  dálnicích, tady moc neplatí a o to je náš  i na armádní zákazníky, uvažuje například
            Na nádraží ve Štramberku byla připravena nejen výstava fo- stát prostřednictvím Technologické agen- projekt zajímavější,“ libuje si šéf tatrová- i o nasazení hybridních tater kombinujících
         tografií k trati a těžbě vápence, ale i komentované prohlídky pra- tury ČR v rámci jejího programu TREND.  ckého vývoje.   spalovací motory s elektrickými. „Armády
         coviště výpravčího. V poledne pak zahrál dechový orchestr. V prů-  „Cílem je vytvořit ryze české vodíkové   Elektromobil poháněný vodíkovými  stále častěji požadují tichý či beztermální
         běhu dne projel historický vlak tratí mezi Štramberkem  nákladní vozidlo úplně od píky. Bereme  palivovými články je zatím tou nejvíc roz- chod vozidel a jinak než elektromotorem
         a Studénkou a divadlo sehráli štramberští ochotníci dvakrát ve  v potaz, že dnes jezdí po světě mnoho aut  pracovanou, ale nikoliv jedinou alternati- toho nedosáhneme. Lákavé je i časově
         Štramberku i ve Studénce. Železniční trať Studénka – Veřovice  velkých automobilek, které už nějakou  vou pohonu tater budoucnosti, se kterou  omezené výrazné zvýšení výkonu. Dle
         je dlouhá 27 km a byla vybudována ve dvou etapách od 19. pro- dobu testují různé formy vodíkového po- jejich konstruktéři koketují. „Například  mého názoru je čistě elektrické bateriové
         since 1881 do 25. července 1896. Na trati na úseku Studénka –  honu, ať už to jsou palivové články, nebo  i přímé spalování vodíku je pro nás téma.  auto pro armádu nesmysl. Proto se hybridní
         Štramberk byl provoz zahájen 19. prosince 1881 a na úseku  motory přímo spalující vodík. Nicméně,  Je to i možná cesta, jak prodloužit život  technologií také vážně zabýváme,“ uzavřel
         Štramberk – Veřovice začaly vlaky jezdit 25. července 1896.    pořád to jsou auta určená na cesty a pro  vzduchem chlazeného motoru. Komuniku- Radomír Smolka.
          Dva developeři představí porotě svůj záměr pro zastavění... Na zklidnění dopravy dohlíží...

            (Dokončení ze strany 1)          sousedního Příbora.                 umožnit, aby se na trh dostaly nedostatkové   (Dokončení ze strany 1)
            Ten také potvrdil, že radní minulý týden   Už před prezentacemi obou firem, které  byty, a to v rozumném čase,“ uvedl místosta-  Druhé měřicí zařízení město koupilo od kunovické
         jmenovali porotu, která by měla vybrat nej- mají zájem v lokalitě Západ stavět, je podle  rosta odpovědný mimo jiné za oblast bydlení.  firmy Ramet. „Rada v červnu schválila přímý nákup od
         vhodnějšího uchazeče o koupi pozemků pro  slov místostarosty Krompolce možné říci, že   O prodeji pozemků, které město v lokalitě  této firmy, od níž máme i první zařízení. Je to proto, aby-
         výstavbu rodinných a bytových domů v lo- obě předložily k posouzení zajímavý, kreativní   Západ vlastní, by za určitých okolností mohlo  chom předešli problémům se vzájemnou komunikací růz-
         kalitě „Kopřivnice – Západ“. V devítičlenné  a životaschopný projekt. „Každý z uchazečů  být rozhodnuto ještě letos. „Je těžké předvídat,  ných typů softwaru a hardwaru. Pořízení nového radaru
         porotě je kromě kompletního vedení města  má při navržení zastavění daného území  jestli porota bude schopná vyřknout verdikt  přišlo na 850 tisíc korun včetně DPH,“ upřesnil místosta-
         a vedoucích radničních odborů majetku, roz- vlastní filozofii. Každý projekt je jiný a oba  hned na prvním jednání, nebo se bude muset  rosta Dušan Krompolc.
         voje a  stavebního  řádu také městská ar- mají své klady i zápory. Nečeká nás jednodu- sejít víckrát. Svůj čas si vyžádá také příprava   První skříň pro stacionární radar byla instalována před
         chitektka a dva externí odborníci na architek- ché rozhodování,“ uvedl Dušan Krompolc.  smluvního vztahu, který bude mimořádně  třemi lety u Muzea Fojtství na ulici Záhumenní, další dvě
         turu a urbanismus. Vnější odborný pohled  Cena, kterou developeři za pozemky nabíd- složitý. Poslední slovo bude mít každopádně  stanoviště přibyla vloni v květnu. Jedno je na ulici Obránců
         mají poskytnout Kamil Mrva a Jan Malík, ar- nou, by přitom podle něj nemusela hrát zcela  zastupitelstvo. Pokud k jednání o prodeji dojde  míru u výjezdu na Závišice a druhé v Lubině na hlavním
         chitekti, kteří navíc působí v komunální poli- dominantní roli. „Samozřejmě nemůžeme  už letos, bude to jistě dobře, ale spíš než na  tahu mezi Příborem a Frenštátem. „I získané finance z pokut
         tice. Oba navíc mají zkušenosti z oblasti chodu  a nebudeme prodávat pod cenou, ale pokud  termín budeme hledět na důkladnou přípravu  za překročení rychlosti město využívá na prevenci, napří-
         samospráv, kdy v případě Kamila Mrvy jde  bychom šponovali prodejní cenu, ve výsledku  prodeje tak, aby výsledek byl ve prospěch  klad na opatření pro zvýšení bezpečnosti především chodců.
         o  stávajícího zastupitele Kopřivnice. Jan  by ji zaplatil konečný klient, a proto bychom  města a jeho občanů,“ doplnil Dušan Krom- Jen v letošním roce byl například zrekonstruován přechod
         Malík je v tomto volebním období starostou  se měli řídit i jinými parametry a především  polc.            pro chodce u Komerční banky,“ dodal Dušan Krompolc.
   1   2   3   4   5   6   7