Page 2 - kn01.qxd
P. 2
STRANA 2 ZPRÁVY Z MĚSTA A OKOLÍ KOPŘIVNICKÉ NOVINY – 21. ŘÍJNA
Firma Geosan nevylučuje dřívější dokončení revitalizace centra města
(Dokončení ze strany 1) diska receptury, jedná se totiž o po- dalších věcech, dokončí dnes rozko- tečností, kterou žijeme. Bohužel jsme bodová svítidla ke schodům a potřeb-
Na druhou stranu bude společnost hledový beton z bílého portlandského panou a zaplocenou část centra města ve veřejné zakázce, která má jasná nou kabeláž. Jisté problémy s do-
respektovat dohodu s městem a chce cementu. Budeme pracovat se speci- a až následně se posune dál. „Začneme pravidla a všichni je musíme dodržo- dávkami se sice objevují, ale podle
ctít stanovený harmonogram a pod- álním bedněním a složením betonu, připravovat základy pro Lašskou vat. Tam, kde je to možné, budeme zástupců společnosti nejsou tak fatální
mínku, že nemá zabrat najednou celé ale technicky už nás nečeká nic složi- bránu a následně nasypávat kon- samozřejmě s městem o cenách jednat, jako v případě automobilového prů-
náměstí. „Proto s některými demoli- tého,“ míní Petr Horňák. Je tak možné, strukční vrstvy. Začnou vznikat uce- cokoliv nad to, co nám umožňuje myslu nebo i u stavebních projektů
cemi, které bychom mohli v zimě že práce oproti harmonogramu ve lené plochy, které budeme zadlažďo- smlouva, je naše podnikatelské ri- jiného charakteru, kde se například
dělat, počkáme až na dobu, kdy po- smlouvě ještě zrychlí. Geosan Group vat,“ říká Petr Horňák. ziko,“ říká Milan Vokoun, ředitel os- nedostává oceli nebo izolačních ma-
stoupíme dál v jiných částech stavby,“ ve svém interním harmonogramu do- Realizace největšího stavebního travského závodu společnosti Geosan teriálů. Prodlevy u některých dodávek
vysvětlil Petr Horňák. konce počítala se spojením některých projektu ve městě za poslední léta při- Group. jsou prý maximálně dvouměsíční
Dokončením zatrubnění Kopřiv- technologicky navazujících činností šla ve chvíli, kdy nejen stavebnictví S dodávkami materiálu zatím spo- a vzhledem k rozsahu stavby je firma
ničky podle realizační společnosti a operuje s možností odevzdat kom- prochází turbulentním vývojem. Podle lečnost problém nemá. Co po- schopná práce koordinovat tak, aby ji
končí zároveň i časově a technicky pletně dokončené dílo už na konci zástupců firmy ceny stavebních ma- třebovala, zatím vždy u svých do- zpožděné dodávky nelimitovaly.
nejnáročnější část stavby a další části příštího roku, tedy zhruba o pět měsíců teriálů za poslední půlrok stouply davatelů získala, i když za mnohdy Podle ředitele Milana Vokouna
rekonstruovaného centra by se měly dřív, než bylo dohodnuto. Oproti to- o zhruba 20 procent. U některých výrazně jiné ceny, než s jakými pů- Geosan Group kopřivnickou zakázku
proměňovat rychleji. „To, co nás čeká, muto ambicióznímu plánu je sice druhů materiálů je to ale i 150 procent, vodně kalkulovala. Například s vý- považuje za velmi prestižní a důleži-
jsou z 90 % zpevněné plochy z litého stavba v mírném skluzu, ale i tak firma a navíc některé komodity jsou ne- robcem dlažby má Geosan Group do- tou. „Děláme vše proto, aby nejen
betonu, velkoformátové dlažby, as- potvrzuje snahu zakázku dokončit dostatkovým zbožím. Nic z toho by davatelskou smlouvu, která mu město, ale především obyvatelé Ko-
faltu či žulových kostek. Na tom není před termínem stanoveným ve ale rekonstrukci centra ohrozit ne- zajišťuje konkrétní materiál cenově přivnice byli spokojeni s výsledkem
technicky nic složitého na rozdíl od smlouvě. mělo. „Je to situace, kterou nikdo ne- i fyzicky na skladě do konce roku a my splnili všechno, co jsme při uzav-
tubosideru. Další výzvou bude prvek Postup prací je plánován tak, že předpokládal, a došlo k velké ne- 2022. Firma už má zajištěna i veškerá ření kontraktu slíbili,“ uzavřel Milan
„Lašské brány“. Ten je náročný z hle- než začne Geosan Group pracovat na rovnováze mezi smlouvami a sku- svítidla, ať už pouliční lampy nebo Vokoun.
Začíná oprava... Pietní akt připomene vznik
(Dokončení ze strany 1)
Předpokládaná hodnota re- republiky v roce 1918
konstrukce dvou nejzubože- K o p ř i v n i c e (hod) – Kopřivnice si připomene Den
nějších částí střechy se pohy- vzniku samostatného Československa vzpomínkovým setkáním,
buje okolo tří a tři čtvrtě milionu které se uskuteční ve středu 27. října v 16 hodin, den před výročím
korun. Oprava, která začíná vzniku republiky. Kytice k pomníku prvního československého
v těchto dnech, by měla být prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka položí zástupci města Ko-
hotova nejpozději do dvou mě- přivnice, Masarykova demokratického hnutí, Svazu bojovníků
síců. Mezitím radnice pracuje za svobodu a Obce Slovákov. Krátký proslov přednese starosta
na zadávacích podmínkách sou- města Miroslav Kopečný. Slavnostní atmosféru podvečera pod-
těže, ve které vybere zhotovitele trhne vystoupení Pěveckého sdružení Kopřivnice, v jehož podání
opravy zbytku střechy kultur- zazní i československá hymna.
ního domu v roce 2022.
Cestou, jak se do budoucna Farmářský trh nabídl výrobky,
vyhnout řešení havárií prostřed-
nictvím nestandardních ná- zdravotní osvětu i charitu
strojů, je podle místostarosty
Krompolce kompletní paspor- K o p ř i v n i c e (hod) – Poslední farmářský trh, který se
tizace majetku města. „Šlo by konal v pátek 15. října, nabídl kromě čerstvých surovin, kvalitních
o určitý soupis majetku se potravin a regionálních výrobků také výstavku hub. Lidé, kteří
zhodnocením jeho skutečného na něj přišli, mohli využít možnosti nechat si bezplatně změřit
stavu, což městu umožní s vět- tlak, hladinu glukózy a cholesterolu, BMI či množství tuku v těle.
ším předstihem plánovat prio- Této nabídky využilo 65 zájemců. V rámci trhu proběhla i sbírka
rity v oblasti investic do budov,“ Pamětní deska připomínající osobnost učitele a čestného občana Ladislava Cvíčka je už týden teplého ošacení pro potřebné, které bude předáno organizacím
doplnil Dušan Krompolc. k vidění u vstupu do ZŠ dr. Milady Horákové, kde působil. FOTO: DAVID MACHÁČEK starajícím se o lidi bez přístřeší.
Pressování předcházelo... Už brzy by tatry mohly místo nafty tankovat vodík
(Dokončení ze strany 1) (Dokončení ze strany 1) nás jsou jejich postupy prakticky ne- jeme s ČVUT Praha a VUT Brno, přičemž
Letos byli hosty Pressování historik Prokop Tomek, novi- „Pokud vše půjde podle plánu, v roce využitelné. Osobák jednoduše není ná- cílem je zpracování studie, zda to vůbec
nářka Lída Rakušanová, politolog a publicista Jiří Pehe a něk- 2023 bychom měli začít auto testovat,“ klaďák a město není offroad. Parametry, dává smysl a jestli takové řešení bude
dejší zpravodaj ČT v Rusku a Polsku a aktuálně šéf Ostravského uvedl Radomír Smolka s tím, že testy bu- kterých musíme dosáhnout my, jsou úplně Evropa akceptovat. Při spalování vodíku
studia České televize Miroslav Karas. Všichni hosté nejdříve dou probíhat na polygonu Tatry, kde by jinde,“ vysvětluje Radomír Smolka, proč sice nevzniká CO2, nicméně malé množství
zmínili svůj vztah k Rádiu Svobodná Evropa a následně se už měla být tou dobou už i plnicí stanice na si Tatra prošlapává cestu sama, byť má emisí, zejména oxidu dusíku stále vzniká.
společně s moderátorem Radkem Kubičkem pustili do diskuze. vodík. Na plnění tohoto ambiciózního spolehlivého technologického partnera Pokud bude tlak na zcela bezemisní provoz,
V té se dotkli nejen aktuálních témat, jakými je povolební si- plánu nebude kopřivnická automobilka v automobilce DAF. pak zůstávají ve hře jen baterie a vodíkové
tuace v tuzemsku a perspektivy vládnutí vznikající nové koalice, sama. Vývoj srdce nové tatry probíhá První tatrou s palivovými články má palivové články,“ poznamenal Radomír
ale i zdravotního stavu prezidenta a zamlčování důležitých in- v konsorciu, ve kterém jsou kromě Tatry být náklaďák pro těžební průmysl. Jednat Smolka.
formací o způsobilosti a kondici hlavy státu nebo o roli veřejno- a její mateřské skupiny Czechoslovak se bude zřejmě o auto s podvozkem 8 × 8 Takto rigidní přístup zatím ale panuje
právních médií a dalších oblastí.
Group zapojeny Ústav jaderného výzkumu a celkovou hmotností 50 tun. „Je dobře, že pouze v případě aut pro budoucí evropský
Ve Štramberku se slavilo výročí... z Reže, Vysoká škola chemicko-technolo- jsme si na začátek stanovili tak těžký úkol. civilní trh. Tatra, která dodává i do zemí
gická a automobilové vývojové centrum Zkušenosti, které nabrali kolegové na mimo Evropskou unii a silně se zaměřuje
(Dokončení ze strany 1) Devinn. Projekt navíc grantově podporuje dálnicích, tady moc neplatí a o to je náš i na armádní zákazníky, uvažuje například
Na nádraží ve Štramberku byla připravena nejen výstava fo- stát prostřednictvím Technologické agen- projekt zajímavější,“ libuje si šéf tatrová- i o nasazení hybridních tater kombinujících
tografií k trati a těžbě vápence, ale i komentované prohlídky pra- tury ČR v rámci jejího programu TREND. ckého vývoje. spalovací motory s elektrickými. „Armády
coviště výpravčího. V poledne pak zahrál dechový orchestr. V prů- „Cílem je vytvořit ryze české vodíkové Elektromobil poháněný vodíkovými stále častěji požadují tichý či beztermální
běhu dne projel historický vlak tratí mezi Štramberkem nákladní vozidlo úplně od píky. Bereme palivovými články je zatím tou nejvíc roz- chod vozidel a jinak než elektromotorem
a Studénkou a divadlo sehráli štramberští ochotníci dvakrát ve v potaz, že dnes jezdí po světě mnoho aut pracovanou, ale nikoliv jedinou alternati- toho nedosáhneme. Lákavé je i časově
Štramberku i ve Studénce. Železniční trať Studénka – Veřovice velkých automobilek, které už nějakou vou pohonu tater budoucnosti, se kterou omezené výrazné zvýšení výkonu. Dle
je dlouhá 27 km a byla vybudována ve dvou etapách od 19. pro- dobu testují různé formy vodíkového po- jejich konstruktéři koketují. „Například mého názoru je čistě elektrické bateriové
since 1881 do 25. července 1896. Na trati na úseku Studénka – honu, ať už to jsou palivové články, nebo i přímé spalování vodíku je pro nás téma. auto pro armádu nesmysl. Proto se hybridní
Štramberk byl provoz zahájen 19. prosince 1881 a na úseku motory přímo spalující vodík. Nicméně, Je to i možná cesta, jak prodloužit život technologií také vážně zabýváme,“ uzavřel
Štramberk – Veřovice začaly vlaky jezdit 25. července 1896. pořád to jsou auta určená na cesty a pro vzduchem chlazeného motoru. Komuniku- Radomír Smolka.
Dva developeři představí porotě svůj záměr pro zastavění... Na zklidnění dopravy dohlíží...
(Dokončení ze strany 1) sousedního Příbora. umožnit, aby se na trh dostaly nedostatkové (Dokončení ze strany 1)
Ten také potvrdil, že radní minulý týden Už před prezentacemi obou firem, které byty, a to v rozumném čase,“ uvedl místosta- Druhé měřicí zařízení město koupilo od kunovické
jmenovali porotu, která by měla vybrat nej- mají zájem v lokalitě Západ stavět, je podle rosta odpovědný mimo jiné za oblast bydlení. firmy Ramet. „Rada v červnu schválila přímý nákup od
vhodnějšího uchazeče o koupi pozemků pro slov místostarosty Krompolce možné říci, že O prodeji pozemků, které město v lokalitě této firmy, od níž máme i první zařízení. Je to proto, aby-
výstavbu rodinných a bytových domů v lo- obě předložily k posouzení zajímavý, kreativní Západ vlastní, by za určitých okolností mohlo chom předešli problémům se vzájemnou komunikací růz-
kalitě „Kopřivnice – Západ“. V devítičlenné a životaschopný projekt. „Každý z uchazečů být rozhodnuto ještě letos. „Je těžké předvídat, ných typů softwaru a hardwaru. Pořízení nového radaru
porotě je kromě kompletního vedení města má při navržení zastavění daného území jestli porota bude schopná vyřknout verdikt přišlo na 850 tisíc korun včetně DPH,“ upřesnil místosta-
a vedoucích radničních odborů majetku, roz- vlastní filozofii. Každý projekt je jiný a oba hned na prvním jednání, nebo se bude muset rosta Dušan Krompolc.
voje a stavebního řádu také městská ar- mají své klady i zápory. Nečeká nás jednodu- sejít víckrát. Svůj čas si vyžádá také příprava První skříň pro stacionární radar byla instalována před
chitektka a dva externí odborníci na architek- ché rozhodování,“ uvedl Dušan Krompolc. smluvního vztahu, který bude mimořádně třemi lety u Muzea Fojtství na ulici Záhumenní, další dvě
turu a urbanismus. Vnější odborný pohled Cena, kterou developeři za pozemky nabíd- složitý. Poslední slovo bude mít každopádně stanoviště přibyla vloni v květnu. Jedno je na ulici Obránců
mají poskytnout Kamil Mrva a Jan Malík, ar- nou, by přitom podle něj nemusela hrát zcela zastupitelstvo. Pokud k jednání o prodeji dojde míru u výjezdu na Závišice a druhé v Lubině na hlavním
chitekti, kteří navíc působí v komunální poli- dominantní roli. „Samozřejmě nemůžeme už letos, bude to jistě dobře, ale spíš než na tahu mezi Příborem a Frenštátem. „I získané finance z pokut
tice. Oba navíc mají zkušenosti z oblasti chodu a nebudeme prodávat pod cenou, ale pokud termín budeme hledět na důkladnou přípravu za překročení rychlosti město využívá na prevenci, napří-
samospráv, kdy v případě Kamila Mrvy jde bychom šponovali prodejní cenu, ve výsledku prodeje tak, aby výsledek byl ve prospěch klad na opatření pro zvýšení bezpečnosti především chodců.
o stávajícího zastupitele Kopřivnice. Jan by ji zaplatil konečný klient, a proto bychom města a jeho občanů,“ doplnil Dušan Krom- Jen v letošním roce byl například zrekonstruován přechod
Malík je v tomto volebním období starostou se měli řídit i jinými parametry a především polc. pro chodce u Komerční banky,“ dodal Dušan Krompolc.