Page 17 - JK0920
P. 17

Jesenický kurýr                                   INFORMACE Z RADNICE



       Starosta kandiduje do kraje. Proč?

                                                 Další kompetencí kraje je i regionální hromadná
                                                 doprava. Tu  však  v  našem regionu dotují pře-
                                                 vážně obce, nikoliv kraj. V návaznosti na připra-
                                                 vovanou trasu metra D do Písnice je nutné plá-
                                                 novat  návaznou  hromadnou  dopravu.  Měl  jsem
                                                 se  možnost přesvědčit, že kraj  v našem městě
                                                 plánuje dva protichůdné projekty v jednom místě
                                                 – jednak „průtah“ Jesenicí po Budějovické a jiná
                                                 projekční kancelář  pro kraj  zpracovávala  studii
                                                 kolejové dopravy, a to také po Budějovické. Kraj
       Zapojení se do správy obce vyžaduje spous-  dlouhodobě plánuje postavit  i  tzv.  Vesteckou
       tu času a práce. Co vás vede k tomu, že ještě   spojku. Pro nás to znamená „zkratku pro oby-
       kandidujete do vedení kraje? Funkce staros-  vatele Jižního Města“ na D0 - D5 a plánovanou
       ty našeho města vám nestačí, nebo vás práce   D3 přes naše území. Tedy další dopravní zátěž.
       pro Jesenici již nenaplňuje?              Doufám, že se  tyto  nešvary podaří po  volbách
       Důvodů je hned několik, ale ani jeden z těch, kte-  napravit.
       ré naznačujete. Středočeský kraj potřebuje změ-  Důležitá je i bezpečnost – Praha postupně vytla-
       nu. Nemám rád papalášství, netransparentnost  čuje kriminalitu ze svého území a první na ráně je
       a zcela absurdní rozhodování. Tak bohužel nyní   Středočeský kraj. Navíc zde narůstá počet oby-
       vnímám  vedení  našeho  kraje.  A  proto  jsem  se  vatel i fi rem. A na to musí  kraj  reagovat. O dů-
       rozhodl podpořit kandidátku Starostů a nezávis-  sledcích, pokud se zaspí, jsme se přesvědčili loni
       lých, o níž jsem přesvědčený, že změnu dokáže   na podzim. V neposlední řadě zmíním, že kraj je
       přinést. Většinu z kandidátů znám osobně, všich-  ze zákona zřizovatelem středních škol. A Jeseni-
       ni již prošli sítem komunálních voleb a většinou   ce by si střední školu zasloužila.
       opakovaně uspěli. Nejsou to ambiciózní politické   Důvodů, aby Jesenice  měla  na  kraji  svého
       rychlokvašky, ale zkušení starostové, kteří vědí,
       co  kraj  potřebuje. A protože opravdu neprahnu  zástupce, je tedy celá řada. Na  kandidátce
       po funkci, kandiduji až na pěkném nevolitelném   máte číslo 39. Je podle vás reálná šance, že
                                                 se do vedení krajského zastupitelstva dosta-
       39. místě.  Podstatným  důvodem je  též skuteč-  nete?
       nost, že kraj  zásadně ovlivňuje řadu  oblastí tý-  Asi ne. Kdo mi věří, může zakroužkovat mé jmé-
       kajících se každodenního života v našem městě.  no a třeba poskočím nahoru. Ale to zase není tak
       Běžný občan většinou  nerozlišuje,  co  řeší  moc důležité.
       kraj  a  co  město.  Co  konkrétně  je  na  území  Pro vás není důležité, jakou máte důvěru voli-
       našeho města plně v rukách kraje?         čů?
       Například  silnice  2.  a  3. třídy jsou  v  majetku  Teď si nerozumíme. Pro mě to samozřejmě dů-
       a správě kraje. V Jesenici to jsou ulice Budějo-  ležité je. Věří mi moji sousedé? Přesvědčil jsem
       vická,  Zbraslavská/Říčanská/Pražská  a  Hrnčíř-  ostatní, že pracuji poctivě a snažím se pro město
       ská ve  Zdiměřicích. Jakékoliv úpravy  a  údržba  udělat v mezích možností to nejlepší? To je na-
       těchto silnic je plně v kompetenci kraje. Údržba   prosto zásadní. Proto mě moc těší, že jsme naše
       je však nedostatečná, a proto Technické služby   voliče nezklamali a opakovaně získali jejich pod-
       Jesenice musí zajišťovat sekání příkopů a čištění   poru.
       i  těchto komunikací. Naší další snahou je „vyt-
       lačit“  tranzitní  těžkou  nákladní  automobilovou  Co tedy není tak moc důležité?
       dopravu ze silnic 2. třídy na dálniční okruh, tedy   To pořadí, které případně vzejde z kroužkování.
       tam, kam patří. V některých krajích se to poved-  Pro lepší správu kraje, o kterou usilujeme, je dů-
       lo, ale bohužel v našem to  nejde. Přitom  by  se  ležitější kandidátka  jako  celek.  Mohu  s klidným
       jednalo o poměrně nenákladné opatření, osazení   svědomím slíbit jedno: o nápravu poměrů na kra-
       několika dopravních značek. A fi nance ušetřené   ji se budou svědomitě starat i moji kolegové, kteří
       za nutné rekonstrukce silnic, které těžká doprava   jsou přede mnou, v pořadí, jaké jsme si sami od-
       ničí, a fi nance vybrané na mýtném by tyto znač-  hlasovali. Jako komunální politici se dobře zná-
       ky mnohonásobně zaplatily. Abych byl objektiv-  me a spolupracujeme už nějaký čas, takže vím,
       ní, je potěšující, že kraj v loňském roce zahájil vý-  o čem mluvím. A já osobně se zapojím do práce
       stavbu 1. etapy obchvatu Jesenice a připravuje   kraje, i když nebudu zvolen do zastupitelstva.
       2. a 3. etapu.                                                                 -jk-


        www.mujesenice.cz                                         Jesenický kurýr • září 2020 • 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22