Page 13 - 12_21
P. 13
Jesenický kurýr INFORMACE Z RADNICE
smysluplně, koncepčně a koordinovaně. Vzniklo Výběr z realizovaných projektů paní architektky
mimo jiné nové náměstí i krásné obecní parky, je k nahlédnutí na webu Anna Šlapetová (anna-
výzkumné a laserové centrum, byl zrekonstruo- slapetova.com). V květnovém čísle JK jsme uve-
ván zámek a pivovar, realizace sportovní haly řejnili rozhovor s paní architektkou, více se tedy
a mateřské školy získaly celostátní ocenění. můžete dočíst i tam.
Doufejme, že za jejího přispění bude i naše měs- Ing. arch. Iva Řehulková,
to takto úspěšně vzkvétat. místostarostka (STAN)
Beseda o dopravě a metropolitní mobilitě
Debata na téma Metropo-
litní mobilita se uskutečni-
la dne 1. listopadu 2021 na
městském úřadě v Jesenici
u Prahy. Besedu zorganizo-
val Středoevropský institut
pro rozvoj dopravy (SIRDO)
pod vedením jeho ředitele
Vladimíra Kremlíka. Hlavní
téma bylo zaměřeno na roz-
voj a úlohu kolejové, respek-
tive železniční dopravy jako
páteře metropolitní mobility.
Základní teze vycházející
z dokumentu „Moderní že-
leznice 2050+“, který vznikl
právě díky SIRDO, předsta-
vil Miroslav Haltuf, nezávislý
železniční odborník a hlavní
oponent zmiňovaného doku-
mentu. V diskusi dále vyjád-
řili své názory, náměty a zají-
mavé myšlenky poslanec a starosta obce Líbeznice a nyní také kandidát na funkci ministra dopravy
v nastupující vládě Martin Kupka, zastupitel a náměstek hejtmanky Středočeského kraje Jiří Snížek,
ředitel SIRDO Vladimír Kremlík, starosta města Jesenice Pavel Smutný a místostarostka města Je-
senice Iva Řehulková, která také za město Jesenice přednesla svou prezentaci o představách, jak by
dopravní obslužnost v metropolitní oblasti měla vypadat. O čem se konkrétně hovořilo se dá shrnout
do následujících bodů:
• potřeby občanů a jejich naplnění z pohledů objednatele a organizátora dopravy,
• základní principy pro efektivní, udržitelnou a ekologickou veřejnou dopravu v Praze a návazných
okrajových oblastech Středočeského kraje,
• rozdělení dopravní obslužnosti podle dopravních oborů (silniční, kolejová pozemní a železniční
veřejná doprava, individuální doprava),
• řešení vlivů nedokončených dopravních staveb na dopravní obslužnost (Městský okruh, zaústění
dálnice D3 a výstavba nových kolejových spojení (tramvajové linky, metro D, nové kapacity pro
železniční spojení).
Závěry diskuse můžeme shrnout jako shodu na tom, že obce (zde konkrétně město Jesenice, v bu-
doucnu i hlavní město Praha, Středočeský kraj a další orgány státu) dostanou k dispozici dokument
SIRDO „Moderní železnice 2050+“ k prostudování a předání svých námětů, připomínek a požadavků
na jeho dopracování tak, aby bylo možno základní parametry splnit v termínech uvedených v prezen-
tovaném schématu, přičemž paralelně metropolitní mobilita musí fungovat podle principů uvedených
v tomto dokumentu.
Miroslav Haltuf
H-COMP CONSULTING
www.mujesenice.cz Jesenický kurýr • prosinec 2021 • 13