Page 13 - 12_21
P. 13

Jesenický kurýr                                   INFORMACE Z RADNICE



       smysluplně, koncepčně a koordinovaně. Vzniklo   Výběr z realizovaných projektů paní architektky
       mimo jiné nové náměstí i krásné obecní parky,   je k nahlédnutí na webu Anna Šlapetová (anna-
       výzkumné a laserové centrum, byl zrekonstruo-   slapetova.com). V květnovém čísle JK jsme uve-
       ván  zámek  a  pivovar,  realizace  sportovní  haly   řejnili rozhovor s paní architektkou, více se tedy
       a  mateřské školy získaly celostátní ocenění.   můžete dočíst i tam.
       Doufejme, že za jejího přispění bude i naše měs-             Ing. arch. Iva Řehulková,
       to takto úspěšně vzkvétat.                                     místostarostka (STAN)
       Beseda o dopravě a metropolitní mobilitě


       Debata na téma Metropo-
       litní mobilita se uskutečni-
       la dne 1. listopadu 2021 na
       městském úřadě v  Jesenici
       u Prahy. Besedu zorganizo-
       val Středoevropský institut
       pro rozvoj dopravy (SIRDO)
       pod vedením jeho ředitele
       Vladimíra Kremlíka. Hlavní
       téma bylo zaměřeno na roz-
       voj a úlohu kolejové, respek-
       tive železniční dopravy jako
       páteře metropolitní mobility.
       Základní teze vycházející
       z  dokumentu „Moderní že-
       leznice 2050+“,  který vznikl
       právě díky SIRDO, předsta-
       vil Miroslav Haltuf, nezávislý
       železniční odborník a hlavní
       oponent zmiňovaného doku-
       mentu. V diskusi dále vyjád-
       řili své názory, náměty a zají-
       mavé myšlenky poslanec a starosta obce Líbeznice a nyní také kandidát na funkci ministra dopravy
       v nastupující vládě Martin Kupka, zastupitel a náměstek hejtmanky Středočeského kraje Jiří Snížek,
       ředitel SIRDO Vladimír Kremlík, starosta města Jesenice Pavel Smutný a místostarostka města Je-
       senice Iva Řehulková, která také za město Jesenice přednesla svou prezentaci o představách, jak by
       dopravní obslužnost v metropolitní oblasti měla vypadat.  O čem se konkrétně hovořilo se dá shrnout
       do následujících bodů:
        •  potřeby občanů a jejich naplnění z pohledů objednatele a organizátora dopravy,
        •  základní principy pro efektivní, udržitelnou a ekologickou veřejnou dopravu v Praze a návazných
           okrajových oblastech Středočeského kraje,
        •  rozdělení dopravní obslužnosti podle dopravních oborů (silniční, kolejová pozemní a železniční
           veřejná doprava, individuální doprava),
        •  řešení vlivů nedokončených dopravních staveb na dopravní obslužnost (Městský okruh, zaústění
           dálnice D3 a výstavba nových kolejových spojení (tramvajové linky, metro D, nové kapacity pro
           železniční spojení).
       Závěry diskuse můžeme shrnout jako shodu na tom, že obce (zde konkrétně město Jesenice, v bu-
       doucnu i hlavní město Praha, Středočeský kraj a další orgány státu) dostanou k dispozici dokument
       SIRDO „Moderní železnice 2050+“ k prostudování a předání svých námětů, připomínek a požadavků
       na jeho dopracování tak, aby bylo možno základní parametry splnit v termínech uvedených v prezen-
       tovaném schématu, přičemž paralelně metropolitní mobilita musí fungovat podle principů uvedených
       v tomto dokumentu.
                                                                            Miroslav Haltuf
                                                                     H-COMP CONSULTING

        www.mujesenice.cz                                      Jesenický kurýr • prosinec 2021 • 13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18