Page 18 - Chytrý zpravodaj - Jesenice leden 2022
P. 18

INFORMACE Z RADNICE                                                   Jesenický kurýr


       Starostova nej


       Na  prahu nového roku a  také posledního roku
       volebního období jsme se zeptali starosty města
       Ing. Pavla Smutného (STAN) na nejrůznější „nej“
       okamžiky roku 2021.

       Nejlepší věc, kterou se podařilo udělat pro
       Jesenici v roce 2021?
       Zcela určitě dokončení nové školy. Byla to největ-
       ší investice v historii našeho města a skutečnost,
       že se nám podařilo projekt v  termínu dokončit
       v  době covidové, kdy byly obrovské problémy
       s dodávkami materiálů a nedostatkem pracovní-
       ků na trhu, považuji za opravdový úspěch. Navíc
       se nám školu podařilo postavit bez úvěru  – měs-  zároveň nám brání vyjmout ze zemědělského
       to do dnešní nestabilní doby vstupuje ekonomic-  půdního  fondu pozemek pro  2,5 metru  širokou
       ky silné, nemá ani korunu dluhu. Jsem rád, že   mlatovou cestu pro pěší a cyklisty. Díky ní by se
       se realizovala téměř půlmiliardová investice, aniž   naši lidé bezpečně dostali například z Jesenice
       bychom museli město zadlužit.             do Zlatníků-Hodkovic, Dolních Břežan, Vraného
                                                 nad Vltavou a na cyklostezky vedoucí podél Vl-
       Nejtěžší úkol pro vedení města?           tavy. Připadá mi absurdní, že nám záměr posta-
       Loňský rok se točil především kolem stavby ško-  vit tuto stezku zkolaboval na státní správě, když
       ly ve Zdiměřicích. Nejtěžším úkolem přitom ne-  nám  odbor  životního  prostředí  v  Černošicích
       bylo školu fyzicky postavit, ale zvládnout s tím   zamítl povolení vyjmout potřebný pozemek ze
       spojenou administrativní zátěž. Školu jsme totiž   zemědělského půdního fondu. Přitom stát pro-
       nejen stavěli, ale také zakládali. Aby bylo všech-  sazuje vyjmutí obrovského kusu pole pro dálnici
       no v pořádku oficiálně zapsáno a zaregistrováno,   D3 v tomtéž místě.
       musela se stavba zkolaudovat do 31. srpna, kdy
       jsme byli povinni doručit na ministerstvo školství   Nejvíce stížností?
       všechny potřebné dokumenty včetně kolaudač-  Je to paradoxní, ale nejvíce stížností adreso-
       ního souhlasu a zápisu do katastru nemovitos-  vaných starostovi se týká sousedských sporů.
       tí. Jedno záviselo na druhém a všechno muse-  Starosta má v očích některých lidí plnit i funkci
       lo klapnout téměř na  hodiny. Předjednali jsme   soudce, faráře, prostředníka. K  tomu já ovšem
       postup detailně se všemi zúčastněnými orgány,   bohužel nemám vůbec žádnou pravomoc. Větši-
       v dostatečném předstihu jsme je obeslali a ob-  nou se snažím jít na věc po sousedsku, sednout
       volali. Přesto se například stalo, že pracovnice   si s jednou i druhou stranou sporu a vysvětlovat.
       odboru životního prostředí v  Černošicích, kde   Je hezké, že se většinou podaří najít kompromis.
       dokumenty v rámci úřadu putují zdlouhavě po-  Pokud jde o oficiální stížnosti, občas je až zábav-
       trubní poštou, vůbec den před kolaudací netuši-  né  pozorovat,  jak  rozdílné  jsou  názory  a  zájmy
       la, že se má na kolaudaci dostavit. Kdybychom jí   jednotlivých občanů. Jeden požaduje vybudo-
       pro jistotu nezavolali, vše by se zhroutilo. Bylo to   vání zpomalovacího prahu, druhému plán vadí,
       napínavé až do poslední minuty.           a třetí ho chce po instalaci v jiné ulici odstranit.
                                                 Obecně můžu říct, že nejvíce stížností se týká
       Největší frustrace z práce?               dopravy. Dopravní zatížení Jesenice je nám všem
       Největší frustrací pro mě osobně je fungování   nepříjemné, ale na druhou stranu bychom si měli
       našeho státu. Přestože se mnohým zdá, že míst-  uvědomit, že dopravu na místních komunikacích
       ní samospráva je součástí státní správy, není to   generujeme sami. Téměř každá domácnost má
       pravda. Město musí například jako jakýkoli jiný   více než jedno auto, což ještě před nedávnem
       stavebník žádat o stavební povolení a získat veš-  nebylo vůbec obvyklé. Necháváme si dovážet
       kerá stanoviska dotčených orgánů. Velmi často   nákupy domů různými dopravci i několikrát den-
       přitom narážíme na rozpory a protichůdné zámě-  ně, a to také zahušťuje místní provoz. Řada lidí
       ry státu. Stát chce těsně vedle Jesenice umístit   si stěžuje na dopravu, ale musíme si přiznat, že
       dálnici D3 a  vytvořit křižovatku, která se může   za problémem stojí i naše pohodlnost. Z různých
       stát největším dálničním uzlem v naší republice.   názorů na řešení problému pak vznikají kontro-
       Vznik dálnice o  osmi pruzích státu nevadí, ale   verze, které rezonují ve městě a je opravdu těžké

       18 • Jesenický kurýr • leden 2022                                   www.mujesenice.cz
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23