Page 14 - 04_21
P. 14
INFORMACE Z RADNICE Jesenický kurýr
Dopravní řešení u nové školy
49 42
Hrnčířská
41 36
53 50
35 27
Hrnčířská 26 16
54
62 1 15
63
69
74
Na veřejném setkání v březnu 2019, na kterém maximální povolená rychlost. Po obou stranách
jsme vás seznamovali s plánovanými projekty, hlavní komunikace jsou na zatrubnění příkopu na-
jsme vám přislíbili, že se zaměříme na posouzení vržena podélná parkovací stání K+R. Délka stání
navrženého dopravního řešení u plánované nové je přizpůsobena pro snadné zajíždění a vyjíždění.
školy ve Zdiměřicích. Tak se i stalo, posouzení Za parkovacími místy budou chodníky pro pěší.
GSPublisherVersion 0.0.100.100
původně navrženého řešení nedopadlo dobře, Nově je doplněn chodník od školy k autobusové
zpracovaný audit jej dokonce vyhodnotil jako ne- zastávce, který v původním řešení také chyběl.
bezpečné. Proto jsme se snažili najít jiné, lepší Před školou jsou navržena šikmá stání s jed-
řešení jak křižovatky, tak parkování a celého pro- nosměrnou vozovkou v šíři 5,5 m. Tato šíře vychá-
stranství před budovanou novou základní školou. zí ze dvou základních faktorů, jednak je umožněn
S projektem školy bylo již v roce 2017 vypracová- průjezd autobusu, ale také se uvažuje s možností
no nové řešení křižovatky ulic Hrnčířská a Maleb- objíždění stojícího vozidla (odvoz dětí ze/do školy).
ná, bylo vydáno stavební povolení; podle přísluš- Šikmá parkovací stání jsou navržena pod úhlem
né projektové dokumentace byla stavba částečně 45° pro snadnější vjezd a výjezd. Tato šikmá stání
realizována (jedná se především o stavební práce s vozovkou pak doplňuje souběžná jednosměrná
související se silnicí III. třídy č. 0033, Hrnčířská). jednopruhová komunikace, kterou z jedné strany
Vzhledem k tomu, že v projektové dokumentaci, lemuje parkovací pás (opět šikmá stání), z druhé
podle které bylo realizováno, nebyly dodrženy strany chodník pro pěší. V této části se uvažuje
některé podmínky orgánů stavbou dotčených, s rychlým výstupem/nástupem dětí. V severozá-
nebylo možné v této podobě stavbu zkolaudovat. padní části areálu je pak navrženo parkování pro
To byl další důvod pro přepracování původně na- potřeby zaměstnanců školy – obousměrná vozov-
vrženého řešení. ka šíře 6 m a k ní přiléhající kolmá stání. Celkový
Nyní vám představujeme nový návrh, který upra- počet stání se tak zvýšil z původních 60 na 74
vuje zejména šířkové uspořádání stávající silnice míst. Před hlavním vstupem do objektu školy je
III/0033, jehož součástí jsou i krátkodobá stání navržena dlážděná plocha, která bude v rám-
K+R, dostatečné poloměry směrových (a rozjez- ci původní projektové dokumentace zastřešena
dových) oblouků, včetně geometrie vedení trasy membránou.
na silnici III/0033. Křížení vozovky šíře 5,5 m před objektem školy
Cílem bylo upravit původní řešení tak, aby nevzni- a trasou pro pěší bude opatřeno přechodem pro
kaly po realizaci problémy s kolaudací a přede- chodce, který bude osazen na dlouhém příčném
vším, aby byla zajištěna bezpečnost a plynulost prahu. Odvodnění zpevněných ploch respektuje
provozu jak na přilehlé silnici III/0033, tak na sa- původní návrh akumulačních a retenčních zaří-
motných zpevněných plochách před základní zení; počet nových uličních vpustí byl redukován,
školou. a to s ohledem na fakt, že některá parkoviště bu-
Přechod pro chodce na Hrnčířské není možné, dou odvodněna přímo do okolní zeleně, kde bude
bohužel, realizovat na dlouhém příčném zpo- voda sloužit jako zálivka pro novou výsadbu. Bude
malovacím prahu z důvodu nesouhlasu správ- také nutné přesunout některé stávající stožáry
ce silnice. Proto bude v daném úseku snížena veřejného osvětlení; areálové osvětlení ale v ma-
14 • Jesenický kurýr • duben 2021 www.mujesenice.cz