Page 14 - 04_21
P. 14

INFORMACE Z RADNICE                                                  Jesenický kurýr


       Dopravní řešení u nové školy






                                     49               42
                                                                      Hrnčířská
                                   41            36
                     53  50
                                       35        27
  Hrnčířská                          26           16
                         54
                 62                1                   15
                63

               69


              74

       Na  veřejném setkání v  březnu 2019, na  kterém  maximální povolená rychlost. Po obou stranách
       jsme  vás  seznamovali  s  plánovanými  projekty,  hlavní komunikace jsou na zatrubnění příkopu na-
       jsme vám přislíbili, že se zaměříme na posouzení  vržena podélná parkovací stání K+R. Délka stání
       navrženého dopravního řešení u plánované nové  je přizpůsobena pro snadné zajíždění a vyjíždění.
       školy ve  Zdiměřicích. Tak se i  stalo, posouzení  Za parkovacími místy budou chodníky pro pěší.
 GSPublisherVersion 0.0.100.100
       původně navrženého řešení nedopadlo dobře,  Nově je doplněn chodník od školy k autobusové
       zpracovaný audit jej dokonce vyhodnotil jako ne- zastávce, který v  původním řešení také chyběl.
       bezpečné.  Proto  jsme  se  snažili  najít  jiné,  lepší  Před školou jsou navržena šikmá stání s  jed-
       řešení jak křižovatky, tak parkování a celého pro- nosměrnou vozovkou v šíři 5,5 m. Tato šíře vychá-
       stranství před budovanou novou základní školou. zí ze dvou základních faktorů, jednak je umožněn
       S projektem školy bylo již v roce 2017 vypracová- průjezd autobusu, ale také se uvažuje s možností
       no nové řešení křižovatky ulic Hrnčířská a Maleb- objíždění stojícího vozidla (odvoz dětí ze/do školy).
       ná, bylo vydáno stavební povolení; podle přísluš- Šikmá parkovací stání jsou navržena pod úhlem
       né projektové dokumentace byla stavba částečně  45° pro snadnější vjezd a výjezd. Tato šikmá stání
       realizována (jedná se především o stavební práce  s vozovkou pak doplňuje souběžná jednosměrná
       související se silnicí III. třídy č. 0033, Hrnčířská).  jednopruhová komunikace, kterou z jedné strany
       Vzhledem k tomu, že v projektové dokumentaci,  lemuje parkovací pás (opět šikmá stání), z druhé
       podle které bylo realizováno, nebyly dodrženy  strany chodník pro pěší. V této části se uvažuje
       některé podmínky orgánů stavbou dotčených,  s rychlým výstupem/nástupem dětí. V severozá-
       nebylo možné v této podobě stavbu zkolaudovat.  padní části areálu je pak navrženo parkování pro
       To byl další důvod pro přepracování původně na- potřeby zaměstnanců školy – obousměrná vozov-
       vrženého řešení.                         ka šíře 6 m a k ní přiléhající kolmá stání. Celkový
       Nyní vám představujeme nový návrh, který upra- počet stání se tak zvýšil z  původních 60 na  74
       vuje zejména šířkové uspořádání stávající silnice  míst. Před hlavním vstupem do objektu školy je
       III/0033, jehož součástí jsou i  krátkodobá stání  navržena  dlážděná  plocha,  která bude v  rám-
       K+R, dostatečné poloměry směrových (a rozjez- ci původní projektové dokumentace zastřešena
       dových) oblouků, včetně geometrie vedení trasy  membránou.
       na silnici III/0033.                     Křížení vozovky šíře 5,5 m před objektem školy
       Cílem bylo upravit původní řešení tak, aby nevzni- a trasou pro pěší bude opatřeno přechodem pro
       kaly po realizaci problémy s kolaudací a přede- chodce, který bude osazen na dlouhém příčném
       vším, aby byla zajištěna bezpečnost a plynulost  prahu. Odvodnění zpevněných ploch respektuje
       provozu jak na přilehlé silnici III/0033, tak na sa- původní návrh akumulačních a  retenčních zaří-
       motných zpevněných plochách před základní  zení; počet nových uličních vpustí byl redukován,
       školou.                                  a to s ohledem na fakt, že některá parkoviště bu-
       Přechod  pro chodce  na  Hrnčířské  není  možné,  dou odvodněna přímo do okolní zeleně, kde bude
       bohužel, realizovat na  dlouhém příčném zpo- voda sloužit jako zálivka pro novou výsadbu. Bude
       malovacím prahu z  důvodu nesouhlasu správ- také nutné přesunout některé stávající stožáry
       ce silnice. Proto bude v  daném úseku snížena  veřejného osvětlení; areálové osvětlení ale v ma-

       14 • Jesenický kurýr • duben 2021                                  www.mujesenice.cz
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19