Page 24 - Chytrý zpravodaj - Jesenice 03 2022
P. 24
MŠ Jesenický kurýr
Mateřská škola otevřená všem
statnosti, vzájemné podpoře a toleranci. Do živo-
ta si odnášejí poznání, že každý je jiný a má jiné
potřeby, přesto má každý nenahraditelné místo
ve skupině.
Troufám si tvrdit, že děti k nám chodí rády a rodi-
če jsou spokojení, že mají spokojené děti. Za vše
mluví slova některých maminek: „Když jsme na-
stupovali do školky, netušili jsme, jak to s dcerou
půjde. A ukázalo se, že školka dala dceři hodně.
Hlavně paní učitelky a asistentky, které se dceři
věnují a dokáží jí usměrnit, když se něco děje.
Když jsme byli v karanténě, dcera poprvé breče-
la, že nemůže do školky. Ten smutek a slzy mluví
za vše.“ „Jsem moc vděčná, že můj syn může
Blíží se období zápisů a s ním i zápis do mateř- chodit do školky v Osnici. Paní učitelky i asis-
ské školy. Dovolte mi, abych vám představila naši tentky jsou skvělé a syn je miluje.“ Ve společném
mateřskou školu. V Osnici, uprostřed zástavby vzdělávání vidí výhody i rodiče zdravých dětí:
rodinných domů, je schovaná malá dvoutřídní „Jako maminka zdravého chlapečka pociťuji jako
mateřská škola. Jedná se o detašované praco- velké plus pro jeho rozvoj a nadhled do budoucí-
viště MŠ v Úvoze. Je to běžná mateřská škola, ho života možnost poznávat, naučit se tolerovat,
a přesto v něčem jiná. Denně se zde setkávají hrát si a vnímat integrované kamarády, kteří jsou
a společně vzdělávají děti zdravé i děti se spe- nuceni žít s handicapem, a to vše za plné podpo-
ciálními vzdělávacími potřebami. Každý den se ry zkušeného pedagogického týmu.“ „V osnické
od sebe navzájem hodně učí a rozšiřují si obzory. školce je přátelský, téměř rodinný kolektiv učitelů
Na vzdělávání dětí se podílejí pedagogové a asi- a asistentů, do kterého děti díky chápavému pří-
stenti pedagoga, kteří tvoří skvěle fungující tým, stupu skvěle zapadají.“
na který se mohou děti i rodiče vždy bez obav
obrátit. Všechny děti bez výjimky plní vzdělávací Mgr. Klára Kahounová, speciální pedagog,
cíle dle svých možností a jsou vedeny k samo- vedoucí učitelka MŠ Osnice
Dětí se speciálními vzdělávacími potřebami při- kem, který je trochu
bývá, a proto v posledních letech začleňujeme jiný, naučí se se vzá-
tyto děti i do větších kolektivů v hlavní budově jemně respektovat.
MŠ V Úvoze. Vždy záleží na posouzení našich Vždy je třeba inten-
možností a individuálních vzdělávacích potřeb zivně pracovat s ce-
dítěte. Troufáme si tvrdit, že pro některé děti se lým kolektivem třídy,
speciálními potřebami není ani docházka do vět- dětem i rodičům vše
šího kolektivu, kdy je třída personálně podpoře- vysvětlovat. Samo-
na asistentem pedagoga, zásadním problémem. zřejmě občas nasta-
Již v tomto školním roce je i v hlavní budově MŠ nou potíže, ale těch
V Úvoze v každé třídě minimálně jedno integrova- je naštěstí v procesu
né dítě. Integrujeme děti s hyperaktivitou, závaž- integrace v naší MŠ
nějšími poruchami řeči, poruchami autistického minimálně a snažíme
spektra, máme zkušenost i s dětmi se smyslo- se vše vyřešit s ohle-
vým a tělesným postižením. „Moc děkujeme ce- dem na potřeby dětí běžných i integrovaných.
lému kolektivu MŠ Jesenice za naprosto úžasný Protože máme zkušenost s integrací v tomto roz-
přístup k našemu autistickému synovi. Zapojují sahu jako jedna z mála MŠ v republice, je „náš“
ho do všeho, co se ve třídě děje i do všech akcí, model vysoce ceněný i v odborných kruzích.
syn jezdí se třídou i na výlety atd. Spolupracují Pokud byste si jako budoucí mateřskou školu pro
bez problémů se synovou terapeutkou a nikdy své děti rádi zvolili právě tu naši a máte jakékoliv
není problém se na čemkoliv domluvit.“ dotazy, obraťte se na nás s důvěrou.
Jak již je výše uvedeno, vnímáme velký vzděláva-
cí přínos i pro běžné děti. Naučí se vnímat přiro- Mgr. Šárka Krátká Wagenknechtová, ředitelka
zeně jinakost, umějí navázat kontakt se spolužá- MŠ Jesenice
24 • Jesenický kurýr • březen 2022 www.mujesenice.cz