Page 24 - Chytrý zpravodaj - Jesenice 03 2022
P. 24

MŠ                                                                    Jesenický kurýr


       Mateřská škola otevřená všem


                                                 statnosti, vzájemné podpoře a toleranci. Do živo-
                                                 ta si odnášejí poznání, že každý je jiný a má jiné
                                                 potřeby, přesto má každý nenahraditelné místo
                                                 ve skupině.
                                                 Troufám si tvrdit, že děti k nám chodí rády a rodi-
                                                 če jsou spokojení, že mají spokojené děti. Za vše
                                                 mluví slova některých maminek: „Když jsme na-
                                                 stupovali do školky, netušili jsme, jak to s dcerou
                                                 půjde. A ukázalo se, že školka dala dceři hodně.
                                                 Hlavně paní učitelky a asistentky, které se dceři
                                                 věnují a  dokáží jí usměrnit, když se něco děje.
                                                 Když jsme byli v karanténě, dcera poprvé breče-
                                                 la, že nemůže do školky. Ten smutek a slzy mluví
                                                 za  vše.“ „Jsem moc vděčná, že můj syn může
       Blíží se období zápisů a s ním i zápis do mateř-  chodit do  školky v  Osnici. Paní učitelky i  asis-
       ské školy. Dovolte mi, abych vám představila naši   tentky jsou skvělé a syn je miluje.“ Ve společném
       mateřskou školu. V  Osnici, uprostřed zástavby   vzdělávání vidí výhody i  rodiče zdravých dětí:
       rodinných domů, je schovaná malá dvoutřídní   „Jako maminka zdravého chlapečka pociťuji jako
       mateřská škola. Jedná se o detašované praco-  velké plus pro jeho rozvoj a nadhled do budoucí-
       viště MŠ v Úvoze. Je to běžná mateřská škola,   ho života možnost poznávat, naučit se tolerovat,
       a  přesto v  něčem jiná. Denně se zde setkávají   hrát si a vnímat integrované kamarády, kteří jsou
       a společně vzdělávají děti zdravé i děti se spe-  nuceni žít s handicapem, a to vše za plné podpo-
       ciálními  vzdělávacími  potřebami.  Každý  den  se   ry zkušeného pedagogického týmu.“ „V osnické
       od sebe navzájem hodně učí a rozšiřují si obzory.   školce je přátelský, téměř rodinný kolektiv učitelů
       Na vzdělávání dětí se podílejí pedagogové a asi-  a asistentů, do kterého děti díky chápavému pří-
       stenti pedagoga, kteří tvoří skvěle fungující tým,   stupu skvěle zapadají.“
       na který se mohou děti i rodiče vždy bez obav
       obrátit. Všechny děti bez výjimky plní vzdělávací   Mgr. Klára Kahounová, speciální pedagog,
       cíle dle svých možností a jsou vedeny k samo-              vedoucí učitelka MŠ Osnice


       Dětí se speciálními vzdělávacími potřebami při-  kem, který je trochu
       bývá, a  proto v  posledních letech začleňujeme   jiný, naučí se se vzá-
       tyto děti i do větších kolektivů v hlavní budově   jemně respektovat.
       MŠ V  Úvoze. Vždy záleží na  posouzení našich   Vždy  je  třeba  inten-
       možností a  individuálních vzdělávacích potřeb   zivně pracovat s  ce-
       dítěte. Troufáme si tvrdit, že pro některé děti se   lým kolektivem třídy,
       speciálními potřebami není ani docházka do vět-  dětem i  rodičům vše
       šího kolektivu, kdy je třída personálně podpoře-  vysvětlovat. Samo-
       na asistentem pedagoga, zásadním problémem.   zřejmě občas nasta-
       Již v tomto školním roce je i v hlavní budově MŠ   nou potíže, ale těch
       V Úvoze v každé třídě minimálně jedno integrova-  je naštěstí v procesu
       né dítě. Integrujeme děti s hyperaktivitou, závaž-  integrace v  naší MŠ
       nějšími poruchami řeči, poruchami autistického   minimálně a snažíme
       spektra, máme zkušenost i s dětmi se smyslo-  se vše vyřešit s ohle-
       vým a tělesným postižením. „Moc děkujeme ce-  dem na  potřeby dětí běžných i  integrovaných.
       lému kolektivu MŠ Jesenice za naprosto úžasný   Protože máme zkušenost s integrací v tomto roz-
       přístup k našemu autistickému synovi. Zapojují   sahu jako jedna z mála MŠ v republice, je „náš“
       ho do všeho, co se ve třídě děje i do všech akcí,   model vysoce ceněný i v odborných kruzích.
       syn jezdí se třídou i na výlety atd. Spolupracují   Pokud byste si jako budoucí mateřskou školu pro
       bez problémů se synovou terapeutkou a  nikdy   své děti rádi zvolili právě tu naši a máte jakékoliv
       není problém se na čemkoliv domluvit.“    dotazy, obraťte se na nás s důvěrou.
       Jak již je výše uvedeno, vnímáme velký vzděláva-
       cí přínos i pro běžné děti. Naučí se vnímat přiro-  Mgr. Šárka Krátká Wagenknechtová, ředitelka
       zeně jinakost, umějí navázat kontakt se spolužá-                       MŠ Jesenice

       24 • Jesenický kurýr • březen 2022                                  www.mujesenice.cz
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29