Page 16 - Jesenice_03_2020
P. 16
INFORMACE Z RADNICE Jesenický kurýr
kročeny na 2 místech ze 3, a to v bodě M1 a M2. kdy přednesl názor, že naše zdraví je druhotné,
To, že hluk v těchto místech splňuje literu zákona prioritní je vytíženost a propustnost dálnic. Pokud
pro komunální hluk, nemá oporu v teorii měřicích nás KHS a kompetentní orgány nechrání dle na-
přístrojů, kdy nejistota měření platí směrem dolů šich představ, máme emigrovat. Po kauze zakáz-
i nahoru, a tedy pro zajištění splnění limitu se ky s dálničními známkami se zdála být celá teorie
musí nejistota přičítat. Jedině tak je zajištěno, že pana náměstka „dobrého hospodáře“ poněkud
hluk s jistotou nepřekračuje limit. Bohužel tuto bi- narušena, a tak jsem ještě jednou zopakovala žá-
zarní metodu odečítání nejistoty měření zavedl do dost na snížení rychlosti. Zatím nemám odpověď...
zákona v roce 2011 o letních prázdninách hlavní
hygienik Michael Vít. 3. Reakce MHMP (Magistrátu hlavního města
Prahy)
2. Reakce kompetentních orgánů KHS, MD
V jednom z minulých čísel JK jsme psali o při-
Výše uvedená zpráva byla po konečném zpraco- pomínkách k Akčním plánům k hluku MHMP.
vání rozeslána KHS (Krajská hygienická stanice) Město Jesenice podalo své připomínky během
i MD (Ministerstvo dopravy) s žádostí o úpravu léta 2019. Jesenice mj. rozporovala možnost za-
rychlosti kamionů v noci po vzoru zahraničí. Na sílání připomínek veřejnosti pouze o prázdninách
konci měsíční lhůty pro odpověď jsem na oba a dále, že okruh nebyl zařazen do seznamu tzv.
úřady volala s urgencí o odpověď. Na KHS jsem
„hotspots“, pro které je třeba vytvořit akční plán
zastihla Mgr. Kremeníkovou, vedoucí oddělení pro
na snižování hluku. Jesenice vycházela přitom ze
Prahu-západ, která na žádost o uvedené opat-
směrnice EU, kde je jasně stanoveno, jaká mís-
ření odpověděla, že k tomu není kompetentní
ta se považují za kritická a jak se má postupovat
a že opatření snížené rychlosti v zahraničí ne-
zná, protože tam necestuje. V písemném vyjád- směrem k veřejnosti:
ření stálo, že KHS pravomoc k nařízení opatření 2002/49/ES/Čl. 8:
snížení rychlosti nemá, a nemůže tedy postupovat „1. Členské státy zajistí, aby příslušné orgány nej-
v rozporu se zákonem. Ani to, že hluk je na hranici později do 18. července 2008 vypracovaly akční
limitů a za platného bizarního zákona je převrá- plány určené pro řešení problémů s hlukem a s jeho
cení nejistoty měření k tíži zdraví veřejnosti, KHS účinky na svém území, případně včetně nezbytné-
nijak „nemotivovalo“ k sepsání doporučení sníže- ho snižování hluku, a to pro:
ní rychlosti. Otázka je, zda je to s těmi kompeten- a) okolí hlavních silnic, po kterých projede více
cemi opravdu tak. Jediná možnost je eskalovat než šest miliónů vozidel za rok…
podnět na ministerstvo zdravotnictví, což bylo 7. Členské státy zajistí, aby se návrhy akčních
učiněno v polovině února. plánů konzultovaly s veřejností, aby veřejnost
Co se týká MD, tak jejich reakce též přišla až po dostala včas příležitost k efektivní účasti na
lhůtě 1 měsíce a telefonické urgenci. Náměstek přípravě a přezkoumání akčních plánů, aby se
Tomáš Čoček nám opětovně zopakoval, že nemě- výsledky takové účasti vzaly v úvahu a veřej-
ní své stanovisko z léta 2019 na schůzce na MD, nost byla informována o přijatých rozhodnutích.“
16 z Jesenický kurýr z březen 2020 www.mujesenice.cz