Page 19 - Chytrý zpravodaj - Hodonín říjen 2021
P. 19
ŠKOLSTVÍ
Na radnici se představila nová ředitelka gymnázia a obchodní akademie
Novou ředitelku hodonínského gymnázia
a obchodní akademie Kateřinou Kouřilo-
vou přivítali 13. září na radnici starosta
města Libor Střecha s místostarostou Ladi-
slavem Ambrozkem. Do funkce ředitelky
pedagožka s dvacetiletou praxí a aproba-
cí na dějepis a německý jazyk nastoupila
k 1. září letošního roku. Na ředitelském
postu střídá Jiřího Hubačku, který na
funkci rezignoval z rodinných důvodů.
-hor-
Projekt Příběhy našich sousedů nabízí svědectví
pamětníků významných událostí
Několikaměsíční úsilí žáků základních škol z Hodonína, Prušánek a Mikulčic završila 31. srpna premiéra dokumentu
přibližujícího příběhy pamětníků, kteří vzpomínají na významné události dějin 20. století. Z hodonínských
osobností si žáci povídali například se Zuzanou Domesovou, Ludmilou Drdlovou, Evou Makuderovou nebo
Františkem Krejčiříkem.
Vzpomínky několika níž se žáci potýkali s omezeními, uzavře- vytvořili vlastní dokumentární dílka.
pamětníků z Hodonína ním škol, prací na dálku a závěr projektu Výsledek můžete zhlédnout na www.
a okolí ožily díky audio narušilo také tornádo. youtube.com – Příběhy našich sousedů
a video reportážím žá- Pod vedením svých učitelů si s osob- na Hodonínsku.
kovských týmů, které nostmi povídali žáci ze ZŠ Hodonín Mí- Cílem vzdělávacího projektu nezisko-
se do projektu Příběhy rové náměstí, ZŠ Hodonín Vančurova, ZŠ vé organizace Post Bellum, určeného žá-
našich sousedů zapojily již v únoru 2020. Hodonín U Červených domků, ZŠ Prušán- kům osmých a devátých tříd, bylo me-
Na Hodonínsku se projekt konal poprvé ky a ZŠ Mikulčice. Kromě samotného na- zigenerační předávání zkušeností jako
a z původně jedenácti žákovských týmů táčení s pamětníky dohledávali žáci také nejpřirozenější způsob vzdělávání.
jej dokončilo celkem pět. Svůj vliv na to dokumentární materiály k jejich příbě-
bohužel měla epidemie koronaviru, díky hům. Ze shromážděných podkladů pak -pk-
Září a říjen v Mozaice je ve jménu adaptace a samostatnosti
V adaptaci dětem pomáhá schopnost
bez větších problémů udržet čistotu,
samostatnost ve stravování, zkušenost
s dočasným odloučením od rodičů, rozvi-
nutá řeč, aby se mohlo dítě domluvit. Po-
kud rodiče pobyt v MŠ prezentují jako
fakt, pokud nepřenáší na děti vlastní
úzkost a nejistotu, pokud je mezi nimi
správná vazba, vše se zvládne.
I my se hned od začátku věnujeme sa-
mostatnosti, upevňujeme a rozvíjíme to,
co se děti naučily do tří let doma. Chce-
me, aby děti byly nezávislé, poradily si
Na úspěšný začátek u nových dětí my- Ke zdařilé adaptaci přispívají i srpno- v praktických věcech a mohly se neruše-
slíme už v červnu, po přijetí do MŠ, vé vstupní pohovory s rodiči a nově při- ně rozvíjet ve všech oblastech vzdělávání.
adaptačním programem. Rodiče s dět- jatými dětmi, na kterých si předáváme Na základě říjnového záměrného
mi mohou po domluvě odpoledne cenné informace i potřebné dokumenty pozorování nových dětí probíhají v lis-
školku navštívit, pohrát si s budoucími a děti se v klidu s mámou pohrají ve tří- topadu konzultace s rodiči o úspěšnos-
kamarády, obeznámit se s prostředím dě a seznámí s oběma paní učitelkami. ti adaptace, zhodnotíme silné a slabé
tříd, školní zahrady. Bohužel v po- Rodiče se zorientují v prostředí MŠ, stránky dítěte a navrhneme, co je třeba
sledních letech covidová opatření tuto domluvíme si zásady rychlého předání udělat pro další správný vývoj dětí.
možnost zrušila, ale my se už těšíme, a pak už nic nebrání tomu, aby byli prv-
že budeme mít adaptační program opět ní den svým dětem oporou bez stresu za kolektiv MŠ Mozaika
v nabídce. a zmatků. vedoucí učitelka Ilona Konečná
19
říjen 2021 | 10