Page 3 - Chytrý zpravodaj - Hodonín listopad 2021
P. 3
Centrum města oživily nové sochy Nový úsek brzy
prodlouží cyklostezku
Přibližně od poloviny října mohou Hodoňáci při svých cestách centrem města do Lužic
nalézt dva nové sochařské objekty brněnského autora Tomáše Medka, jehož
další díla hostí Galerie výtvarného umění, na závěrečné výstavě tohoto roku.
umění VUT a spolu s prof. Michalem
Gabrielem zde v roce 2007 založili 3D
studio. Brněnské ateliéry FaVU se tak
staly průkopníkem těchto nových tech-
nologií v České republice. 3D skenování,
3D tisk, robotické obrábění začíná od té
doby využívat velké množství výtvarní-
ků. 3D tiskána je jakýmsi novodobým
kameníkem, který pouze zvětšuje doko-
nale vypracovaný model. Model již není Větší komfort a hlavně bezpečí
tradičně modelovaný ze sádry, ale je čeká ještě letos cyklisty směřující
do Lužic. Začaly práce na první
vytvářen ve virtuální sféře počítačového části plánovaného prodloužení cy-
programu. Tomáš Medek se však nevy- klostezky. Navazující úsek v délce
hýbá preciznímu řemeslnému dopraco- 275 m bude začínat u areálu spo-
vání výsledného tvaru, výtisk je pro něj lečnosti Tespra a plynule se napojí
pouze polotovarem. V jeho dílně tak stá- na již dříve vybudovanou stezku.
le najdeme pilníky a rašple.
V posledních 15 letech se Tomáš Me- Po nezbytných přeložkách kabelů
dek zabývá monumentálním sochař- a skrývce zeminy pracují stavaři ze
stvím. Z jeho realizací můžeme uvést společnosti Swietelsky na opěrné
Žárovky – Pocta T. A. Edisonovi, umís- zídce, podkladu pro dlažbu a přípra-
těné v rámci projektu Sochy pro Brno vě prodloužení propustku. Součástí
poblíž Mahenova divadla, a Uroboros – investiční akce bude i nové veřejné
Hodonín již od barokní doby, především s výškou sedm metrů, se stal dosud osvětlení.
díky působení hraběnky Marie Antonie největší autorovou realizací. Objekt je Celkové náklady na vybudování
Czoborové, zdobí řada zajímavých so- instalován v rámci projektu Art Is Steel tohoto úseku počítají s částkou 8,145
chařských děl a od počátku 20. století ve francouzské Remeši. mil. Kč. Městu Hodonín se však poda-
pak především díky působení Sdružení Obyvatelé Hodonína mohou do konce řilo získat dotaci ve výši 5 326 828 Kč
výtvarných umělců moravských (SVUM) roku obdivovat jeho objekty Mandarin- ze Státního fondu dopravní infra-
a městského architekta Antonína Blažka ka a banán a Kapsule, které čerpají své struktury a také 470 014,40 Kč z Jiho-
můžeme ve městě obdivovat díla klasic- tvarosloví z přírodní říše a jsou sondou moravského kraje.
kého sochařského umění. Hodonínská do autorovy tvorby. Pro zájemce o hlub- Již nyní se plánuje další navazující
galerie ve spolupráci s městem Hodo- ší pochopení jeho díla je připravena do etapa na protější straně Velkomorav-
nín se rozhodla nabídnout Hodoňákům 9. ledna výstava v hodonínské galerii ské ulice podél příměstského lesa.
sochy jednoho z nejlepších současných a reprezentativní katalog. Původním záměrem v projektu při-
sochařů v Jihomoravském kraji. tom bylo ponechat v místě biologicky
Doc. MgA. Tomáš Medek působí přes Mgr. et Mgr. Jan Buchta, Ph.D. hodnotné stromy, kterým se projekt
20 let na brněnské Fakultě výtvarného Galerie výtvarného umění přizpůsoboval. Tato skutečnost nadá-
le platí, přestože v území je v souvis-
losti s tornádem menší počet stromů,
než bylo původně plánováno. Hned
po vybudování cyklostezky se plánu-
Nový úsek brzy prodlouží cyklostezku do Lužic
je i výsadba vzrostlejších stromů.
Větší komfort, a hlavně bezpečí čeká ještě letos cyklisty směřující do Lužic. Začaly práce na první
čásG plánovaného prodloužení cyklostezky. Navazující úsek v délce 275 m bude začínat u areálu
Zejména v husté dopravní špičce se
společnosG Tespra a plynule se napojí na již dříve vybudovanou stezku.
Po nezbytných přeložkách kabelů a skrývce zeminy pracují stavaři ze společnos> Swietelsky na opěrné
zídce, podkladu pro dlažbu a přípravě prodloužení propustku. SoučásF
na výjezdu z města i díky těmto stav- inves>ční akce bude i nové
bám cyklisté budou cítit bezpečněji.
veřejné osvětlení.
Celkové náklady na vybudování tohoto úseku počítají s částkou 8,145 mil Kč. Městu Hodonín se
však podařilo získat dotaci ve výši 5 326 828,00 Kč ze Státního fondu dopravní infrastruktury a také
Akce „Stezka pro pěší a cyklisty
470 014,40 Kč z Jihomoravského kraje. Zde máme zároveň požádáno o dofinancování podílu města.
Nový úsek brzy prodlouží cyklostezku do Lužic
Již nyní se plánuje další navazující etapa na protější straně Velkomoravské ulice podél příměstského
lesa. Původním záměrem v projektu přitom bylo
Větší komfort, a hlavně bezpečí čeká ještě letos cyklisty směřující do Lužic. Začaly práce na první ponechat v místě
Velkomoravská, Hodonín – 1. část“ je biologicky hodnotné stromy,
kterým se projekt přizpůsoboval. Tato skutečnost
čásG plánovaného prodloužení cyklostezky. Navazující úsek v délce 275 m bude začínat u areálu nadále plaF, přestože v území je v souvislos>
společnosG Tespra a plynule se napojí na již dříve vybudovanou stezku.
spolufinancována z prostředků Stát-
s tornádem menší počet stromů, než bylo původně plánováno. Hned po vybudování cyklostezky se
plánuje i výsadba vzrostlejších stromů.
Po nezbytných přeložkách kabelů a skrývce zeminy pracují stavaři ze společnos> Swietelsky na opěrné
ního fondu dopravní infrastruktury
zídce, podkladu pro dlažbu a přípravě prodloužení propustku. SoučásF inves>ční akce bude i nové města i díky těmto stavbám cyklisté budou cí>t
Zejména v husté dopravní špičce se na výjezdu z
veřejné osvětlení.
bezpečněji.
Celkové náklady na vybudování tohoto úseku počítají s částkou 8,145 mil Kč. Městu Hodonín se
Akce „Stezka pro pěší a cyklisty Velkomoravská, Hodonín – 1. část“ je spolufinancována
však podařilo získat dotaci ve výši 5 326 828,00 Kč ze Státního fondu dopravní infrastruktury a také
a Jihomoravského kraje.
470 014,40 Kč z Jihomoravského kraje. Zde máme zároveň požádáno o dofinancování podílu města.
z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury a Jihomoravského kraje.
Již nyní se plánuje další navazující etapa na protější straně Velkomoravské ulice podél příměstského
lesa. Původním záměrem v projektu přitom bylo ponechat v místě biologicky hodnotné stromy,
kterým se projekt přizpůsoboval. Tato skutečnost nadále plaF, přestože v území je v souvislos>
s tornádem menší počet stromů, než bylo původně plánováno. Hned po vybudování cyklostezky se
plánuje i výsadba vzrostlejších stromů. -pk-
Zejména v husté dopravní špičce se na výjezdu z města i díky těmto stavbám cyklisté budou cí>t
bezpečněji.
Akce „Stezka pro pěší a cyklisty Velkomoravská, Hodonín – 1. část“ je spolufinancována
z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury a Jihomoravského kraje.
3
listopad 2021 | 11