Page 18 - Chytrý zpravodaj - Hodonín listopad 2021
P. 18
Spolupráce se seniory v Mateřské škole Pestrokvítek
Mateřská škola Pestrokvítek se zapojila do projektu města Hodonína s názvem Úcta,
tolerance, přátelství dětí. V rámci uvedeného projektu se uskutečnily dvě aktivity:
ŠKOLSTVÍ Barevná školka
Dne 1. 10. 2021 děti z mateřské školy vystoupily s hudebním programem s názvem „Barevná
školka“ na akci Den seniorů a zdravotně postižených. Cílem aktivity byla spolupráce se
seniory u příležitosti jejich svátku, působení na jejich psychickou pohodu, celkové uvolnění a
Spolupráce se seniory v Mateřské škole Pestrokvítek
zdravotní stav. U dětí bylo cílem vedení k úctě a ohleduplnosti k druhým lidem a rozvoj
hudebních dovedností. Z projektu byly zakoupeny Orffovy hudební nástroje a jednotné
oblečení pro děti.
Čtení s babičkou
seniory, navození vánoční atmosféry,
V měsíci říjnu do mateřské školy přicházeli senioři číst pohádku dětem před odpočinkem.
rozvoj motoriky, představivosti a fanta-
Cílem aktivity byla užší spolupráce dětí a seniorů, podpora čtení v rodině, kladný vztah ke
knihám a rozvoj předčtenářské gramotnosti. Z projektu byly zakoupeny pohádkové knihy.
zie. Z projektu bude zakoupen výtvarný
a pracovní materiál.
Třetí aktivitu připravujeme v měsíci prosinci. Děti si připraví vánoční hudební program pro
seniory. Potom budou společně tvořit vánoční dárky a přáníčka. Cílem aktivity je užší
Chtěli bychom poděkovat městu Ho-
spolupráce se seniory, navození vánoční atmosféry, rozvoj motoriky, představivosti a fantazie.
donín a paní Mgr. Michaele Klepáčové
Z projektu bude zakoupen výtvarný a pracovní materiál.
za možnost se do projektu zapojit.
Chtěli bychom poděkovat městu Hodonín a paní Mgr. Michaele Klepáčové za možnost se do
projektu zapojit.
Mgr. Dana Slámová
Dana Slámová, ředitelka mateřské školy
ředitelka mateřské školy
Mateřská škola Pestrokvítek se zapojila jektu byly zakoupeny Orffovy hudební
do projektu města Hodonína s názvem nástroje a jednotné oblečení pro děti. Bramboriáda
Úcta, tolerance, přátelství dětí. V rámci Bramboriáda
uvedeného projektu se uskutečnily dvě Čtení s babičkou Dne 23. 9. 2021 jsme si v MŠ Pestrokvítek uspořádali veselé odpoledne s bramborami
aktivity: V měsíci říjnu do mateřské školy při- „Bramboriádu“. Děti společně s rodiči vyrobily Bramboráčka z brambor a přírodnin. Poté děti
Dne 23. 9. 2021 jsme si v MŠ Pestrokví-
cházeli senioři číst pohádku dětem před tek uspořádali veselé odpoledne s bram-
Barevná školka odpočinkem. Cílem aktivity byla užší borami „Bramboriádu“. Děti společně
Dne 1. 10. 2021 děti z mateřské ško- spolupráce dětí a seniorů, podpora čtení s rodiči vyrobily Bramboráčka z bram-
ly vystoupily s hudebním programem v rodině, kladný vztah ke knihám a roz- bor a přírodnin. Poté děti zdolávaly dis-
s názvem „Barevná školka“ na akci Den voj předčtenářské gramotnosti. Z pro- ciplíny např. hod bramborou do koše,
seniorů a zdravotně postižených. Cílem jektu byly zakoupeny pohádkové knihy. skákání v pytli, tiskání z brambor. Na-
aktivity byla spolupráce se seniory u pří- konec se po vydařeném sportování ob-
ležitosti jejich svátku, působení na jejich Třetí aktivitu připravujeme v měsíci čerstvily u našich paní kuchařek, které
psychickou pohodu, celkové uvolnění prosinci. Děti si připraví vánoční hudeb- přichystaly pečené brambory a bram-
a zdravotní stav. U dětí bylo cílem vedení ní program pro seniory. Potom budou boračku. Všem zúčastněným děkujeme.
k úctě a ohleduplnosti k druhým lidem společně tvořit vánoční dárky a přáníč-
a rozvoj hudebních dovedností. Z pro- ka. Cílem aktivity je užší spolupráce se Za kolektiv MŠ Barbora Balková
Co dělat, když...?
Hoří, povodeň, únik nebezpečných látek. A co doma? Hrozí nám nějaké nebezpečí? Na všechny otázky dostali žáci
naší školy odpověď v pondělí 27. 9. 2021 v rámci projektového dne Ochrana obyvatelstva za mimořádných událostí.
Na dalším stanovišti si děti zopakova- hřešovaných nebo ztracených osobách
ly a možná se některé i naučily důležitá na území celé ČR s využitím čtyřko-
telefonní čísla IZS – 150, 155, 158. Ob- lek a další techniky, dále pak pomoc
razně si zabalily evakuační zavazadlo s transportem osob v ohrožení z těžko
a ujasnily si, jak je to s výstražnými sig- přístupného terénu a také poskytování
nály. Překvapením pro mnohé žáky, ale neodkladné první pomoci. Děti si na
i pro dospělé, byly nástrahy v domác- tomto stanovišti vyzkoušely, jaké to je
nosti – nabíječka telefonu v zásuvce bez ležet v nosítkách či transportovat no-
telefonu, varná konvice, prodlužovačka sítka se zraněným kamarádem. Velký
a další běžné věci, které každodenně úspěch měly čtyřkolky. Děti mohly za-
používáme. Často si neuvědomíme, co sednout za řídítka a vyzkoušet si, sice
mohou tyto spotřebiče způsobit, pokud jen staticky, jaký je pohled ze čtyřkolky
jim nevěnujeme dostatečnou pozor- při pátrání.
Na prvním stanovišti se žáci seznámili nost. Aby si děti dokázaly poradit s ne- Stanoviště pod borovicí patřilo Poli-
se základy první pomoci, s resuscitací bezpečím číhajícím nejen u nich doma, cii ČR a jejich výjezdové hlídce. Ukázka
a také s fungováním přístroje AED, což je seznámily se s druhy a účinky hasicích zbraní, chvatů a hmatů byla další zají-
automatizovaný externí defibrilátor. Na přístrojů. mavou zastávkou projektového dne.
figurínách si většina žáků prakticky vy- Stanoviště Czech SAR týmu bylo pro A co děti zjistily? Co dělat, když…
zkoušela resuscitaci. Občas to byla dřina, mnohé velkou neznámou. Po skonče-
ale přežili všichni. Ti starší si mohli také ní projektu už víme, co je jeho náplní. Mgr. Jana Trojancová
vyzkoušet obsluhu přístroje známého Czech SAR tým je ostatní složkou IZS ZŠ Mírové náměstí
pod zkratkou AED. a jeho hlavní činností je pátrání po po-
18 hodonínské listy