Page 11 - Chytrý zpravodaj - Drnovice 3 2021
P. 11
Drnovický zpravodaj 3/2021
broučky, si mohly děti dosyta užít. Žáci vedou diskuse nad tím, jak
O zážitcích z této aktivity je psáno k výsledku dospěli, seznamují své
v článku od paní učitelky. spolužáky s různými postupy. Mate‑
Některé vyučovací hodiny se matika není od počtu spočítaných
také změnily. Například hodiny příkladů, od rychlosti, ale od zamy‑
matematiky ve čtvrtém ročníku šlení, jak úkol vyřešit.
jsme začali trochu jinak. Odborně se V rámci běžných matematických
tomu říká konstruktivistické pojetí operací měli vymýšlet pro svoje spo‑
vyučování. Odborná literatura Vám lužáky hádanky a já byla mile pře‑
odpoví, že žáci přicházejí do školy kvapena, kolik a s jakým důmyslem
s určitými zkušenostmi, ty jsou čer‑ je sestavili. Každý měl vytvořit mini‑
pány nejen z předchozí výuky, ale málně jednu, a když jsem viděla, jak
i z běžného života a tyto zkušenosti je ze sebe chrlí a jsou zvědavy, zda
mají ve škole dále rozvíjet a oboha‑ na ně umím odpovědět. V té chvíli
covat. Není to vůbec jednoduché, si musí člověk dát do souvislosti
protože učitel v této výuce není spoustu dat a přemýšlet, jestli je to
zdrojem informací, ale je nositelem pravda nebo ne a někdy i sáhnout
motivace a metodiky. Celé učení po internetu, jako po dobré nápo‑
je zaměřeno na praktickou část vědě. Proto vybírám z jejich práce:
vzdělávání a na aplikaci poznatků.
1. Mohla Marie Terezie nosit brýle? ANO–NE
2. Mohl František Palacký používat gramofon? ANO–NE
3. Mohla Božena Němcová používat teploměr? ANO–NE
4. Mohl Amadeus Mozart jezdit v lokomotivě? ANO–NE
5. Mohl J. A. Komenský používat dalekohled? ANO–NE
6. Mohl Václav Havel potkat T. G. Masaryka? ANO–NE
7. Mohl T. A. Edison psát kuličkovým perem? ANO–NE
8. Mohl se nejstarší žák 4. ročníku potkat s V. Havlem? ANO–NE
(datum narození nejstaršího žáka 4. ročníku – 2. dubna 2011)
Můžete si zkusit některé vyřešit.
11 Zpět na obsah