Page 11 - Chytrý zpravodaj - Drnovice 3 2021
P. 11

Drnovický zpravodaj 3/2021

          broučky, si mohly děti dosyta užít.   Žáci vedou diskuse nad tím, jak
          O zážitcích z této aktivity je psáno   k  výsledku dospěli, seznamují své
          v článku od paní učitelky.         spolužáky s různými postupy. Mate‑
            Některé vyučovací hodiny se      matika není od počtu spočítaných
          také změnily. Například hodiny     příkladů, od rychlosti, ale od zamy‑
          matematiky ve čtvrtém ročníku      šlení, jak úkol vyřešit.
          jsme začali trochu jinak. Odborně se   V rámci běžných matematických
          tomu říká konstruktivistické pojetí   operací měli vymýšlet pro svoje spo‑
          vyučování. Odborná literatura Vám   lužáky hádanky a já byla mile pře‑
          odpoví, že žáci přicházejí do školy   kvapena, kolik a s jakým důmyslem
          s určitými zkušenostmi, ty jsou čer‑  je sestavili. Každý měl vytvořit mini‑
          pány nejen z  předchozí výuky, ale   málně jednu, a když jsem viděla, jak
          i z běžného života a tyto zkušenosti   je ze sebe chrlí a jsou zvědavy, zda
          mají ve škole dále rozvíjet a oboha‑  na ně umím odpovědět. V té chvíli
          covat. Není to vůbec jednoduché,   si musí člověk dát do souvislosti
          protože učitel v  této výuce není   spoustu dat a přemýšlet, jestli je to
          zdrojem informací, ale je nositelem   pravda nebo ne a někdy i sáhnout
          motivace a  metodiky. Celé učení   po internetu, jako po dobré nápo‑
          je zaměřeno na praktickou část     vědě. Proto vybírám z jejich práce:
          vzdělávání a  na aplikaci poznatků.

          1.  Mohla Marie Terezie nosit brýle?   ANO–NE
          2. Mohl František Palacký používat gramofon?   ANO–NE
          3. Mohla Božena Němcová používat teploměr?  ANO–NE
          4. Mohl Amadeus Mozart jezdit v lokomotivě?   ANO–NE
          5. Mohl J. A. Komenský používat dalekohled?   ANO–NE
          6. Mohl Václav Havel potkat T. G. Masaryka?   ANO–NE
          7.  Mohl T. A. Edison psát kuličkovým perem?   ANO–NE
          8. Mohl se nejstarší žák 4. ročníku potkat s V. Havlem?   ANO–NE
          (datum narození nejstaršího žáka 4. ročníku – 2. dubna 2011)


            Můžete si zkusit některé vyřešit.






      11                                                         Zpět na obsah
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16