Page 11 - Chytrý zpravodaj - Domažlice 02 2022
P. 11

Školství                                                                číslo 2   Domažlický zpravodaj – str. 11

             V mezinárodní klimatické hře

          zvítězili gymnazisté z Domažlic




       Na sklonku roku 2021 uspořádal Goethe-   Soutěže se zúčastnily školy z Litvy, Lo-   Cílem hry „Klimaneutrale Stadt“ (Klima-
      -Institut  ve  spolupráci  se  školami  z  pěti  tyšska, Estonska, Ruska a České repub-  ticky  neutrální  město)  bylo  informovat
      evropských zemí hru „Klimaticky neutrál-  liky, kterou zastupovala gymnázia v Olo-  mladistvé  o  změnách  klimatu,  rozvíjet
      ní město". Zadáním bylo vypracovat efek-  mouci a v Domažlicích.          jejich dovednosti v oblasti argumentace,
      tivní návrh na snížení emisí CO2 do roku   Ve hře se žáci a žákyně ve věku 14-19  umožnit jim nazírat téma z řady rozličných
      2030 na polovinu, a to pro fiktivní město.  let stali starosty, členy spolku „Fridays for  úhlů  pohledu,  naučit  je  konstruktivnímu
      Vítězi českého kola mezinárodní soutěže  Future“ nebo zástupci průmyslových sva-  chování  v  případě  konfliktů  a  povzbudit
      se stali žáci a žákyně z Gymnázia J. Š.  zů vymyšleného města.            je ke společenské angažovanosti. Z čes-
      Baara v Domažlicích.                  Coby účastníci fiktivního kulatého stolu  kých a moravských škol, které se zapojily,
        „Změna  klimatu  představuje  globální  měli za úkol zpracovat návrh, jak do roku  toto nejlépe zvládla skupina z Gymnázia
      problém,  jehož  důsledky  dnešní  mladá  2030 snížit emise CO2 svého města na  J. Š. Baara v Domažlicích a obsadila tak
      generace pocítí na vlastní kůži,“ komen-  polovinu. Aby tohoto cíle dosáhli, museli  první místo.
      tuje projektový vedoucí Daniel Vodrážka  hráči/hráčky přijímat (často nepopulární)   „Líbí se nám německo-české projekty a
      z Goethe-Institutu. „I proto jsme ve spo-  rozhodnutí a společně dojít k požadova-  účastníme  se  proto  mnoha  aktivit.  Tato
      lupráci se školami uspořádali mezi 15. lis-  nému  výsledku.  Ten  pak  představili  for-  hra  pro  nás  byla  novou  výzvou  i  novou
      topadem a 12. prosincem 2021 soutěžní  mou krátkého videa. Mezinárodní porota  zkušeností,“ komentovala pedagožka Pe-
      plánovací hru s tématem klimatické neu-  hodnotila navrhovaná řešení i jejich pre-  tra Váchalová z vítězného Gymnázia J. Š.
      trality ve městech,“ dodává Vodrážka.   zentaci.                          Baara v Domažlicích.    Tomáš Moravec

































      VÍTĚZNÝ TÝM. Studenti domažlického gymnázia zvítězili v mezinárodní hře Klimaticky neutrální město.     Foto: Goethe-Institut
       Podpora místního vzdělávání bude pokračovat



      Projekt Místní akční plán rozvoje vzdělá-  místní  vzdělávání  posouvat  dále,“  uvádí  zabývat. Poděkování patří zejména ředi-
      vání II (MAP II), který je zaměřen zejmé-  Ing. Eliška Heidlerová, vedoucí projektu.  telům škol, kteří i navzdory náročnosti své
      na na podporu mateřských a základních  Ani v hektickém závěru roku MAP II ne-  práce spolupracují a aktivně se do tvorby
      škol  v  našem  území,  poběží  už  jen  do  zahálel a vytvářel další dokumenty - Stra-  dokumentů zapojují. Zmíněné dokumen-
      konce března 2022. Místní akční skupina  tegický rámec, Akční plán a Strategickou  ty a více informací o projektu lze nalézt
      Český les, která po dobu 4 let MAP II re-  část místního akčního plánu vzdělávání.  na webu www.map.masceskyles.cz nebo
      alizovala, neváhala a rozhodla se podat  Jejich cílem je identifikovat a popsat akti-  facebooku www.facebook.com/mapdoht.
      žádost o jeho navazující variantu - MAP  vity, kterými se školy či zájmové a nefor-                                Za spolupráci děkuje
      III. „Místní školy naši podporu oceňují, ať  mální organizace plánují v nejbližší době                               realizační tým MAP II.
      už v podobě vzájemných setkání, výměn
      zkušeností  či  vzdělávacích  akcí.  O  tom
      svědčí  i  zapojení  všech  54  mateřských,
      základních a základních uměleckých škol
      okresu  Domažlice,  bez  výjimky.  V  tom
      jsme  téměř  unikátní.  Uděláme  tedy  vše
      pro to, abychom zajistili kontinuitu a mohli
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16