Page 11 - Chytrý zpravodaj - Domažlice 02 2022
P. 11
Školství číslo 2 Domažlický zpravodaj – str. 11
V mezinárodní klimatické hře
zvítězili gymnazisté z Domažlic
Na sklonku roku 2021 uspořádal Goethe- Soutěže se zúčastnily školy z Litvy, Lo- Cílem hry „Klimaneutrale Stadt“ (Klima-
-Institut ve spolupráci se školami z pěti tyšska, Estonska, Ruska a České repub- ticky neutrální město) bylo informovat
evropských zemí hru „Klimaticky neutrál- liky, kterou zastupovala gymnázia v Olo- mladistvé o změnách klimatu, rozvíjet
ní město". Zadáním bylo vypracovat efek- mouci a v Domažlicích. jejich dovednosti v oblasti argumentace,
tivní návrh na snížení emisí CO2 do roku Ve hře se žáci a žákyně ve věku 14-19 umožnit jim nazírat téma z řady rozličných
2030 na polovinu, a to pro fiktivní město. let stali starosty, členy spolku „Fridays for úhlů pohledu, naučit je konstruktivnímu
Vítězi českého kola mezinárodní soutěže Future“ nebo zástupci průmyslových sva- chování v případě konfliktů a povzbudit
se stali žáci a žákyně z Gymnázia J. Š. zů vymyšleného města. je ke společenské angažovanosti. Z čes-
Baara v Domažlicích. Coby účastníci fiktivního kulatého stolu kých a moravských škol, které se zapojily,
„Změna klimatu představuje globální měli za úkol zpracovat návrh, jak do roku toto nejlépe zvládla skupina z Gymnázia
problém, jehož důsledky dnešní mladá 2030 snížit emise CO2 svého města na J. Š. Baara v Domažlicích a obsadila tak
generace pocítí na vlastní kůži,“ komen- polovinu. Aby tohoto cíle dosáhli, museli první místo.
tuje projektový vedoucí Daniel Vodrážka hráči/hráčky přijímat (často nepopulární) „Líbí se nám německo-české projekty a
z Goethe-Institutu. „I proto jsme ve spo- rozhodnutí a společně dojít k požadova- účastníme se proto mnoha aktivit. Tato
lupráci se školami uspořádali mezi 15. lis- nému výsledku. Ten pak představili for- hra pro nás byla novou výzvou i novou
topadem a 12. prosincem 2021 soutěžní mou krátkého videa. Mezinárodní porota zkušeností,“ komentovala pedagožka Pe-
plánovací hru s tématem klimatické neu- hodnotila navrhovaná řešení i jejich pre- tra Váchalová z vítězného Gymnázia J. Š.
trality ve městech,“ dodává Vodrážka. zentaci. Baara v Domažlicích. Tomáš Moravec
VÍTĚZNÝ TÝM. Studenti domažlického gymnázia zvítězili v mezinárodní hře Klimaticky neutrální město. Foto: Goethe-Institut
Podpora místního vzdělávání bude pokračovat
Projekt Místní akční plán rozvoje vzdělá- místní vzdělávání posouvat dále,“ uvádí zabývat. Poděkování patří zejména ředi-
vání II (MAP II), který je zaměřen zejmé- Ing. Eliška Heidlerová, vedoucí projektu. telům škol, kteří i navzdory náročnosti své
na na podporu mateřských a základních Ani v hektickém závěru roku MAP II ne- práce spolupracují a aktivně se do tvorby
škol v našem území, poběží už jen do zahálel a vytvářel další dokumenty - Stra- dokumentů zapojují. Zmíněné dokumen-
konce března 2022. Místní akční skupina tegický rámec, Akční plán a Strategickou ty a více informací o projektu lze nalézt
Český les, která po dobu 4 let MAP II re- část místního akčního plánu vzdělávání. na webu www.map.masceskyles.cz nebo
alizovala, neváhala a rozhodla se podat Jejich cílem je identifikovat a popsat akti- facebooku www.facebook.com/mapdoht.
žádost o jeho navazující variantu - MAP vity, kterými se školy či zájmové a nefor- Za spolupráci děkuje
III. „Místní školy naši podporu oceňují, ať mální organizace plánují v nejbližší době realizační tým MAP II.
už v podobě vzájemných setkání, výměn
zkušeností či vzdělávacích akcí. O tom
svědčí i zapojení všech 54 mateřských,
základních a základních uměleckých škol
okresu Domažlice, bez výjimky. V tom
jsme téměř unikátní. Uděláme tedy vše
pro to, abychom zajistili kontinuitu a mohli