Page 14 - Chytrý Zpravodaj - Dačice_únor_2021
P. 14

www.dacice.cz                                                        DAČICKÝ ZPRAVODAJ      2/2021




                        co je nového na Základní škole Komenského
                                                              je tento způsob vzdělávání velkou změnou, musí si najít svůj vzdě-
                                                              lávací systém a pak už je to o nich – prostě musí. Mají příležitost
                                                              rozvinout svůj potenciál samostatného učení, mohou v klidu pra-
                                                              covat na zadaných úkolech svým tempem. Velmi náročný je tento
                                                              způsob vzdělávání především pro žáky se specifickými poruchami
                                                              učení. Těmto dětem jsme umožnili individuální konzultace. Do ško-
                                                              ly docházejí a je to pro ně velmi přínosné. Koordinace distanční-
                                                              ho a prezenčního vzdělávání je obtížná, trvá to už velmi dlouho
                                                              a všichni víme, že tento typ vzdělávání není zdaleka tak efektivní,
                                                              jako běžná výuka. Znovu děkuji svým kolegyním a kolegům ve ško-
                                                              le za jejich aktivní a flexibilní přístup k práci. Zvládneme to, snad už
                                                              brzy bude líp.
                                                               Přínos tohoto způsobu výuky vnímáme pozitivně ve smyslu
                                                              našeho  rozvoje  v  oblasti  digitálního  vzdělávání.  Intenzivně  vy-
                                                              užíváme technologie nových jazykových učeben Robotel, které
                                                              umožnují vyučovat jazyky v období distanční i prezenční výuky.
                                                              Vybavení naší školy vytvořilo výborné podmínky pro distanční
          Šťastné vykročení do roku 2021                      vzdělávání. Rozhodli jsme se po těchto zkušenostech posunout
                                       Zpátky z vánočních prázd-  opět dál. Od září 2021 zavedeme v našem školním informačním
                                      nin se nám zatím vrátili   systému Škola OnLine elektronickou žákovskou knížku a elektro-
                                      prvňáčci a  druháčci.  S  paní   nickou třídní knihu. Elektronický systém zavádíme také k evidenci
                                      učitelkami již pilně pracují    knih do naší školní knihovny.
                                      a zdá se, že i když nemůžeme   Knihy nakupujeme do naší školní knihovny pravidelně a děti si je
                                      zpívat a cvičit, můžeme se   rády chodí půjčovat. Čtení je základní dovednost, na které je posta-
                                      učit a společně ve škole dělat   veno vzdělávání – čtení s porozuměním, kritické myšlení. Přirozené
                                      spoustu jiných smysluplných   tak bylo zapojení naší školy do vzdělávacího projektu Pomáháme
                                      aktivit. Moc se těšíme, až se   školám k úspěchu Nadace The Kellner Family Foundation. Plně se
                                      nám vrátí i ostatní děti. Nic-  ztotožňujme s jejich vizí škol, kde se každý žák učí naplno a s ra-
                                      méně ty pracují online pro-  dostí a své učení si řídí, kde každý žák s potěšením i kriticky užívá
                                      střednictvím MS Teams. Dle   texty různého druhu; kde panuje kultura příznivá pro učení každé-
                                      upravených rozvrhů se děti   ho, dětí i dospělých. Jsme přesvědčeni, že dobré výsledky v učení
                                      pravidelně spojují s vyučují-  mají žáci toho učitele, který soustavně vyhodnocuje dopad své
                                      cími. Pokud se nevidíme, ale-  výuky na učení dětí a sám se z toho učí, jak lépe vyučovat. Spo-
                                      spoň se slyšíme. Systém, kte-  lečné profesní učení učitelů propojujeme s učením žáků a vytvá-
                                      rý jsme zvolili a všichni jsme   říme tak kulturu příznivou pro učení dětí i dospělých a budu-
                                      se naučili používat, funguje   jeme učící se komunitu spojenou s naší vizí a praxí, přesně jak je
          velmi dobře. Zajistili jsme tablety i data pro děti, které technikou   v názvu našeho ŠVP Naše škola pro naše děti. A pod vaším vánoč-
          vybaveny nebyly nebo se nám v rozvrhu potkávala výuka souro-  ním stromečkem se určitě našla nejedna knížka ...
          zenců. Rodiče chválíme, především u malých dětí, jsou nám velkou                             Eva Macků,
          podporou. Tedy někdy bychom prosili: nenapovídat. Pro starší děti                          ředitelka školy


                             Zprávy ze ZŠ dačice, Boženy Němcové

          Pro předškoláčky a jejich rodiče                     Proto bych chtěl zatím pozvat předškoláčky a jejich rodiče ale-
           Velmi nás mrzí, že v letošním školním roce nemůžeme pořádat   spoň k virtuální prohlídce naší školy na internetových stránkách
          zábavná odpoledne pro předškoláčky. Podobně jako v předcho-  www.zsdacice.cz.
          zích letech jsme počítali se čtyřmi setkáními, bohužel přísná proti-                      Bohumil Havlík
          epidemická opatření nám to zatím nedovolují.
                                                              Pozdravy z Houbového parku
                                                               V malebné obci Roseč u Jindřichova Hradce se nachází Houbový
                                                              park. První a druhé třídy dostaly krásný dopis od Šimona z chráně-
                                                              ného bydlení, který nám chtěl udělat radost. V Houbovém Parku
                                                              pro nás spolu s ostatními kamarády a asistentkami vyrobil krásné
                                                              sádrové magnetky.
                                                               Radost jsme měli opravdu velikou, moc děkujeme a posíláme
                                                              pozdravy do Houbového Parku nejenom Šimonovi, ale celému
                                                              týmu.
                                                               Děkujeme.
                                                                                  Děti 1. a 2. ročníků a jejich paní učitelky
                                                              Vánoční koledy netradičně
                                                               Děkujeme panu učiteli Kamínkovi ze ZUŠ Dačice, že i v součas-
                                                              ných komplikovaných podmínkách dodržel tradici a přišel nám za-
                                                              hrát pod okna školy. Ani v letošním roce plném omezení nepřetrhl

          14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19