Page 31 - Chytrý zpravodaj - Chýně 2/2025
P. 31

ZPRÁVY Z CHÝŇSKÉ ŠKOLY                                                                                   31
      Naše škola získala ocenění za mezinárodní



      projekt – demokracie začíná už v dětství





































      Velký úspěch pro naši školu, která byla oceněna v prestižní soutěži Ceny DZS 2024, která
      oceňuje inspirativní mezinárodní projekty v oblasti vzdělávání. Na slavnostním ceremoniálu
      v pražském Rudolfinu jsme převzali Ocenění za úspěšný počin v oblasti mezinárodního
      vzdělávání. Byli jsme nominováni mezi šest nejlepších institucí v kategorii Participace za
      projekt, který jsme realizovali ve spolupráci s partnery z Islandu v rámci programu EHP.

      Oceněný  projekt  s  názvem  „Imple-  konference a dnes slouží jako inspira-  převzít odpovědnost a stát se partne-
      mentace  demokratického  prostředí   ce pro další školy v České republice   ry ve vzdělávání.
      a  kompetencí  pro  demokratickou   i na Islandu.                         Velkou  zásluhu  na  tomto  výsledku
      kulturu  v  mateřských  a  základních   Ocenění,  které  jsme  obdrželi,  je   mají  naši  islandští  partneři,  týmy  ze
      školách v Česku a na Islandu“ trval   krásným završením společného úsilí,   škol Leikskólinn Rjúpnahæð a Salas-
      dva roky a měl jasnou vizi – posilo-  které nás obohatilo nejen o nové zku-  kóli a pochopitelně projektový "island-
      vat  demokratické  principy  a  občan-  šenosti, ale také o hlubší porozumění   ský"  tým,  složený  z  pedagogů  naší
      skou angažovanost už od předškol-   tomu, jak mohou i malé děti hrát aktiv-  školy a školky. Děkujeme všem, kteří
      ního věku.                          ní roli ve společnosti. Ukázalo se, že   nás podporovali na této cestě.
        Ve  spolupráci  s  islandskými  ško-  když  jim  dáme  prostor,  děti  dokážou            Tereza Čápová
      lami  Leikskólinn  Rjúpnahæð  a  Sa-
      laskóli  jsme  hledali  cesty,  jak  děti
      vést  k  odpovědnosti,  samostatnosti
      a aktivnímu zapojení do života ško-
      ly. Děti se učily používat myšlenkové
      mapy, rozhodovat o denním progra-
      mu  a  seznamovaly  se  se  základní-
      mi principy demokracie. Projektu se
      zúčastnilo  35  pedagogů  a  275  dětí
      z partnerských škol.
        Jedním z hlavních výstupů je příruč-
      ka pro učitele, která nabízí konkrétní                                                                         CHÝŇSKÝ ZPRAVODAJ
      metodiky  a  aktivity  pro  rozvoj  demo-
      kratické  kultury  ve  výuce.  Výsledky
      projektu  byly  sdíleny  prostřednictvím
      workshopů, sociálních sítí i závěrečné
   26   27   28   29   30   31   32