Page 3 - Chytrý zpravodaj - Velká Chuchle 02/2025
P. 3
ZPRÁVY Z CHUCHLE
STAVBA NADJEZDU začne 1. června
Chuchle (přesné datum nebylo v době
NADJEZD NAD TRATÍ, KTERÝ NAHRADÍ ŽELEZNIČNÍ PŘEJEZD, ZAČNE uzávěrky známé). Správa železnic
VZNIKAT 1. ČERVNA. DO KONCE LETOŠNÍHO ROKU BUDE HOTOVÁ JEHO představí další průběh stavby nadjez-
SPODNÍ ČÁST – JEDNÁ SE O ÚSEK OD KOLEJÍ SMĚREM K HORNBACHU. du a zodpoví otázky spojené s postu-
pem prací.
Jisté je, že hlavní stavební práce za-
čnou prvního června. Nejdříve přij dou
na řadu přeložky vodovodu a kanali-
zace v ulici Nad Drahou. Následovat
bude bourání protihlukové stěny v ulici
Mezichuchelská.
Potok Vrutice bude nutné během
stavby provizorně zatrubnit, aby se
technika dostala ke stavbě opěrné zdi
nad tratí, která podepře novou vozovku
na konci nadjezdu ve směru do Velké
Chuchle. Do konce letošního roku má
být hotová stavba spodní části nadjez-
du. V závislosti na počasí bude v zim-
ních měsících následovat technologic-
Tato část nadjezdu má být hotová ještě letos. ká přestávka.
Správa železnic chce stavbu nad-
jezdu dokončit do 30. června 2027.
ž loni na podzim se rozběhly pří- V minulých měsících probíhal také O den později začne s hloubením
pravné práce. Správa železnic ne- doplňkový inženýrsko-geologický prů- podchodu v místě přejezdu. Pod-
Uchala pokácet křoviny, připravila zkum a pasportizace objektů v okolí chod chce stihnout postavit co nej-
provizorní nástupiště ve vlakové stani- stavby. Správa železnic chystala opat- rychleji. Než jej dokončí, budou totiž
ci a také dočasný chodník u přejezdu. ření pro snížení hluku během stavby – chodci po 30. červnu 2027 muset
Před jeho otevřením bylo nutné upravit bude používat technologie se sníženou pro překonání trati používat nový
světelnou signalizaci. Provizorní nástu- hlučností a před rodinnými domy insta- nadjezd. Podchod má být hotový do
piště přijdou ke slovu během výluk kraj- luje provizorní protihlukové zástěny. konce roku 2027.
ních kolejí. Bez toho se stavba nadjezdu Na druhou polovinu května se chys- (BUČ), VIZUALIZACE: MONOM
a podchodu neobejde. tá další ze série setkání s občany Velké
PŘÍVOZ JE V PROVOZU. Nahradí ho výtoňský most?
PŘÍVOZ MEZI VELKOU CHUCHLÍ Přívoz bude v provozu do konce října.
A MODŘANY JE OD DRUHÉ PŮLKY
BŘEZNA OPĚT V PROVOZU.
rvní ranní spojení vyplouvá od chu-
chelského břehu v pracovní dny
Pv 7:00, o víkendu v 8:00. Provoz
končí poslední plavbou ve 20:00. Linka
P4 bude letos v provozu do 28. října. Při
vysokém stavu vody nebo nepříznivém
počasí plavidlo nevyplouvá.
Nadále je ve hře nahrazení chuchel-
ského přívozu železničním mostem,
který od roku 1872 spojuje Smíchov
s Výtoní. Správa železnic chce na
stejném místě vybudovat nové pře-
mostění. Více než 150 let starý most
by v takovém případě přemístila mezi
chuchelský a modřanský břeh.
Úřadům poslala k posouzení přepra- konstrukce až do Chuchle. Využila by Stále však nepadlo defi nitivní roz-
covanou dokumentaci o vlivu na životní k tomu pontonovou sestavu. Pod nově hodnutí, zda nový most pod Vyšehra-
prostředí (EIA) ke stavbě nového že- budovaným Dvoreckým a také pod Ba- dem skutečně nahradí původní histo-
lezničního mostu. Obsahuje i přesnější rrandovským mostem by bylo nutné ce- rické přemostění.
plány na přestěhování celé historické lou sestavu ponořit pod hladinu Vltavy. (BUČ), FOTO: PETR BUČEK
WWW.CHUCHLE.CZ 3