Page 16 - Chytrý zpravodaj - Chomutov 05/2022
P. 16
školství
Polytechnická laboratoř EDUbus
pomohla vzdělávat žáky i učitele
Před základní školou Hornická dání. V programu s názvem Když je zasedli učitelé. Ti se zúčastnili
zaparkoval EDUbus. To je mobilní led suchý si žáci vyzkoušeli přelévat workshopů, v nichž byly předsta-
polytechnická laboratoř pro školy, plyn, zkoumali, jak je to s hustotou veny robotické pomůcky. Dále zde
která je jediná svého druhu v České plynného oxidu uhličitého a prováděli učitelé získali informace o mož-
republice. Nabídka byla pestrá. další efektní experimenty, které suchý nostech využití různých výukových
„Naši čtvrťáci v rámci připraveného led umožňuje. Osmáci v rámci připra- aplikací ke zpestření a zkvalitnění
programu Roboti z EDUbusu propo- veného výukového programu S prou- vzdělávacího procesu. „Naši pedago-
jili stavebnici Lego SPIKE Essential dem na praktické vlně si své poznatky gové se aktivně připravují na novou
s tabletem a díky jednoduchému pro- z výuky fyziky o elektrickém obvodu informatiku, která se bude na naší
gramovacímu jazyku si vyzkoušeli shrnuli pomocí elektronické staveb- škole vyučovat již od 1. září 2022.
naprogramovat svého robota, aby nice Boffin. Sestavili jednoduchý ob- Na tuto výuku již máme zakoupeny
plnil předem dané zadání. Sedmáci si vod, změřili napětí a proud v různých různé robotické pomůcky. Podobné
zase vyzkoušeli, co vše dokáže látka, typech obvodů. Měření následně sdí- vzdělávací programy jsou na naší
jejíž teplota se blíží k osmdesáti leli do společné tabulky tak, aby svoje škole vítány, neboť chceme žákům
stupňům Celsia,“ uvedla zástupkyně výsledky mohli porovnávat s ostat- nabízet pestré a zábavné vzdělávací
ředitelky Barbora Salačová. ními skupinami. prostředí, díky němuž bude pro ně
Také CO v pevném skupenství Autobus ale po návštěvě žáků výuka atraktivní a podnětná,“ dopl-
2
byl zajímavým materiálem pro bá- neodjel, odpoledne do jeho lavic nila ředitelka školy Ivana Dudková.
Učitelé zjistili, Budoucí prvňáčci si zábavně
jak učit plavat prohlédli celou školu
Chomutovští učitelé ze základ-
ních i mateřských škol se sešli Dětskými hlásky ožila základní vyzkoušely malý stolní fotbálek, há- prostření stolu, také se podívaly do
u nově zrekonstruovaného bazénu škola Hornická po celé jarní dopo- zení míčků na cíl a do koše, přechod hudebny a počítačové učebny. Dále
v základní škole Hornická, kde jim ledne. Pro děti, budoucí prvňáčky, po stopách, slalom s míčkem, sklá- si prohlédly školní družinu a nový
instruktorka plavání a dlouholetá tre- a jejich rodiče bylo připravené dání papírové kytičky, skládání ob- školní bazén,“ popsala učitelka Věra
nérka plavání kojenců v městských pohádkové putování. Budoucí ško- rázku podle předlohy a plno dalších Antoňová.
lázních Markéta Šilhanová předávala láčci si přišli do školy zasoutěžit, soutěží. Prohlédly si i chemickou la- Při vyhodnocení dostaly děti
své zkušenosti i osvědčené postupy zasportovat a také si prohlédnout boratoř a zkusily si jednoduchý po- medaili, drobné dárečky, skřítka
ve výuce plavání. Účastníci také vzá- školu. „Úkolů bylo mnoho. Děti si kus. Ve školní jídelně si vyzkoušely Horníčka a malou sladkost.
jemně sdíleli zkušenosti dobré praxe.
Předškoláci přivítali jaro
Tučňák
otestoval, co soutěžemi na zahradě
se naučili malí S jarem přichází v přírodě kytičky z modelíny, špejlí a přírod- vala počet okvětních lístků. I když
bruslaři mnoho změn. Otepluje se, svítí nin. Další úkol byl roztřídit a přivá- nás uzlíky trochu potrápily, bylo to
sluníčko, prodlužuje se den, rodí
zat na provázky číslici, která udá-
prima,“ dodala zástupkyně.
se mláďátka, rozkvétají květiny.
Děti z mateřských škol Radost Na toto období se velmi těšily
a Abeceda zakončily bruslařskou děti z mateřské školy Radost
sezonu akcí s názvem Ledové hrátky v Palackého ulici. Oslavily ho
s tučňákem. Velký tučňák po celou Kytičkovým dnem. „Od rána nosily
dobu dohlížel, zda děti zvládly zá- děti do školky kytičky v květináči,
kladní bruslařské techniky – buřtíky, papírové, řezané do vázy. Na nás
koloběžku, jízdu v podřepu. Všichni už bylo určit název každé z nich.
měli plné ruce práce. Učitelky s pří- Ke svačině kuchařky připravily ky-
pravou stanovišť a odměn, děti s pl- tičkové větrníky. A než jsme se ob-
něním úkolů. „Na bruslích podjíž- lékli, přibyla na zahradě kytičková
děly rampouchové brány, zkoušely stanoviště s úkoly,“ popsala zástup-
si nájezdy na branku, chytaly ryby kyně ředitelky Kamila Novotná.
a jezdily s nimi přes rybník plný pa- Stanoviště začínala u zimní
pírových děr, sbíraly zvířátka a pro- brány, pokračovala přes dešťovou
cvičovaly si jízdu slalomem. I když se až ke kytičkové. „Za ní jsme dopl-
někdo neobešel bez hrazdičky, všichni ňovali beruškám puntíky a přiřa-
zakončili sezónu s úspěchem a dob- zovali květinky podle barev nebo
rým pocitem,“ doplnila zástupkyně číslic. Kousek dál jsme skládali
ředitelky Kamila Novotná. housenku. V altánku jsme vyrobili
16 | školství