Page 17 - Chytrý zpravodaj - Chomutov 06/2022
P. 17

školství


        Pedagogové navštívili přednášku



        o mezilidských vztazích




          Mezilidské vztahy jako základ   mého psychologa Jana Svobody,   i s dalšími zájemci o toto téma ho-  cita pětadvaceti účastníků byla na-
        předcházení či řešení problémů ­ to  který přijel do Chomutova, aby zde  vořil. Přednáška se konala v měst-  plněna a nejvíce oceňovali množství
        bylo ústřední téma přednášky zná-  s pedagogy chomutovských škol   ské knihovně v rámci 2. osvě-  informací využitelných v profesní
                                                             tové aktivity projektu Společnou   praxi i v osobním životě. Oceňovány
                                                             cestou, jehož je město Chomutov   byly kompetence Jana Svobody
                                                             realizátorem.              jakožto lektora, ale i jeho odborné
                                                               Součástí přednášky byla společná  kvality. „První seminář, který mě
                                                             diskuze k tématu zdravých vztahů   opravdu zaujal, lektor udržel mou
                                                             a jejich prožívání jak ve školním   pozornost po celou dobu a před-
                                                             prostředí, tak i v osobní rovině ži-  náška byla rozhodně přínosem, bylo
                                                             vota. A právě pohled renomovaného   to příjemné, zajímavé, podnětné,“ to
                                                             psychologa na každodenní součást   jsou některé výroky ze zpětnovazeb-
                                                             profesních i osobních životů bylo   ních dotazníků, které po skončení
                                                             to, co účastníky zaujalo nejvíce. Jak   účastníci vyplnili.
                                                             uvedla Markéta Dolejší z odboru   V jednání je již další termín se-
                                                             školství, do jehož gesce projekt   mináře, který projektoví pracov-
                                                             spadá, reakce všech účastníků byly   níci chtějí zorganizovat ještě do
                                                             veskrze pozitivní. Maximální kapa-  konce školního roku.


        Děti z mateřské školy Klíček                         Školáci zvládli
        mají novou lezeckou stěnu                            pohádkový kvíz


          Veškeré učení má být pro děti   žují se různých věcí. Naše volba
        hrou a sportem ­ tímto citátem   padla na realizaci lezecké stěny,“   Děti z družiny základní školy   dobře znají i české klasické po-
        se řídily učitelky v mateřince   řekla zástupkyně ředitelky Renata   Kadaňská tráví moc rády čas na za-  hádky. Děti si vyzkoušely pracovat
        v Jiráskově ulici, když se jim do   Prokešová.       hradě. Hrají tam míčové a pohybové  ve smíšených skupinách a nás mile
        myslí vkradla myšlenka na zlep-  Lezením se děti učí trpělivosti,   hry, prolézají se na prolézačkách,   překvapila vzájemná spolupráce
        šení pohybových schopností dětí.   soustředěnosti, rozvíjí fyzickou   ale také si staví hmyzí domečky   mezi staršími a mladšími dětmi.
        „Lezení je pro děti přirozeným po-  zdatnost, rovnováhu, stabilitu   z přírodního materiálu.  Byla to parádní zábava pro všechny.
        hybem, protože dříve, než udělají   a zvládání strachu z výšek a posou-  Pro zpestření venkovních chvil   My jsme se z výsledků přesvědčily,
        první krok, všude lezou a přidr-  vání svých limitů.  měla všechna oddělení na škol-  že máme bystré a šikovné dětičky,
                                                             ním hřišti připravený pohádkový   které si opravdu na závěr zasloužily
                                                             kvíz. „Díky němu jsme si mohly   sladkou odměnu,“ popsala vychova-
                                                             my, vychovatelky, ověřit, zda děti   telka Alena Tomková.
















                                                             Psí záchranáři ukázali své

                                                             umění předškolákům

                                                               Koncem dubna měly děti ze   výcvik záchranářských psů, kteří
                                                             dvou tříd mateřské školy Abeceda   pomáhají při zemětřeseních, záva-
                                                             a také třída U Berušek z mateř-  lech, lavinách i při jiných katastro-
                                                             ské školy v Palackého ulici mož-  fách. Děti se mohly přesvědčit, jak
                                                             nost vidět umění psích záchra-  umí pejskové plnit poslušnost a jak
                                                             nářů. Počasí se vydařilo, a tak   se jim líbí třeba překážková dráha.
                                                             pejskové ukázali dětem, co umí.   Atraktivní bylo, když se některé
                                                             „Kynologický klub a členové   děti nechaly schovat a pejskové je
                                                             Záchranné brigády kynologů   museli najít,“ uvedla zástupkyně
                                                             Ústeckého kraje se zaměřují na   ředitelky Naděžda Randáčková.

                                                                                                       školství | 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22