Page 16 - Chytrý Zpravodaj - Chomutov červenec 2021
P. 16

školství



                                                                Den na vodě si ještě před prázd-  Každý si mohl na kánoi vyzkoušet
                                                              ninami užili deváťáci základní   roli zadáka, který loď ovládá, nebo
                                                              školy ve Školní ulici. Ve spolupráci   roli háčka, který sedí vpředu a za-
                                                              s oddílem kanoistiky Sportclubu   dák na něj většinou svádí všechnu
          Deváťáci strávili                                   vodáků děti na vlastní kůži zažily,   kam on chtěl,“ uvedl učitel Luděk
                                                                                         vinu za to, že loď nejede tam,
                                                              80, a tedy za dohledu zkušených
                                                              jak rychle jede dračí loď, když celá
                                                                                         Hrbek. „Některým posádkám
                                                                                         se povedl i eskymácký obrat, byť
                                                              posádka spolupracuje a všichni
                  den na jezeře                               zaberou najednou. „Žáci si také   zatím jen ta první část, tedy obrat
                                                              si zkusili jízdu na kajaku určeném
                                                                                         lodi dnem vzhůru. Tu druhou část
                                                              na sjíždění divokých říčních peřejí.
                                                                                         se třeba ještě naučí.“

         Žáci z Kadaňské patřili ve výtvarné soutěži mezi


         nejlepší, odměnou jim byl zábavný program


           Žáci základní školy Kadaňská   s vodou. Kouzlo ztratit viry a bakterie   čily správné mytí rukou. Kontrolou   děly, jak vypadá dehet a co může ku-
         se zúčastnili výtvarné soutěže vyhlá-  z rukou na obrázku ovládají jen naši   pod UV lampou si ověřily, zda si ruce   řákovi v těle způsobit. Také je překva-
         šené Státním zdravotním ústavem   třeťáci. Právem si tedy děti vysloužily   umyly správně. „Dalším pokusem   pila krásně kvetoucí rostlinka tabáku,
         Ruku v ruce ke správné hygieně   být mezi třemi nejlepšími,“ sdělila   zase zjišťovaly, jak daleko umíme   jehož listy se suší a pak v cigaretách
         rukou. „Správné mytí rukou jsme   učitelka Tereza Vosáhlová.  kýchnout. Jako správní detektivové   kouří,“ popsala učitelka.
         si rádi oprášili. Připomněli jsme si,   Odměnou malým výtvarníkům   se speciální baterkou hledaly pouhým   Závěr programu patřil hře s kost-
         proč je důležité mýt si správně ruce.   byly diplomy, drobné ceny, ale i ná-  okem neviditelnou špínu kolem nás.   kou a úkoly, ale i scénkám, při
         Všechny tyto zkušenosti se nám staly   vštěva zástupkyň zdravotního ústavu,   V druhé části programu děti čekalo   kterých se samotné děti staly herci
         inspirací pro vznik krásných obrázků.   které přijely do školy s bohatým pro-  krásné loutkové představení k pre-  a vyzkoušely si, jak mají odmítnout
         Některé byly spojeny i s pokusem   gramem. Děti si při něm opět nacvi-  venci proti kouření. Na vlastní oči vi-  cigaretu.

         Děti z mateřinky vypluly na školní plavbu



           V mateřské škole v Palachově   a přecházely po prkně nad vodní
         ulici se děly věci. Letní dusné   hladinou plnou hladových žraloků,“
         odpoledne, uprostřed zahrady   uvedla ředitelka školy Jana Sejnová.
         postavená loď a u ní velká sláva.   Protože bylo opravdu tropické
         Téměř třicet předškoláčků bylo   parno, všichni se s radostí osvě-
         pasováno na zdatné školáky. „Tým   žovali nejen v mlhovištích, ale
         Palachovky si zahrál na námořníky,   také pod vodními rozstřikovači.
         námořní důstojníky a korvetní ka-  „Společné námořnické zvolání
         pitány. Děti v pruhovaných tričkách   Ahój vyprovodilo malé plavčíky
         zdatně plnily úkoly, prokazovaly   na školní plavbu. Přejeme všem,
         svoji zručnost a odvahu. Společně   aby se na tom životním rozbou-
         s rodiči rozvazovaly námořnické   řeném moři vždycky zdatně udr-
         uzly, uklízely palubu, sbíraly poklad  želi a dopluli co nejdál,“ dodala
         z vodních kádí jen pomocí nohou   ředitelka.

         Student chomutovského gymnázia vyhrál

         olympiádu v anglickém jazyce



            Cenného úspěchu, kterým udělal   podmínky nerozhodily, a to přede-  jejich reakcí. Nakonec jsem byl   Michaelu Jarešovou. Dík patří i mojí
         radost nejen sobě, ale i své škole,   vším díky zkušenostem z podobných   příjemně překvapen,“ říká Roman   současné učitelce angličtiny Marcele
         dosáhl Roman Fiala z 2. A Gymnázia  soutěží, kterých se pravidelně účastní  Fiala, který se anglickému jazyku   Tichotové, která mě také skvěle
         Chomutov. Po prvenstvích ve škol-  od druhého stupně základní školy.   věnuje od dětství. „V angličtině jsem   připravila.“
         ním, okresním i krajském kole zvítě-  Jeho písemná cvičení i rozhovor   sledoval filmy a četl knihy, napří-  Přes zjevné vlohy Roman Fiala
         zil i v celostátním finále olympiády   nakonec komise vyhodnotila jako   klad Harryho Pottera. Když jsem   svou budoucnost s anglickým ja-
         v anglickém jazyce.        nejlepší. „Vlastně mě to i docela pře-  byl starší, účastnil jsem se hodin pří-  zykem pravděpodobně nespojí:
           Vzhledem k epidemické situaci   kvapilo, protože jsem dostal takové   pravy ke zkouškám Cambridge v ja-  „Přemýšlel jsem i nad učitelem ang-
         se i celostátní kolo konalo on-line.   nešťastné téma – štěstí. O tom jsem   zykovém centru Medou v Jirkově,   ličtiny, ale zaměřuji se víc na ma-
         Hlavní a závěrečnou disciplínou byl   měl mluvit osm minut. Trochu jsem   které mi toho daly asi nejvíc a díky   tematiku a fyziku, takže spíš budu
         rozhovor se členy komise, při kte-  vařil z vody a říkal si, že to na vítěz-  kterým jsem Cambridge certifikáty   studovat ČVUT nebo matematicko-
         rém se obě strany viděly jen skrze   ství asi nebude, zvlášť když jsem čle-  také získal. Nesmím zapomenout   -fyzikální fakultu. Angličtina tam
         obrazovky monitorů. Studenta cho-  nům komise pořádně neviděl do ob-  na skvělé učitelky angličtiny na zá-  ale bude hrát také roli, je to taková
         mutovského gymnázia ale ztížené   ličeje a nemohl se orientovat podle   kladce, Dagmar Skálovou a později   užitečná dovednost.“

        16 | školství
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21