Page 16 - Chytrý Zpravodaj - Chomutov červenec 2021
P. 16
školství
Den na vodě si ještě před prázd- Každý si mohl na kánoi vyzkoušet
ninami užili deváťáci základní roli zadáka, který loď ovládá, nebo
školy ve Školní ulici. Ve spolupráci roli háčka, který sedí vpředu a za-
s oddílem kanoistiky Sportclubu dák na něj většinou svádí všechnu
Deváťáci strávili vodáků děti na vlastní kůži zažily, kam on chtěl,“ uvedl učitel Luděk
vinu za to, že loď nejede tam,
80, a tedy za dohledu zkušených
jak rychle jede dračí loď, když celá
Hrbek. „Některým posádkám
se povedl i eskymácký obrat, byť
posádka spolupracuje a všichni
den na jezeře zaberou najednou. „Žáci si také zatím jen ta první část, tedy obrat
si zkusili jízdu na kajaku určeném
lodi dnem vzhůru. Tu druhou část
na sjíždění divokých říčních peřejí.
se třeba ještě naučí.“
Žáci z Kadaňské patřili ve výtvarné soutěži mezi
nejlepší, odměnou jim byl zábavný program
Žáci základní školy Kadaňská s vodou. Kouzlo ztratit viry a bakterie čily správné mytí rukou. Kontrolou děly, jak vypadá dehet a co může ku-
se zúčastnili výtvarné soutěže vyhlá- z rukou na obrázku ovládají jen naši pod UV lampou si ověřily, zda si ruce řákovi v těle způsobit. Také je překva-
šené Státním zdravotním ústavem třeťáci. Právem si tedy děti vysloužily umyly správně. „Dalším pokusem pila krásně kvetoucí rostlinka tabáku,
Ruku v ruce ke správné hygieně být mezi třemi nejlepšími,“ sdělila zase zjišťovaly, jak daleko umíme jehož listy se suší a pak v cigaretách
rukou. „Správné mytí rukou jsme učitelka Tereza Vosáhlová. kýchnout. Jako správní detektivové kouří,“ popsala učitelka.
si rádi oprášili. Připomněli jsme si, Odměnou malým výtvarníkům se speciální baterkou hledaly pouhým Závěr programu patřil hře s kost-
proč je důležité mýt si správně ruce. byly diplomy, drobné ceny, ale i ná- okem neviditelnou špínu kolem nás. kou a úkoly, ale i scénkám, při
Všechny tyto zkušenosti se nám staly vštěva zástupkyň zdravotního ústavu, V druhé části programu děti čekalo kterých se samotné děti staly herci
inspirací pro vznik krásných obrázků. které přijely do školy s bohatým pro- krásné loutkové představení k pre- a vyzkoušely si, jak mají odmítnout
Některé byly spojeny i s pokusem gramem. Děti si při něm opět nacvi- venci proti kouření. Na vlastní oči vi- cigaretu.
Děti z mateřinky vypluly na školní plavbu
V mateřské škole v Palachově a přecházely po prkně nad vodní
ulici se děly věci. Letní dusné hladinou plnou hladových žraloků,“
odpoledne, uprostřed zahrady uvedla ředitelka školy Jana Sejnová.
postavená loď a u ní velká sláva. Protože bylo opravdu tropické
Téměř třicet předškoláčků bylo parno, všichni se s radostí osvě-
pasováno na zdatné školáky. „Tým žovali nejen v mlhovištích, ale
Palachovky si zahrál na námořníky, také pod vodními rozstřikovači.
námořní důstojníky a korvetní ka- „Společné námořnické zvolání
pitány. Děti v pruhovaných tričkách Ahój vyprovodilo malé plavčíky
zdatně plnily úkoly, prokazovaly na školní plavbu. Přejeme všem,
svoji zručnost a odvahu. Společně aby se na tom životním rozbou-
s rodiči rozvazovaly námořnické řeném moři vždycky zdatně udr-
uzly, uklízely palubu, sbíraly poklad želi a dopluli co nejdál,“ dodala
z vodních kádí jen pomocí nohou ředitelka.
Student chomutovského gymnázia vyhrál
olympiádu v anglickém jazyce
Cenného úspěchu, kterým udělal podmínky nerozhodily, a to přede- jejich reakcí. Nakonec jsem byl Michaelu Jarešovou. Dík patří i mojí
radost nejen sobě, ale i své škole, vším díky zkušenostem z podobných příjemně překvapen,“ říká Roman současné učitelce angličtiny Marcele
dosáhl Roman Fiala z 2. A Gymnázia soutěží, kterých se pravidelně účastní Fiala, který se anglickému jazyku Tichotové, která mě také skvěle
Chomutov. Po prvenstvích ve škol- od druhého stupně základní školy. věnuje od dětství. „V angličtině jsem připravila.“
ním, okresním i krajském kole zvítě- Jeho písemná cvičení i rozhovor sledoval filmy a četl knihy, napří- Přes zjevné vlohy Roman Fiala
zil i v celostátním finále olympiády nakonec komise vyhodnotila jako klad Harryho Pottera. Když jsem svou budoucnost s anglickým ja-
v anglickém jazyce. nejlepší. „Vlastně mě to i docela pře- byl starší, účastnil jsem se hodin pří- zykem pravděpodobně nespojí:
Vzhledem k epidemické situaci kvapilo, protože jsem dostal takové pravy ke zkouškám Cambridge v ja- „Přemýšlel jsem i nad učitelem ang-
se i celostátní kolo konalo on-line. nešťastné téma – štěstí. O tom jsem zykovém centru Medou v Jirkově, ličtiny, ale zaměřuji se víc na ma-
Hlavní a závěrečnou disciplínou byl měl mluvit osm minut. Trochu jsem které mi toho daly asi nejvíc a díky tematiku a fyziku, takže spíš budu
rozhovor se členy komise, při kte- vařil z vody a říkal si, že to na vítěz- kterým jsem Cambridge certifikáty studovat ČVUT nebo matematicko-
rém se obě strany viděly jen skrze ství asi nebude, zvlášť když jsem čle- také získal. Nesmím zapomenout -fyzikální fakultu. Angličtina tam
obrazovky monitorů. Studenta cho- nům komise pořádně neviděl do ob- na skvělé učitelky angličtiny na zá- ale bude hrát také roli, je to taková
mutovského gymnázia ale ztížené ličeje a nemohl se orientovat podle kladce, Dagmar Skálovou a později užitečná dovednost.“
16 | školství