Page 9 - Chytrý Zpravodaj - Chomutov červen 2021
P. 9
rozhovor minitéma
Investice města pomohla zlepšit
život klientů sociálních služeb
Sociální služby Chomutov jsou gramu Rozvoj a obnova materiálně lasti, což není zcela samozřejmostí. čal práce letos v březnu a jejich
jedním z mála subjektů, jejichž technické základny sociálních slu- Nesmíme zapomenout na dodavatel- ukončení je naplánováno do konce
služby fungují naplno, a to bez žeb na Ministerstvo práce a sociál- skou firmu, ale především na zaměst- června. Aktuálně se klienti i pra-
ohledu na epidemiologickou situaci. ních věcí. Vybavení domova bylo nance organizace a klienty domova, covníci domova již těší z jednoho
Sice se potýkají se sníženým po- původní, téměř 40 let staré, bylo pro něž byla tato akce neuvěřitelně upraveného výtahu, kterým zvyšu-
čtem zaměstnanců z důvodu nemocí hygienicky závadné a přestávalo zátěžová,“ sdělila ředitelka. jeme pohodlný pohyb v budově,“
nebo ošetřování člena rodiny, ale sloužit svému účelu. Jeho obyvatelé V souběhu s rekonstrukcí kou- popsala projektová manažerka.
provedená očkování u zaměstnanců tak nemohli využívat plného kom- pelen došlo také k modernizaci
i klientů služeb pomáhají situaci fortu služby,“ vysvětlila projektová a výměně elektronického protipožár- PŘÍSPĚVEK NA PÉČI
postupně stabilizovat. „Po zákazu ná- manažerka Eva Lhotská. ního systému a signalizace systému Modernizacemi v domově pro
vštěv v Domově pro seniory Písečná, V roce 2018 proběhly konzultace klient-sestra, což vede k výraznému seniory se výrazně zvýšil komfort
omezení skupinových aktivit a zin- s projektanty, stavebním dozorem usnadnění a zefektivnění práce. bydlení, organizace tedy předpo-
tenzivnění individuální práce s kli- a společně s vedením organizace byl kládá zvýšení poptávky o služby
enty patřily mezi další nepříjemná, nastaven harmonogram stavebních MODERNIZACE v tomto zařízení. „Pokud mají
ale nutná omezení rozsáhlé rekon- prací. V průběhu tří let se dodavatel, VÝTAHOVÝCH DVEŘÍ senioři zájem zde žít, jednou z pod-
strukce,“ uvedla ředitelka Sociálních personál a klienti potýkali s různými Velkým problémem Domova mínek pro přijetí je takzvaný pří-
služeb Chomutov Alena Tölgová. zádrhely při rekonstrukci, které se ale pro seniory Písečná byly původní, spěvek na péči. Slouží na úhradu
vždy podařilo vyřešit. „Největším zastaralé výtahové dveře, které byly některých pečovatelských úkonů,
NOVÁ SOCIÁLNÍ ZAŘÍZENÍ problémem byla skutečnost, že vše již značně poruchové a neodpo- jež by jinak museli hradit ze svého
V BYTECH probíhalo za plného provozu, tedy vídaly současným bezbariérovým příjmu. Tento příspěvek přiznává
Hlavní investicí, trvající bez- z domova se do určité míry stalo sta- požadavkům. Optimálním řešením místní úřad práce na základě vypl-
mála tři roky, byla kompletní veniště. Vše se zvládlo a odměnou jsou nynější automatické dveře, něné žádosti. Doporučujeme všem,
rekonstrukce sociálních zařízení jsou velmi krásné, nové, bezbarié- umožňující samostatnost klienta kteří potřebují pomoc druhé osoby,
v bytech. „Z našeho pohledu se jed- rové a praktické koupelny a sociální a usnadňující práci personálu. aby si o tuto dávku požádali, neboť
nalo asi o nejnáročnější investiční zařízení. Rekonstrukce koupelen „Ministerstvo práce a sociálních nemusí být vstupenkou pouze pro
akci, kterou jsme v Sociálních služ- byla oficiálně ukončena ve čtvrtek věcí podanou žádost nepodpo- domov pro seniory, ale také umožní
bách Chomutov realizovali. V roce 20. května 2021. Velké poděkování řilo, a tak tuto akci opět financuje úhradu nákladů za pečovatelskou
2017 rozhodlo statutární město patří městu Chomutov za trvalou z vlastních prostředků statutární službu doma,“ doporučila Alena
Chomutov o podání žádosti do pro- podporu a vstřícnost k sociální ob- město Chomutov. Dodavatel za- Tölgová.
minitéma | 9