Page 17 - Chytrý Zpravodaj - Chomutov červen 2021
P. 17

školství


        Žížaly pomohly pochopit, proč je



        kompostování důležité




          I přes nepříznivou epidemiologic-  Šesťáci se také při příležitosti oslav  tvoří z bioodpadu kompost, který   Cílem projektu je prohloubení
        kou situaci si žáci a učitelé základní   Dne Země vrhli na kompostování.   následně lze využít jako hnojivo pro   vztahu člověka k přírodě a použití zís-
        školy Školní našli čas na oslavu Dne   Dozvěděli se, proč je důležité kom-  pokojové rostliny ve třídě.  kaných informací v běžném životě.
        Země, a tak se v hodině tělesné vý-  postovat a hlavně jak se dá kompos-
        chovy rozhodli uklidit okolí školy.   tovat ve městě. „Tento projekt podpo-
        Zapojili se do projektu Ukliďme   ruje v žácích aktivní přístup k ochraně
        Česko, to je dobrovolnická úklidová   životního prostředí. Žáci se naučili sta-
        akce, která se koná každý rok. „Bylo   novit si posloupnost a logickou prová-
        skvělé podpořit tento unikátní projekt   zanost svých činností. Během výuky
        a zároveň si uvědomit, kolik odpadu   se dozvěděli, co do kompostu patří,
        se vyskytuje v okolí naší školy.   jaké jsou možnosti kompostování,
        Žáci ze šestého a osmého ročníku   do jaké popelnice mohou bioodpad
        se do práce vrhli s nadšením a společ-  vyhazovat a co se děje s kompostem,
        nými silami sesbírali velké množ-  když skončí na skládce,“ řekla učitelka
        ství odpadu,“ popsala učitelka Klára   a dodala, že žáci mohou na vlastní oči
        Zálupská.                 sledovat a zaznamenávat, jak žížaly

        Z levandulí vzniklo logo školy                                                  Kateřina uspěla

                                                                                        v národní
                                                               V základní škole Hornická žáci
                                                             oslavili Den Země. Druhý stupeň   recitační soutěži
                                                             se věnoval ekologickým tématům,
                                                             nad kterými žáci debatovali a zpra-
                                                             covávali připravené úkoly. „Žáci
                                                             prvního stupně a děti z přípravné
                                                             třídy se pustili do práce a naší planetě
                                                             vytvořili dárky a přání. Přání tvořili
                                                             ekologicky ze sazenic levandulí, tyto
                                                             sazenice poté složili do tvaru loga
                                                             naší školy a zasadili. Sázení se zhos-
                                                             tili nejmenší žáci z přípravné třídy.
                                                             Venku si zopakovali, jak se mají cho-
                                                             vat k přírodě. Děti si vyzkoušely kyp-
                                                             řit, sázet, zalévat. „Nově vysazené
                                                             rostlinky pomohou k přímému učení
                                                             několika smysly – čichem, hmatem,
                                                             zrakem. A až jednou jako dospělí
                                                             půjdou kolem, třeba si vzpomenou,
                                                             jak jejich malé ruce zanechaly velkou
                                                             stopu,“ uvedla učitelka.

        Kroky studentů po maturitě mohou

        mířit k vyššímu odbornému vzdělání



          Všichni studenti čtvrtého ročníku   zapotřebí,“ upozornila zástupkyně   Absolventi získávají titul diplomo-
        mají v průběhu června v hlavě jednu   ředitele Střední průmyslové a Vyšší   vaný specialista. „Ne vždy se však   Kateřina Michanková, žákyně
        jedinou myšlenku – úspěšně projít   odborné školy Chomutov Dana   podaří každému vše tak, jak si před-  čtvrté třídy základní školy v ulici
        čtvrtým ročníkem a hlavně odmatu-  Žižková.          stavoval, a tak chceme dát šanci   Akademika Heyrovského, se v prů-
        rovat. Nejeden maturant si ale také   Kdo se tedy po maturitě ještě   i méně úspěšným maturantům, kteří   běhu dubna a května postupně
        položí otázku, co bude dál. „Ne ka-  nechystá nastoupit na vysokou   nemusejí ztrácet hlavu a mohou   zúčastnila oblastní a poté i krajské
        ždý chce v této problematické době   školu ani do zaměstnání, může   dohnat, co se eventuálně v řád-  recitační přehlídky Dětská scéna
        pokračovat na vysoké škole. I když   využít nabídky tříletých oborů   ném termínu nepovedlo. Ke studiu   Louny 2021. Prosadila se v kon-
        je studentský život bezpochyby   vyšší odborné školy. Tříleté denní   je možné se přihlásit i v termínu   kurenci devatenácti účastníků
        lákavý, je též zároveň velmi ná-  studium je zaměřeno na veřejno-  pozdějším. Přihlášku je tedy možné   a svým přednesem textu od Miloše
        kladný. Ne každý chce odejít úplně   správní činnosti s podporou ICT   také podat, pokud se úspěšné ma-  Macourka – Želva získala cenu lek-
        do jiného města a ne každý má do-  a na výpočetní systémy. Jedná   turitní zkoušky podaří dosáhnout   torského sboru s přímým postupem
        statek financí, který je na zaplacení   se o program vyššího odborného   až v zářijovém termínu,“ dodala   na národní přehlídku Dětská scéna
        dopravy, koleje a pomůcek ke studiu   studia zakončený absolutoriem.   zástupkyně.  Svitavy 2021.

                                                                                                       školství | 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22