Page 25 - Chytrý zpravodaj - Choceň 12/2024
P. 25

ZÁKLADNÍ ŠKOLY
 ZÁKLADNÍ ŠKOLY



 Stáž učitelek ve Španělsku  Oslavy #ErasmusDays 2024


 Na začátku října jsme strávily týden na stá-  15. října jsme se již podruhé zapojili do celo-  různých měst v Německu a v Polsku. Upřím-
 ži ve škole na španělském venkově. V rámci   evropských oslav #Erasmus Days. Oslavy se   ně odpovídali na dotazy budoucích zájemců
 projektu Erasmus+ jsme navštívily základní   u nás ve škole nesly celým dnem. Učitelé   o zahraniční výjezd. Bylo dechberoucí slyšet
 školu ve vesnici Cantimpalos poblíž historic-  s Erasmus nebo jinou zahraniční zkušenos-  příběhy žáků, kteří byli plní dojmů ještě půl
 kého města Segovia.   tí přinesli toto téma do svých hodin formou   roku po návratu z ciziny. Skoro jako kdyby
 Navštěvovaly jsme běžné hodiny, disku-  prezentace, skupinového projektu nebo   se vrátili teprve před pár dny.
 tovaly s učiteli a povídaly si s žáky. Překva-  diskuze. Dařilo se rozvíjet zajímavé dialogy,   Na závěr jsme procestovali Evropu od
 pilo nás, jak náročný rozvrh mají už tříleté   například nad přínosy zahraničních výměn   severu k jihu díky našim učitelům a jejich
 děti, že nikdo z dětí nikde nevytahuje tele-  nebo ubytováním v hostitelských rodinách.  příběhům z metodického kurzu na Islandu
 fon, že první přestávku mají všichni až po   Studenti, kteří se v minulém roce vydali   a stáží ve Španělsku. Již teď se další skupi-
 třech hodinách práce. Diskutovaly jsme vý-  přes Erasmus do Polska nebo Německa, se   na žáků a učitelů těší na své Erasmus dob-
 hody a nevýhody výuky čtení a psaní už ve   ↑ Stínování Španělsko – hrad v Segovii   z velké části postarali o odpolední část oslav.   rodružství.
 čtyřech letech, nesmírně náročný začátek   Podělili se s námi o svůj osobitý vhled do jiné   Ing. Ludmila Vávrová, MA
 kariéry španělských učitelů, úskalí a přínosy   kultury a země, kterou měli příležitost poznat
 výuky přírodovědných předmětů v angličti-  prostřednictvím ubytování v hostitelské ro-
 ně. Obdivovaly jsme promyšlenou péči vě-  dině, návštěvě partnerské školy a exkurzí do
 novanou rozvoji čtenářství, kombinovanou              Jak čelit psychickým
 s výchovou k udržitelnému rozvoji planety.
 Odvážíme si tipy na využití nových digitál-           problémům
 ních aplikací i na zapojení cizího jazyka do          u dospívajících
 běžných předmětů. Navštívily jsme všechna
 tři pracoviště školy rozmístěná v sousedních          10. 12. | 17 h
 vesnicích, a mohly tak lépe přemýšlet o spo-          OA a SOŠ cestovního ruchu Choceň,
 jování menších škol do jednoho celku, u nás           Tyršovo nám. 220
 v poslední době hojně diskutovaném. Po
 večerech zbyl čas na objevování působivých            Mgr. Vladimír Vácha – lektor Národní-
 zákoutí starobylé Segovie.                            ho  centra bezpečnějšího internetu,
 Děkujeme za možnost, kterou nám pro-                  organizací ABATOP, z. s., KAM a NIDV.
 gram Erasmus poskytl.                                 Lektor je také sociální pedagog.
        ↑ Erasmus Days – Polsko

 Mgr. Jana Dvořáková, PhD.                             Přibývá dětí a mladých lidí, kteří neumí
 a Mgr. Martina Krsková                                čelit životním  výzvám  a  hroutí se
                                                       z kdejakého problému. S tím souvisí
                                                       vzrůstající počty případů depresí, se-
 ↑ Stínování Španělsko – logo školy v Cantimpalos      bepoškozování či sebevražedných po-
                                                       kusů. Co je příčinou nárůstu takových
                                                       problémů? Jak  pomoci  dospívajícím
                                                       zvládat obtížné životní situace a posi-
 Stínování pedagogických pracovníků bylo financováno   lovat jejich psychickou odolnost? Pro-
 z prostředků Evropské unie v rámci programu Erasmus+,   gram je součastí projektu „Otevřená
 klíčová akce Vzdělávací mobilita jednotlivců, typ akce   škola“ a je vhodný pro všechny rodiče
 Mobilita žáků a pracovníků ve školním vzdělávání. Číslo
 akreditace: 2022-1-CZ01-KA120-SCH-000109124, č. granto-  a pracovníky s mládeží.
 vé dohody: 2024-1-CZ01-KA121-SCH-000210564.    ↑ Erasmus Days – Německo
                                                       Vstupné zdarma

 22  PROSINEC 2024  PROSINEC 2024                                                      23
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30