Page 25 - Chytrý zpravodaj - Choceň 12/2024
P. 25
ZÁKLADNÍ ŠKOLY
ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Stáž učitelek ve Španělsku Oslavy #ErasmusDays 2024
Na začátku října jsme strávily týden na stá- 15. října jsme se již podruhé zapojili do celo- různých měst v Německu a v Polsku. Upřím-
ži ve škole na španělském venkově. V rámci evropských oslav #Erasmus Days. Oslavy se ně odpovídali na dotazy budoucích zájemců
projektu Erasmus+ jsme navštívily základní u nás ve škole nesly celým dnem. Učitelé o zahraniční výjezd. Bylo dechberoucí slyšet
školu ve vesnici Cantimpalos poblíž historic- s Erasmus nebo jinou zahraniční zkušenos- příběhy žáků, kteří byli plní dojmů ještě půl
kého města Segovia. tí přinesli toto téma do svých hodin formou roku po návratu z ciziny. Skoro jako kdyby
Navštěvovaly jsme běžné hodiny, disku- prezentace, skupinového projektu nebo se vrátili teprve před pár dny.
tovaly s učiteli a povídaly si s žáky. Překva- diskuze. Dařilo se rozvíjet zajímavé dialogy, Na závěr jsme procestovali Evropu od
pilo nás, jak náročný rozvrh mají už tříleté například nad přínosy zahraničních výměn severu k jihu díky našim učitelům a jejich
děti, že nikdo z dětí nikde nevytahuje tele- nebo ubytováním v hostitelských rodinách. příběhům z metodického kurzu na Islandu
fon, že první přestávku mají všichni až po Studenti, kteří se v minulém roce vydali a stáží ve Španělsku. Již teď se další skupi-
třech hodinách práce. Diskutovaly jsme vý- přes Erasmus do Polska nebo Německa, se na žáků a učitelů těší na své Erasmus dob-
hody a nevýhody výuky čtení a psaní už ve ↑ Stínování Španělsko – hrad v Segovii z velké části postarali o odpolední část oslav. rodružství.
čtyřech letech, nesmírně náročný začátek Podělili se s námi o svůj osobitý vhled do jiné Ing. Ludmila Vávrová, MA
kariéry španělských učitelů, úskalí a přínosy kultury a země, kterou měli příležitost poznat
výuky přírodovědných předmětů v angličti- prostřednictvím ubytování v hostitelské ro-
ně. Obdivovaly jsme promyšlenou péči vě- dině, návštěvě partnerské školy a exkurzí do
novanou rozvoji čtenářství, kombinovanou Jak čelit psychickým
s výchovou k udržitelnému rozvoji planety.
Odvážíme si tipy na využití nových digitál- problémům
ních aplikací i na zapojení cizího jazyka do u dospívajících
běžných předmětů. Navštívily jsme všechna
tři pracoviště školy rozmístěná v sousedních 10. 12. | 17 h
vesnicích, a mohly tak lépe přemýšlet o spo- OA a SOŠ cestovního ruchu Choceň,
jování menších škol do jednoho celku, u nás Tyršovo nám. 220
v poslední době hojně diskutovaném. Po
večerech zbyl čas na objevování působivých Mgr. Vladimír Vácha – lektor Národní-
zákoutí starobylé Segovie. ho centra bezpečnějšího internetu,
Děkujeme za možnost, kterou nám pro- organizací ABATOP, z. s., KAM a NIDV.
gram Erasmus poskytl. Lektor je také sociální pedagog.
↑ Erasmus Days – Polsko
Mgr. Jana Dvořáková, PhD. Přibývá dětí a mladých lidí, kteří neumí
a Mgr. Martina Krsková čelit životním výzvám a hroutí se
z kdejakého problému. S tím souvisí
vzrůstající počty případů depresí, se-
↑ Stínování Španělsko – logo školy v Cantimpalos bepoškozování či sebevražedných po-
kusů. Co je příčinou nárůstu takových
problémů? Jak pomoci dospívajícím
zvládat obtížné životní situace a posi-
Stínování pedagogických pracovníků bylo financováno lovat jejich psychickou odolnost? Pro-
z prostředků Evropské unie v rámci programu Erasmus+, gram je součastí projektu „Otevřená
klíčová akce Vzdělávací mobilita jednotlivců, typ akce škola“ a je vhodný pro všechny rodiče
Mobilita žáků a pracovníků ve školním vzdělávání. Číslo
akreditace: 2022-1-CZ01-KA120-SCH-000109124, č. granto- a pracovníky s mládeží.
vé dohody: 2024-1-CZ01-KA121-SCH-000210564. ↑ Erasmus Days – Německo
Vstupné zdarma
22 PROSINEC 2024 PROSINEC 2024 23