Page 13 - Chytrý zpravodaj - Čerčany 04/2025
P. 13
www.cercany.cz Ze škol
Investice do budoucnosti: Nástavba odborných učeben pro
kvalitní vzdělání našich dětí na Základní škole Čerčany
Vážení rodiče, občané, vážení zastu- Pokud tento projekt nebude podpořen, jeme si důležitost takové investice do kva-
pitelé, mohou nastat vážné důsledky: litního vzdělávání pro budoucnost Čerčan.
Školství je základním pilířem pro roz- • Omezení kvalitní výuky: Bez odborných Děkuji za vaši pozornost a podporu.
voj každé společnosti a jeho kvalita učeben nebudeme moci efektivně využí- S pozdravem,
vat moderní metody výuky.
přímo ovlivňuje budoucnost našich Miroslav Král, ředitel školy
dětí. Na Základní škole Čerčany, kde • Ztráta motivace žáků: Nedostatek prak-
se denně vzdělává více než 500 žáků, tických zkušeností může způsobit ztrátu
máme nyní jedinečnou příležitost zájmu o přírodní vědy nebo techniku.
posunout úroveň výuky na novou, • Zpoždění ve vývoji školy: Škola, která
moderní úroveň. S nadějí se dívá- nebude schopna modernizovat své pro- Pod QR kódem naleznete
prezentaci k projektu ná-
me na projekt nástavby odborných story, zaostane za konkurencí a může stavby ZŠ na webu školy
učeben, který má potenciál zásadně ztratit žáky.
změnit podmínky výuky v naší škole.
Tento projekt, který je klíčovým kro- Nové třetí patro ZŠ Čerčany: Co si o
kem k rozvoji kvalitního vzdělávání III. Význam projektu pro celou obec něm myslí žáci
nejenže zlepší podmínky pro naše Tento projekt není jen o škole, ale i o
děti, ale i pro celou naši obec. celé naší obci. Kvalitní vzdělání je zá- Nové učebny a laboratoře
kladem pro rozvoj celé komunity. Pokud „Ve třetím patře by měla být laboratoř
investujeme do dětí, investujeme do bu- na pokusy z fyziky, chemie a přírodo-
I. Situace a důležitost projektu doucnosti Čerčan. Když budou naše děti pisu,“ říká jeden žák. „Bylo by skvělé
V současné době čelí naše škola mnoha vybaveny moderními dovednostmi a zku- mít odborné učebny pro různé před-
šenostmi, zlepší to nejen jejich budoucí
výzvám, které jsou často způsobeny ne- šance na pracovním trhu, ale i konkuren- měty, které nás budou víc bavit.“ Ně-
dostatkem vhodného zázemí. Kromě zá- ceschopnost celé naší obce. Kvalitní škola kteří žáci si přejí také více tříd, protože
kladních učeben a tělocvičny postrádáme přitahuje nové rodiny a podnikatele, což školních místností není dost.
odborné učebny, které jsou nezbytné pozitivně ovlivní ekonomiku obce a okolí.
pro efektivní výuku technických a příro- Společenské prostory a odpočinkové
dovědných předmětů. Pro výuku chemie, IV. Ekonomické a sociální přínosy zóny
fyziky, přírodopisu, informatiky, jazyků
nebo zeměpisu bychom potřebovali mo- 1. Zlepšení místní ekonomiky: Investi- „Myslím si, že by tam měla být spole-
derní, plně vybavené prostory, kde by žáci ce do vzdělání se dlouhodobě vyplácejí. čenská místnost, kde bychom mohli
mohli realizovat praktickou výuku a expe- Zlepšení infrastruktury školy může přitáh- trávit volný čas, hrát deskové hry nebo
rimenty. nout nové rodiny a zlepšit hodnotu nemo- si číst,“ přidává další žák. Tato my-
vitostí.
Pokud tento projekt získá podporu, ote- 2. Vytváření pracovních míst: Projekt šlenka se líbí i dalším, kteří si přejí,
vřou se nám nové možnosti: přinese nové pracovní příležitosti, nejen aby mělo nové patro i místo, kde by si
• Moderní učebny pro praktickou výuku, pro učitele, ale i pro technický a administ- mohli odpočinout, nebo si užít chvilku
klidu mezi hodinami.
které umožní kvalitní výuku technických a rativní personál školy.
přírodovědných předmětů.
3. Zajištění rovnosti příležitostí: S odpo- Vybavení a komfort
• Lepší podmínky pro odborný růst učite- vídajícím vybavením budou mít všechny „Doufám, že nové patro bude mít mo-
lů, kteří budou mít k dispozici odpovídající děti, bez ohledu na jejich sociální a eko- derní vybavení a více prostoru na cho-
vybavení. nomické pozadí, stejnou šanci na kvalitní dbách. Určitě by to mělo být místo, kde
vzdělání.
• Rozšíření vzdělávacích programů, které se bude dobře učit i odpočívat,“ říká
budou odpovídat aktuálním potřebám žákyně. Další žáci dodávají, že by bylo
moderní ekonomiky. fajn, kdyby nové židle byly pohodlněj-
V. Vize do budoucnosti
Co konkrétně přinese nástavba odbor- Investice do odborných učeben není ší, protože současné dřevěné židle ne-
ných učeben? jsou příliš komfortní. „Mě třeba pořád
pouze investicí do infrastruktury školy, ale tahají za vlasy,“ dodává jeden z nich.
• Laboratoře pro chemii, fyziku a příro- i do budoucnosti našich dětí. Tato moder-
dopis: Žáci budou mít možnost provádět nizace přinese přípravu na profesní život Zlepšení pro učitele a školní vybavení
experimenty a získávat praktické doved- ve stále se vyvíjejícím světě, kde jsou do-
nosti. vednosti v oblasti IT, přírodních věd a ja- „Také by se hodilo, kdyby byla něja-
• Jazykové učebny: Moderní prostory zyků naprosto nezbytné. Podporou tohoto ká sborovna pro učitele s moderní
projektu podpoříme nejen vzdělávání, ale technikou,“ navrhuje žák, „a dokon-
pro výuku cizích jazyků, vybavené techno- i rozvoj celého našeho regionu. ce automaty, aby nemuseli chodit až
logiemi pro efektivní výuku. do spodního patra, třeba na kávu nebo
• Učebna informatiky: Kvalitní výuka digi- nějaké drobnosti.“
tálních dovedností, které jsou nezbytné Závěr
pro budoucí profesní úspěch. Krámek a školní potřeby
Tento projekt je příležitostí, jak zajistit,
• Učebna pro zeměpis: Praktická výuka aby naše děti měly k dispozici to nejlep- „V našem školním krámku je málo
s důrazem na porozumění geografickým a ší vzdělání, které jim pomůže uspět nejen věcí. Jsou tam hlavně sladkosti, ale
environmentálním problémům. na trhu práce, ale i v osobním životě. Vě- nic k jídlu,“ dodává jiný žák. „Bylo by
říme, že podpora modernizace školy pro- super, kdyby tam byly i nějaké potravi-
střednictvím odborných učeben bude ny, co člověka zaplní, když třeba nemá
II. Rizika a důsledky případné ne realiza- investicí, která se vrátí ve formě kvalitní a svačinu.
ce projektu konkurenceschopné komunity. Uvědomu- žáci ZŠ Čerčany
13

