Page 28 - Chytrý zpravodaj - Broumov 02 2022
P. 28
Od našich dopisovatelů
Muzeum Broumovska kompletně vyměněno osvětlení všech výstavních vitrín za
Do třetice modernizaci doznala i stálá expozice. Zde bylo
ve vylepšeném hávu výkonnější (se světlem v ploše lépe rozprostřeným), avšak
energeticky úspornější a co do výdrže doufám i trvanlivější.
Našemu muzeu se v loňském roce podařilo uspět se dvěma Bohužel, vitríny nyní svítí tak pěkně, až se to špatně fotografuje,
žádostmi o dotační tituly na ministerstvu kultury. První se neboť přezářením okolí vzniká z fotografického hlediska přílišný
týkala modernizace mobiliáře a osvětlení a druhá vylepšení kontrast. Na snímcích celých sálů tak v porovnání staré osvětlení
informačního servisu pro české i zahraniční návštěvníky. Oba vyznívá skoro lépe, ovšem pouze na fotografiích, v reálu jde
projekty ministerstvo podpořilo částkou 350 tisíc korun, přičemž skutečně o jinou, lepší „kávu“. Pro ilustraci zde jsem proto pořídil
celkové náklady činily půl milionu korun. detailní záběry jen jedné vitríny v zastíněném prostoru, kde je
Pokud naše muzeum navštívíte v nové sezóně, měli byste rozdíl lépe patrný. A samozřejmě nejlepší je přijít se přesvědčit na
první změnu zaregistrovat hned po vstupu do prostoru pokladny, vlastní oči.
který je díky novým stropním osvětlovacím tělesům prozářenější,
přičemž doufáme, že tento efekt se nám do zahájení sezóny podaří
ještě podtrhnout novou výmalbou. A v tomto „novém světle“ pak
lépe uzříte i další vylepšení tohoto prostoru spočívající v novém
prodejním a obslužném pultu. Ten poskytne komfortnější základnu
jak personálu, tak i návštěvníkům. Sestává z plochy pracovní,
prosklené prodejní (pro upomínkové předměty, publikace etc.)
a doplňuje ho samostatný pultík pro propagační materiály.
Po výměně pak už docela volaly popisky, které byly obsahově
nově revidovány a budou lépe čitelné (snad i pro lehce dalekozraké).
Jsou určeny většinovému běžnému návštěvníkovi, kterého v muzeu
interně rozlišujeme ve škále od „průběhového čtvrthodinkáře“
po „klasického půlhodinkáře“. Největší radost samozřejmě vždy
máme ze vzácněji, ale přeci jen se vyskytujících „držáků“ neboli
„fajnšmekrů“, kteří v expozici strávenou hodinu i více nepovažují
za ztracenou, kladou zvídavé dotazy, případně i zapáleně diskutují.
A zejména pro ně jsme pak nově připravili reprezentativní
expoziční katalog, který si mohou na prohlídku zapůjčit. Dozvědí
se z něj nejen něco více o vystavených exponátech, ale v stručném
nástinu po epochách i o historii města a regionu – dostane se
jim zkrátka komplexnější informace. I návštěvníkům méně
náročného zájmu, kteří si v tomto muzejním průvodci načtou
nejspíš jen něco namátkově, však poskytne lepší základní vhled
do členění expozičního prostoru a možnost snadnější orientace.
Z cizojazyčných hostů jsme dosud byli nachystáni popiskami
pouze na německy hovořící (zejména tedy předválečné krajany,
kteří však, bohužel, již valem vymírají) a na Poláky, kteří naopak
Vylepšením prošla taktéž výstavní síň, v níž se dostalo začínají převažovat, pak už toliko improvizovaně spíchnutým
kompletní repase všem instalačním panelům. Ta spočívala jednak manuálem. Obě tyto národnosti budou mít nyní k dispozici
v drobném technickém vylepšení a výměně skel za tenčí, což ocení jazykové mutace zmíněného katalogu a navrch jsme přidali i dnes
instalující, hlavně však v potažení novou textilií, což zase, doufáme, již globálně univerzální angličtinu. K doptání budou u zmíněného
ocení vystavující a návštěvníci. Cenou za exkluzivnější vzhled obslužného pultu, čímž se dostáváme zpět na začátek a tedy vlastně
panelů bude ovšem větší choulostivost, z čehož mám poněkud na konec této informace.
obavy, ale uvidíme – a v tomto případě uvidíme až v průběhu letní Karel Franze, Muzeum Broumovska
části sezóny, kdy by se měly dočkat svého prvního uplatnění na
výstavě japonérií. (pokračování na následující straně)
28