Page 13 - Chytrý zpravodaj - Broumov 01 2022
P. 13

Z broumovských škol
           Pracovní činnosti v 9. třídách                     a    musí  nás  uvést  i  do  praktické  stránky  dané  oblasti.  Na  závěr
           Na den knihovnicemi…                               patří sebereflexe každého přednášejícího. Reflexi (konstruktivní
           Ve  čtvrtek  25.  11.  jsme  měly  tu  možnost  stát  se  na  chvíli   kritiku) přednášejícímu poskytuje zbytek žáků ve třídě. Prostor je
        knihovnicemi  a  zjistit,  co  vše  tato  práce  obnáší.  Tuto  možnost   zde i pro dotazy ostatních posluchačů. Těmito kroky si trénujeme
        jsme dostaly od Městské knihovny v Broumově. Dozvěděly jsme se   komunikaci, spolupráci a učíme se tím adekvátně hodnotit vlastní
        něco málo o financích této knihovny, například jaký má rozpočet   i cizí výkon. Nejen touto činností se žáci 9. ročníků připravují na
        na nakupování knížek. Také jsme zjistily, kolik knížek je celkově   studium na střední škole. Kdo je připraven, není překvapen!
        v  knihovně  a  kolik  nových  knížek  se  za  rok  průměrně  nakoupí.   Za pracovní činnosti v 9. třídách Aneta Felgrová
        Knihovna za rok nakoupí přibližně 1 500 knížek a momentálně
        je v knihovně 28 000 knih. V knihovně jsou všechny knížky, co   Adventní zpívání a troubení na 2. stupni
        si chcete vypůjčit, v obalech. Balení knížek jsme si také zkusily –   Každou středu (a jedno pondělí) proběhlo na 2. stupni adventní
        a  není to zrovna jednoduché! Prohlédly jsme si i místnosti, které   zpívání a troubení, při kterém byl přítomen pouze jeden ročník.
        nejsou  běžně  přístupné  veřejnosti,  jako  například  menší  sklad   Nejdříve  si  zazpívali  žáci  šestých  tříd,  kteří  si  poté  otevřeli
        knížek a kanceláře. A pak jsme si vyzkoušely půjčování knížek – to   vánoční dárek – byl to den bez písemek a zkoušení.
        nás bavilo. Za tuto zkušenost děkujeme nejen Městské knihovně   Při druhém adventním zpívání si zazpívali žáci sedmých tříd.
        Broumov, ale i naší škole, která nám tuto příležitost domluvila.  Na stromečku se objevil druhý adventní dárek: vybraní žáci si v ten
                      Kristýna Vanžurová a Sára Házová, žákyně 9. B  den vyměnili roli s učitelem a vyučovali danou hodinu místo něho.
                                                                Při třetím adventním zpívání přišli na řadu žáci osmých tříd.
                                                              Společně si u vánočního stromečku rozbalili i další vánoční dárek:
                                                              na jeden den povolení mobilních telefonů o přestávkách.
                                                                Na čtvrté adventní zpívání se přišel podívat i Grinch! Nakonec
                                                              se  ukázalo,  že  to  není  opravdový  Grinch,  ale  Míša  Vojtěchová
                                                              z 9. B.  Deváťáci si v ten den přišli užít svůj vánoční program, který
                                                              se  jim  moc  povedl.  Nejprve  zazpívali  s  trumpetisty,  poté  měli
                                                              připravené koledy v angličtině a němčině, velký aplaus si vysloužili
                                                              tanečníci Eliška Šimková a Adam Cepek. Potom všechny ohromila
                                                              svým zpěvem a hrou na klavír Míša Vojtěchová alias Grinch a na
                                                              závěr všichni zazpívali vánoční píseň Půlnoční a píseň Halellujah.
                                                              Škoda jen, že program nemohlo zhlédnout více žáků. Nicméně ani
                                                              ostatní žáci nepřijdou zkrátka, protože si zítra mohou užít poslední
                                                              vánoční dárek - vyberou si jakoukoli jednu vyučovací hodinu, při
                                                              které budou hrát společenské hry. Veselé Vánoce všem!
           Pan Frömmel přišel mezi deváťáky                                             Denisa Mádlová, ředitelka školy
           V  předmětu  pracovní  činnosti  je  prostor  pro  setkávání  se
        zajímavými  osobnostmi  města  Broumova,  a  proto  jsme  byli
        rádi, když mezi nás v prvním čtvrtletí zavítal také pan Miroslav
        Frömmel – ředitel DDM Ulita Broumov.
           Žákům vyprávěl o svém osobním i pracovním životě. Dozvěděli
        jsme se, jaká byla jeho studentská léta a první roky pracovního
        a  profesního  života.  Dále  nám  vyprávěl,  jak  DDM  Ulita  vlastně
        funguje,  jaké  akce  každou  chvíli  zaměstnanci  Ulity  pořádají
        a  jakou má pan Frömmel zodpovědnost za svá rozhodnutí v pozici
        ředitele.
           Během  přednášky  byl  samozřejmě  prostor  i  pro  dotazy
        zvídavých  žáků.  Na  každou  otázku  dokázal  pan  Frömmel
        poskytnout  odpověď.  Na  závěr  byli  všichni  žáci  obdarováni
        drobným dárkem.
           Děkujeme  panu  Frömmelovi  za  čas  a  energii,  kterou  nám
        věnoval!

           Co nás baví a čím se zabýváme…?
           Deváťáci  se  pustili  v  rámci  předmětu  pracovní  činnosti  do
        referátů  na  libovolné  téma.  Na  každý  týden  si  připraví  někdo
        z  deváťáků  téma,  které  ho  bytostně  zajímá  a  které  je  schopen
        zajímavě představit i ostatním spolužákům.
           První referáty se nesly v duchu hudby a tance! Dozvěděli jsme
        se zajímavosti ze života Johna Lennona, zkusili jsme složit písničku
        (někdo ji rovnou i zazpíval!) a rozvlnili jsme naše boky v rytmu
        tance!  Za ukázku profesionálního tance děkujeme Elišce Šimkové
        a Adamu Cepkovi. Příští rok začínají letošním deváťákům taneční,
        takže se mohli naladit na to, co je v budoucnu čeká.
           Co  musí  takový  referát  obsahovat,  jsme  si  s  žáky  vysvětlili
        hned  na  začátku.  Každý  referát  obsahuje  teoretické  zázemí


                                                                                                               13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18