Page 28 - Chytrý zpravodaj - Brandýsko říjen 2021
P. 28

28  |  MĚSTSKÉ LISTY                         Organizace ve městě                                              Říjen

      odborníci do                                               Letní škola pedagogů

      výuky na hrad!                                             Letní škola pro pedagogy se v území ORP Brandýs nad Labem-

                                                                 Stará  Boleslav  již  stala  pojmem.  Z  toho  mají  největší  radost
                                                                 především ti, kdo za celým projektem MAP II pro Brandýsko
      (tedy na zámek v Brandýse!)                                stojí – vedoucí projektu Barbora Roušarová, koordinátorka pro-
                                                                 jektu za MAS  emilie Koťátková a  koordinátorka projektu za
      Místní akční skupina Střední  Polabí  se o  ředitele  škol, kteří   město Monika Králíková. Oproti minulému ročníku, kdy se zú-
      s  naší  pomocí  čerpají  dotace,  stará  ve  všech  směrech. V  naší   častnilo 90 učitelů a učitelek, vzrostla letos účast na 130 osob.
      kompetenci je kompletní zpracování žádosti, zpráv o realizaci
      a s tím spojená metodická a administrativní podpora. jednou                             a „Jak zvládat stres“. Do týmu také patří
      z našich specializací jsou projekty tzv. Šablon.                                        ve školách vždy vítaný IT specialista pan
                                                                                              Michal Špitálník. Na letní škole se peda-
                                   nejprve projdou naším přísným hod-                         gogům věnoval na seminářích o techni-
                                   noticím sítem. Odborníky proškolíme                        ce, což do škol rozhodně patří. S učiteli
                                    v „papírování“ nezbytném pro čerpá-                       probral  vše  okolo  interaktivních  tabulí,
                                    ní dotace a teprve pak je doporučíme                      tabletů do výuky a také se společně věno-
                                   školám s čistým svědomím a klidným                         vali  programování  všemožných  robotů
                                    spánkem. Co je ale doporučení oproti                      a robotků. V seminářích ho s výkladem
                                   zkušenosti, že?               Vzhledem k vysokému počtu účastní-  doplnily  dvě  kolegyně  přímo  z  našich
                                     To bychom nebyli místní akční sku-  ků bylo třeba hledat prostory i mimo   škol zapojených do projektu, paní Hana
                                   pina, abychom tomu všemu nedodali   zámek  v  Brandýse  nad  Labem,  kde   Korbelová  ze  ZŠ  Škvorec  a  paní  Eva
                                   i  trochu  té  akce.  Ve  čtvrtek  14.  října   Letní  škola  obvykle  probíhá.  Letos   Kospachová z Gymnázia J. S. Machara
                                   organizujeme v řadě už druhý Veletrh   jsme našli zázemí v budově místního   v Brandýse nad Labem.
                                   odborníků  pro  projektové  dny  na   gymnázia J. S. Machara. Díky vstříc-  Seminář  s  názvem  „Hry  pro  MŠ
                                   zámku v Brandýse. Akce je pořádána   nému  přístupu  paní  ředitelky   a  družiny“  vedla  paní  Veronika
                                   pouze pro ředitele a pedagogy mateř-  Miroslavy  Zachariášové  jsme  nemu-  Jakubová ze ZŠ Palachova v Brandýse
                                   ských  a  základních  škol.  Zámecké   seli  nabídku  seminářů  krátit.   nad Labem. Na semináři se sešlo na 20
                                   komnaty v sobě budou ukrývat různá   Gymnázium poskytlo pro potřeby let-  učitelek a vychovatelek ŠD, které mají
                                   řemesla počínaje sklářem až po arche-  ní  školy  tři  učebny,  gymnastický  sál   chuť si s dětmi a žáky hrát. Během do-
      Do  těchto  projektů  jsou  zapojeny   ologa. Mobilní planetárium naplní je-  a také studovnu jako zázemí na občer-  poledního bloku si tedy zkoušely různé
      všechny  školy  nejen  z  našeho   den ze sálů doslova až po strop a na   stvení pro účastníky.   hry vhodné pro seznamování a tmelení
      dvojměstí, ale i z Čelákovic a přileh-  chodbách  se  budou  prohánět  imagi-  Pedagogové  a  pedagožky  z  mateř-  kolektivu. Ty jistě využijí hned v úvodu
      lých obcí. Celkem je ve třetí vlně, která   nární včelky ze Světa včel v Hulicích či   ských a základních škol z našeho úze-  školního roku po loňské covidové pau-
      se  od  září  masivně  rozjíždí,  čerpáno   mravenci  z  nabízených  programů   mí měli možnost navštívit celkem 16   ze.  Podle  zájmu  a  zpětné  vazby  jsme
      téměř  19  milionů  korun.  Součástí   místního  Rodinného  klubu  Klíček.   různých  seminářů  během  čtyř  dnů.   rovnou požádali paní Jakubovu o účast
      těchto  projektů  je  i  tzv.  projektový   A  to  je  jen  zlomek  z  pozvaných.   V  nabídce  byly  semináře  určené  pří-  na letní škole i příští rok.
      den.  Děti,  žáci  či  studenti  společně   Ředitelé a pedagogové se tak osobně   mo učitelkám z mateřských škol, kte-  Letos podruhé nám věnovali den své-
      s  pedagogem  a  odborníkem  z  praxe   setkají s odborníky, vyzkouší si nabíd-  ré se tematicky zaměřovaly na rozvoj   ho  času  lektoři  paní  Michaela  Veselá
      spolupracují,  učí  se  poznávat  různé   ku programů na vlastní kůži, případ-  hrubé i jemné motoriky, grafomotori-  („Jak  vést  obtížný  rozhovor“)  a  pan
      profese  či  prohlubují  své  znalosti   ně na kůži vlastních dětí a poté jsou už   ky, zrakové i sluchové paměti nebo na   Roman Musil („Improvizace ve výuce“).
      k učivu na základě vlastní zkušenosti   dveře otevřeny pro spolupráci přímo   neurovývojové  souvislosti  v  procesu   Od prvního ročníku letní školy v roce
      a to je přesně smyslem této aktivity.  ve výuce za podpory dotace ze šablon.   učení.  Dvoudenním  kurzem  Maxík   2019 máme v repertoáru lektorů PhDr.
        Jak ale najít odborníka pro projek-  Podrobnosti  pak  mohou  doladit  pří-  (stimulační  program  pro  předškolá-  Moniku Puškinovou, odbornici na ob-
      tové  dny  a  nemuset  se  den  co  den   mo v improvizované zámecké sborov-  ky),  který  vedla  Mgr.  Pavla   last  školského  práva  a  legislativy.  Její
      probírat spoustou nabídek, které ředi-  ně. Těšíme se na viděnou.   Bubeníčková, prošlo celkem 34 učite-  semináře  jsou  vždy  naplněny  k  prask-
      telům  chodí?  Od  toho  jsme  tu  my   Za MAS Střední Polabí z.s.   lek  a  dle  zpětné  vazby,  kterou  jsme   nutí a všichni účastníci a účastnice hlta-
      z MASky! Nabídky na projektové dny          Marcela Tógliová  v  průběhu  kurzu  získali,  je  „Maxík   jí novinky mezi paragrafy, se kterými je
                                                                 „TOP“ a je vnímán jako přínosný se-  lektorka  seznamuje.  V  minulém  roce
                                                                 minář pro práci s předškoláky.  paní  Puškinovou  doplnila  paní  Petra
                                                                  Další  velmi  oblíbené  lektorky  jsou   Schwarzová, která se věnuje oblasti fi-
                                                                 naše  „sdílené“  odbornice  paní  Dita   nancování školství. Obě dámy jsou pro-
                                                                 Šimáčková  a  Marina  Šimanová.  Obě   fesionálky a občas se s nimi setkáváme
                                                                 se věnují již od počátku projektu osvětě   i mimo letní školu. Buď v rámci seminá-
                                                                 na straně rodičů a edukaci a konzulta-  ře, nebo právní poradny, kterou MAP II
                                                                 cím s pedagogy v mateřských školách   pro  Brandýsko  díky  paní  Puškinové
                                                                 na  téma  prevence  řečových  vad,  dal-  může ředitelům škol nabízet.
                                                                 ších logopedických témat a nápravám   Letošní letní škola už je za námi, ale
                                                                 specifických poruch učení.   celý  tým  se  už  chystá  na  příští  rok.
                                                                                              Vypadá  to,  že  se  uvidíme  v  termínu
                                                                 rozvoJ „postcovidových“      18. -24. 8. 2022. Těšíme se na účastní-
                                                                 dovedností                   ky, lektory i všechny, kdo nám s letní
                                                                 Kromě  výše  zmíněných  lektorek  má   školou pomáhali.
                                                                 MAP II pro Brandýsko ještě další sdílené   Ing. Emilie Koťátková
                                                                 odborníky, kteří byli součástí letní školy.   koordinátorka MAP II pro
                                                                 Jsou to Jana Divoká, která vedla seminář   Brandýsko, koordinátorka projektů
                                                                 „Pomáhající  rozhovory“  a  Blanka    IROP a OP Zaměstnanost
                                                                 Antošová Kejíková se seminářem na té-
                                                                 ma  „Prevence  syndromu  vyhoření“
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33