Page 11 - Chytrý zpravodaj - Bory 04/2024
P. 11
#škola
zií v našem kraji. Cílem soutěže je odpočinku využili celou hodinu na Děti ze 2. třídy se učily třídění knih
zvýšit povědomí žáků základních ledě. Poděkování patří i těm, kteří podle žánrů a číselného označení.
škol o Kraji Vysočina. Naši školu se začátečníkům ochotně věnovali Seznámily se s knihou Nevrlý Ruda
odjeli reprezentovat úspěšní řešite- a dodávali jim do bruslení odvahu. od Suzanne Lang, která vypráví
lé školního kola – sourozenci Natá- Podpora od kamaráda pomůže úpl- o tom, že nemít někdy svůj den je
lie Hrubá a Daniel Hrubý. ně nejvíc. Velké díky i rodičům, kte- normální. Závěrem dětem zbyl i čas
V celkovém počtu 139 soutěžících ří bruslaře perfektně vybavili, a na oblíbené herní činnosti.
obsadil Daniel krásné 53. místo a mohli jsme tak celou akci zvládnout
Natálka svým umístěním na 23. bez úrazů. Závěrem nelze zapome-
místě vyhrála možnost zúčastnit se nout na poděkování SRPDŠ, které
jednodenní poznávací cesty do žákům zaplatilo autobusovou do-
Prahy. pravu.
Projekt k 200. výročí naro-
zení Bedřicha Smetany
V letošním roce si připomínáme
200. výročí narození jednoho z na-
šich nejvýznamnějších hudebních
skladatelů, a to Bedřicha Smetanu, Také děti ze 3. třídy strávily příjem-
který se narodil 2. března 1824 v né chvíle v borské knihovně. Paní
Litomyšli. Tuto skutečnost jsme Křížová přečetla ukázky z různých
Předškoláci na miniškolič- neopomenuli ani v našich výcho- dobrodružných knih. Potom děti
kách vách a využili jsme téma k mezi- třídily knihy podle typu literatury a
V úterý 5. března a 19. března na- předmětové spolupráci. snažily se je zařadit správně do
vštívily předškolní děti se svými Ročníky druhého stupně se v hodi- oddělení v knihovně. Na závěr lek-
rodiči naši školu. Na první miniško- ně hudební výchovy seznámily ce si všichni našli hru, kterou si s
ličce si děti zazpívaly, protáhly se a s životem a dílem Bedřicha Smeta- kamarády zahráli.
vyrobily pěkné sluníčko. Druhá mi- ny. Žáci zde pracovali s videem, Žáci 4. ročníku si vyzkoušeli psaní
niškolička proběhla v tělocvičně. Po případně tvořili tzv. životabásně, vlastního příběhu. Paní Křížová
zahřátí a rozcvičce cvičily děti u kterých se jim hodila pozorná prá- měla připraveny pracovní listy
s obručemi, padákem, proběhly ce s textem. Ve výtvarné výchově s návodem, jak příběh psát, co by
opičí dráhu a vyzkoušely lezeckou potom žáci umělecky ztvárnili ně- měl obsahovat a na co si dát pozor.
stěnu na chodbě školy. která z jeho hudebních děl, jiní se Každému určila postavy, jež tam
zhostili vytvoření jeho tradičního i budou vystupovat, a prostředí, ve
Bruslili jsme na zimním sta- netradičního portrétu. kterém se děj bude odehrávat. Žá-
kům se práce povedly. Některé
dionu ve Velkém Meziříčí stihli přečíst ještě v knihovně, zbylé
dočetli druhý den ve škole.■
učitelé ZŠ Bory
V pátek 15. 3. 2024 jsme bruslili na Třídy 1. stupně navštívily
zimním stadionu ve Velkém Meziří- knihovnu
čí. Bruslíme každoročně a je to na V březnu, měsíci knihy, navštívily
nás znát. Někomu jde bruslení vý- třídy 1. stupně naši knihovnu. Lek-
borně, ti ostatní mají velkou snahu ce 1. třídy byla věnována dětské
stále se zlepšovat. A za to si za- poezii a poutavým knihám pro děti.
slouží velkou pochvalu! I ti, kteří Malí čtenáři si také vypůjčili knihy
stáli na bruslích poprvé, šli do uče- domů a stihli si zahrát nové stolní
ní s velkou vervou a víceméně bez hry, které knihovna nabízí.
11 Borský zpravodaj │ duben 2024