Page 16 - Zpravodaj města listopad 2021
P. 16

SPOLEČNOST                                                                                                             SPOLEČNOST
                                                                                                              16                                                                                                                     17


       MŠ Čtyřlístek                                                                                                          MŠ Úsměv                                                  Ptáci v „Úsměvu“

                                                                                                                                                                                         Poslední  týden  v  září  se  loučili  předškoláci
       V Pěnkavově dvoře                                                                                                                                                                 z  červené  třídy  s  ptáky,  kteří  si  balí  své  batůžky
                                                                                                                                                                                         a stěhují se do teplých krajů. Naopak ptáky, kteří
       Divadelní představení „Z pohádky do pohádky“ si děti užily                                                                                                                        nám  budou  v  našem  okolí  dělat  společnost  po
       ve středu 13. října v Pěnkavově dvoře v Takoníně. Po otevření                                                                                                                     celou zimu, budou děti už hravě poznávat a vědět,
       dřevěných vrat se děti ocitly ve velkém pohádkovém světě.                                                                                                                         jak jim pomoci přežít studené měsíce... každý jim
                                                                                                                                                                                         vyrobil i vlastní budku.

                                                                                                                                                                                           Denně  žily  děti  doslova  „ptačí  život“...zobaly,  létaly,
                                                                                                                                                                                         i dle svých výkresů sedaly „na dráty“ jako vlaštovky a pl-
                                                                                                                                                                                         nily mnoho dalších činností, které je velmi bavily a celý
                                                                                                                                                                                         týden byl slyšet naší třídou ptačí zpěv.
                                                                                                                                                                                           Téma zakončila návštěva „sokolníka“ na zahradě naší
                                                                                                                                                                                         školky, čímž si děti zopakovaly nabyté poznatky a shle-
                                                                    Setkaly se s šaškem, Otesánkem nebo princem na koni,                                                                 dání s dravci naživo „na své ruce“ byl nezapomenutelný
                                                                 který vyhrál souboj nad drakem. Prohlédly si chaloupku                                                                  zážitek.
                                                                 na  kuří  nožce  i  nazdobené  královské  komnaty.  Děti  se
                                                                 aktivně zapojily do účinkování v pohádce, vyzkoušely si                                                                 Jitka Pikousová, Lenka Janotová
                                                                 předení nití na kolovrátku a prohlédly si říši rybiček, vod-
                                                                 níků a rusalek. Poděkování patří celé rodině Pěnkavových     Učení v mateřské škole
                                                                 za příjemnou atmosféru a mnoho zážitků.                      Ve žluté třídě se převážná část děti těší příští rok do školy, a tak jsme se hned od začátku s nadšením pustili do hraní,
                                                                                                                              cvičení, povídání, vyrábění, vzdělávání, aby přechod do ZŠ byl pro děti co nejjednodušší. Začali jsme vyprávěním
                                                                 Hana Mácová                                                  zážitků z prázdnin, kdy se děti snaží vybavit si, co vlastně celé dva měsíce dělaly a tyto zážitky srozumitelným
                                                                                                                              způsobem sdělit ostatním kamarádům.
       Medvíďata poznávají město Benešov                                                                                                                                                                 Následovala  kresba  postavy  a  uvě-
       Třída předškolních dětí Medvíďata se společně vypravila lépe poznávat město Benešov a jeho okolí. V Turistickém                                                                                domění si, že  kromě  hlavy,  krku,  trupu
       informačním centru (TIC) jsme si pro děti vyzvedli řadu krásných pomůcek. Mapy, pohlednice, nádhernou dětskou                                                                                  a končetin zvládnou děti nakreslit i de-
       knihu o Benešově, a také brožurky, které nesou název „S medem za medvědem“.                                                                                                                    taily  (oči,  uši,  nos,  ústa,  správný  počet
                                                                                                                                                                                                      prstů nebo například i obočí).
         Ty děti celý týden prováděly nejen městem, ale také Kono- dozvěděly mnoho nových informací o historii města, památ-                                                                             Plynule jsme přešli k informacím o lid-
       pištěm, kde náš poznávací týden vrcholil. Během cesty se děti  ných a významných budovách, či místech. Děti plnily zajímavé                                                                    ském  těle.  Jak  lidské  tělo  vzniká?  Jaké
                                                             úkoly a společně se svými učitelkami zapisovaly odpovědi na                                                                              jsou rozdíly mezi chlapci a dívkami? Co
                                                             otázky do svých karet. Dále se naučily pracovat s mapou, do                                                                              jsou  modré  čáry  na  našem  těle?  Jak  to,
                                                             které jsme vyznačili například naši mateřskou školu a důleži-                                                                            že krev v těle nestojí, ale proudí? Když si
                                                             té budovy ve městě. Označením místa bydliště se děti naučily                                                                             sáhneme na ruku, cítíme tvrdá i měkká
                                                             svoji adresu. Po splnění úkolů se mohly těšit na otevření truhly                                                                         místa, co to je? Co se ukrývá v naší hlavě?
                                                             s pokladem, která na ně čekala právě v TIC. Nejen zaslouže-                                                                              Víte, co je pánev? Slyšeli jste někdy slo-
                                                             ný poklad, ale i vyplněné brožurky si děti pečlivě uschovaly,                                                                            vo buňka? Otázek k lidskému tělu bylo
                                                             protože je práce s nimi velmi bavila. Děti si procvičily a osvo-                                                                         opravdu mnoho. Na většinu otázek děti
                                                             jily řadu schopností a dovedností, které, až budou příští rok                                                                            dostaly odpověď, některé odpovědi jsme
                                                             ve škole, jako když najdou. Tímto ještě jednou moc děkujeme                                                                              si  s  rodiči  nechali  jako  tajemství.  Děti
                                                             infocentru za poskytnuté materiály a odměny!                                                                                             zkoumání,  pozorování a  hraní  her s  té-
                                                                                                                                                                                                      matem lidského těla velmi bavilo.
                                                             Bc. Kamila Tesařová
                                                                                                                                                                                                      Marcela Špoulová, Jana Vitejčková
       (Ne)bezpečí v MŠ Čtyřlístek
       Děti z Mateřské školy Čtyřlístek se zúčastnily dvou preventivních programů. První program se konal 29. září 2021       ZŠ Jiráskova
       ve spolupráci s Městskou policií Benešov na dopravním hřišti v Benešově.

         Programu  se  kromě  nejmladších  zúčastnily  všechny  děti                                                          Projekt Hrdá škola
       a  proměnily  se  ve  zdatné  motorkáře  a  cyklisty.  Dodržování
       pravidel silničního provozu bylo občas velkým oříškem. Děti si                                                           Naše škola se i v letošním školním roce
       zopakovaly význam značek, barvy, strany, a především moh-                                                              zapojila do projektu Hrdá škola, jehož cí-
       ly vylepšit své jízdní dovednosti. Druhý preventivní program                                                           lem je zpestřit si školní rok netradičními
       proběhl 4. října 2021 na školní zahradě, kde se setkaly všechny                                                        aktivitami a zažít školu jinak.
       děti s paní Kateřinou Cirkovskou, členkou kynologického ser-                                                             Ve středu 13. října proběhla první akce
       visu a jejím psem v programu „Bezpečný pes“. Děti se dozvěděly                                                         pod názvem Mezinárodní Suit-up den na
       informace o péči a potřebách psa i o možnostech výcviku psů                                                            školách. Žáci si tento den užili netradiční
       pro potřeby nemocných a postižených lidí. Vyslechly si základ-                                                         výuku ve společenském oblečení a dodr-
       ní pravidla při kontaktu s cizím psem. Naučily se, jak reago-                                                          žovali  pravidla  společenského  chování.
       vat v případě ohrožení a především, jak napadení ze strany psa                                                         V hodinách si povídali o pravidlech etike-
       úspěšně předcházet. Na závěr programu dostaly děti možnost                                                             ty, pro zájemce proběhl rychlokurz vázá-
       si za asistence paní chovatelky psa pohladit a předat mu paml-                                                         ní kravaty a při tělesné výchově si procvi-
       sek na rozloučenou.                                                                                                    čili některé společenské tance.
        Mgr. Lucie Dušková                                                                                                    Mgr. Lenka Pavlíková
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21