Page 17 - Chytrý zpravodaj - Benešov 05/2022
P. 17
SPOLEČNOST SPOLEČNOST
16 17
MŠ U kohoutka Sedmipírka MŠ a ZŠ Karlov
Vítáme Jaro Masopust
21. března 2022. A je tu jaro. Všude víček a ozdobili s nimi plot naší školky. České tradice máme na naší základní právě proto se v našem průvodu některé
začínají kvést květiny a zelenat se tráva. Zazpívali si jarní písně a Medvíďátka při- škole již pevně zažité. I díky tomu jsme, typické masky objevily. Průvod se v čele
Aby i naše školka jarně rozkvetla, vyro- dala básničky. JARO, vítej k nám! jak jsme již několikrát psali, dostali na s maskou medvěda, strakatého a slamě-
bili jsme společně barevné květiny z PET jejich obnovování a připomínání grant ného, vydal nejprve k radnici. Starodáv-
Veronika Flaxová, učitelka z nadace Kde domov můj. I díky němu ným zvykem masopustních maškar byla
Návštěva dětí v knihovně se nám povedl letošní masopustní prů- prosba ke starostovi o povolení průcho-
vod městem. Správně by měl probíhat du městem. I náš masopustní průvod
Ve středu 13. dubna děti ze třídy Ježeč- v úterý před Popeleční středou, která je zastavil u radnice a obveselil starostu J. zazpívaly i svým mladším kamarádům
ků navštívily Městkou knihovnu v Be- počátečním dnem čtyřicetidenního před- Hlavničku, místostarostu Z. Zahradníčka v mateřské škole a na závěr předvedly celé
nešově. Paní knihovnice dětem ukázala, velikonočního půstu. Letos Popeleční a vedoucí školského odboru I. Károvou své vystoupení i pod okny naší školy.
jak taková knihovna vypadá, vysvětlila, středa připadla na 2. března, kdy probí- veselými písničkami a tanečky. Povolení Doufáme, že se našemu masopustní-
k čemu slouží a jak se ke knížkám správ- haly v našem okrese jarní prázdniny, a tak průchodu městem samozřejmě průvod mu průvodu podařilo v této nelehké době
ně chovat. Děti si vybrané knížky pro- se náš masopustní průvod vydal na svou obdržel a tak postupně masopustní maš- potěšit alespoň několik lidí a přinést jim
hlédly a prolistovaly, pohrály si v herním cestu již v pátek 25. února. Žáci 1. stupně kary prošly oběma náměstími, zazpívaly trochu pohody a radosti.
koutku a na závěr si vybarvily omalován- si o masopustu a masopustních maskách lidem u kašny, navštívily spořitelnu apo-
ku, kterou si odnesly domů na památku. povídali již v předchozích dnech a možná těšily i obyvatele domova seniorů. Cestou Mgr. Věra Hozová
Cestou zpět svítilo a hřálo sluníčko, a tak
jsme se mohly zastavit na náměstí u veli- Velikonoce
konočně nazdobeného stromu a nasvačit Mgr. Monika Stibůrková, učitelka
se na čerstvém vzduchu. Celý školní rok si s dětmi na Karlově veškeré nabyté vědomosti velikonočním
s podporou nadace Kde domov můj při- tvořením. Každý si s malou pomocí uple-
Kuřátka a obilí pomínáme naše české tradice. Velikono- tl svou pomlázku, naučil koledu, která je
ce jsou krásným svátkem, ovšem předešlé nezbytná o Velikonočním pondělí, upekli
Děti ze třídy Kuřátek využily krásné- a teď už jen čekáme, až první zelené lís- dva roky bohužel opomíjeným, protože si beránka, kterého samozřejmě snědli,
ho počasí a zasely jarní osení. Venku a na tečky vykouknou ze země. se mohly udržovat jen za zavřenými dveř- a nabarvili vajíčka. Mnoho dětí se rado-
sluníčku jsme si popovídali o tom, jak mi. Proto jsme byli letos opravdu rádi, valo ze své první vlastnoručně upletené
rostou rostlinky. Vše jsme si vyzkoušeli Učitelky z Kuřátek že si můžeme užít celý velikonoční tý- pomlázky. Bylo to krásné dopoledne, kte-
den s dětmi ve škole a naplno. Velikono- ré bylo i příjemnou předzvěstí velikonoč-
MŠ Úsměv ce a jejich zvyky se prolnuly do celé naší ních prázdnin.
výuky. Ve středu jsme s prvňáčky završili
Mgr. Kristýna Nulíčková
Čas v MŠ „Úsměv“
„Já mám doma budíka, ale on mi neti- Děti si mohly prohlédnout různé druhy ZŠ Jiráskova
ká…“ Tuto báseň jsme se s našimi mod- hodin a hodinek a poznávat jejich funkci.
rými předškoláky učili při přípravě na Při tvořivých činnostech si každý vyrobil
školu, v týdenním programu o čase. Pro- své papírové hodiny na zeď a papírové Lyžařský výcvikový kurz
cvičovali jsme s dětmi jednotlivé části hodinky na ruku. Věříme, že děti získané Již dříve jsem snila a těšila se na 7. roč- a pády na lyžích!
dne – jak se jmenují a jaké činnosti v nich znalosti a zkušenosti využily u zápisu do ník hlavně proto, že se pojede na všemi Pro mnohé byla
děláme, opakovali jsme dny v týdnu, základních škol. oblíbený „lyžák“. Konečně jsem se do- premiéra i jízda
měsíce v roce i jednotlivá roční období. čkala nejen já, ale také moji spolužáci ze na běžkách. Tolik
Velkou pozornost jsme zaměřili na čísel- Bc. Anna Pokorná, Jaroslava třídy a z ostatních sedmých tříd. Cestou legrace, co jsme
nou řadu – poznávání a opisování číslic. Remišová, třída Modrý úsměv do Pece pod Sněžkou a na Vebrovy bou- zde zažili, jsme ani
dy nás doprovázela zvědavost, co nás tam nečekali. Naše ob-
Ponožkový den ten týden čeká. ličeje byly po celou
První dojmy byly k nepopsání – pro- dobu kurzu plny
Konečně tady máme dny plné sluníč- sluněná a zasněžená příroda, nádherný úsměvu a spoko-
ka. Už jsme se báli, že se jej ani nedočká- V pondělí děti čekal ponožkový den alias výhled do údolí. A co pak naše první jízdy jenosti. Učitelé se
me. Ovšem první jarní den nesouvisel Den Downova syndromu. Jestlipak víte,
pouze s počátkem přicházejícího jara. proč se mu říká Ponožkový den a proč k nám chovali fé- dík!!!
připadá právě na 21.března? Protože ba- rově a naučili nás Lyžařský kurz nám přinesl mnoho ne-
revné nožky patami k sobě znázorňují plno nových věcí. zapomenutelných zážitků a vzpomínek,
chromozom X, který mají lidé s Downo- Za to jim i našemu které nás budou provázet po celý život.
vým syndromem navíc. I oranžová třída „Šéďovi” patří velký
se připojila k tomuto dni. Stačila nám Nela Bečvaříková, třída 7. B
k tomu maličkost. Ráno jsme se potkali
společně ve školce s každou jinou ponož- Indiáni na Jiráskovce
kou. Tímto dnem jsme si vyzkoušeli být Naší indiánskou Vyzkoušely si také různé sportovní a vě-
na pár hodin odlišní. družinou zněly domostní disciplíny a vyzdobily si své tří-
zvuky bubnů, děti dy. Domů si pak všichni odnesli i malou
Mgr. Eva Kalinová, třída Oranžový si vyráběly čelen- odměnu.
úsměv ky, totemy a učily
se indiánské tance. Vychovatelky ŠD