Page 9 - Chytrý Zpravodaj - Benátky nad Jizerou březen 2021
P. 9
ZÁKlADNí šKOlY
Projekt Ozónová díra medvídků. Věřím, že nám to všem zvedlo náladu a zpříjemnilo ne-
V předmětu RvOv žáci sedmého roční- konečně dlouhou on-line výuku.
ku vytvářeli projekty na téma globální Mgr. Zuzana Kopecká
problémy. Jejich výstupem bylo objas-
nění jednoho z globálních problémů
na naší planetě dle vlastního výběru.
Někteří žáci se chopili svého úkolu veli-
ce svědomitě a výsledkem pak byly ve-
lice zajímavé práce.
Mgr. Lenka Mašková
Zš PRAŽsKÁ
Zápis budoucích prvňáčků do Zš Pražská
Vážení rodiče!
Každým rokem kolektiv učitelek 1. stupně připravuje zápis budou-
cích prvňáčků, kterého se účastní také žáci čtvrtých a pátých ročníků
jako průvodci ,,Pohádkovým zápisem“.
Letos by měl zápis proběhnout ve středu 7. 4. 2021 od 13:00, 14:00
a 15:00 hod., pokud by byla povolena osobní účast rodičů a dětí. Bo-
hužel, současná situace nás nutí k tomu, abychom formu zápisu při-
způsobili aktuálním vládním opatřením a rozhodnutím MŠMT.
Proto sledujte, milí rodiče, webové stránky naší školy, kde budou
včas uveřejněny podrobnosti zápisu, případně změny termínu.
Velmi nás také mrzí, že nelze uskutečnit již tradiční návštěvu předško-
láků u nás ve škole. V tuto chvíli má ale paní ředitelka mateřské školy
k dispozici zápisové lístky a formulář pro případný odklad školní do-
cházky. Za jejich distribuci velmi děkujeme. Zápisový list si můžete
vyplnit, budete ho potřebovat při jakékoli formě zápisu. V případě, že
jste rozhodnuti zažádat o odklad školní docházky, je potřeba se včas
objednat do pedagogicko- psychologické poradny a také si vyřídit do-
poručení dětského lékaře. Pro rodiče, jejichž děti nenavštěvují bená-
teckou MŠ, jsou všechny formuláře k dispozici přímo ve škole.
V letošním školním roce musí být zapsané každé dítě, které
k 31. 8. 2021 dovrší 6 let věku.
V případě dotazů se obraťte na vedení školy – 776 599 757, 724 958 912. slohová práce
Mgr. Michaela Teplá, ZŘŠ Kvůli koronaviru jsme se minulý rok učili od začátku března až do kon-
ce školního roku z domova. Neměli jsme žádné on-line hodiny, jenom
Masopustní karneval v 2. B jsme dostávali na každý týden úkoly. Tento školní rok jsme se ale v září
potkali v lavicích. Ze začátku jsme nemuseli nosit roušky a opakovali
Doba sice nepřeje radovánkám, zpěvu, tanci a zábavě, my jsme si ale jsme učivo, které jsme probírali v sedmé třídě distančně. Potom ale
dopřáli jeden školní únorový den v karnevalových maskách. Nepotka- přišlo zpřísnění opatření a roušky se musely nosit na celém druhém
li byste u nás medvěda, kobylu nebo basu, ale děti se velice snažily stupni. Takto jsme fungovali ještě asi 2 týdny a pak se v polovině října
vyrobit si škrabošku nebo detaily masky v hodině pracovního vyu- opět úplně uzavřely školy a přešli jsme na distanční výuku. Cca na první
čování. Střídali jsme učení a povídání o tradicích, podívali se na Cha- týden a půl nám učitelé jen poslali úkoly, ale pak byly podzimní prázd-
loupku na vršku – „Jak to bylo o Masopustu“ a vybarvovali masopustní niny, po kterých začala mít on-line hodiny i naše škola. Nejdříve mi to
omalovánky. Den nám rychle utekl a všichni jsme odcházeli ze školy moc nevyhovovalo, ale teď bych řekla, že už jsme si na to všichni docela
s dobrou náladou. zvykli (v rámci možností) a vyhovuje mi to více, než když jsme on-line
Ilona Hanušová hodiny neměli. I tak bych ale radši byla ve škole. Po měsíci a půl se roz-
volnila opatření a druhý stupeň měl střídavou výuku. Naše třída cho-
dila do školy od 30. 11. do 4. 12. a od 14. 12. do 18. 12. Poté jsme měli
prodloužené vánoční prázdniny. Myslela jsem si, že se po prázdninách
vrátíme alespoň částečně do školy, ale žádné rozvolnění nepřišlo, tak-
že jsme pokračovali i po Novém roce v on-line výuce. Celý leden jsme
byli doma, dokonce i vysvědčení jsme dostali e-mailem. Byla bych ráda,
kdybychom šli do školy už po jarních prázdninách, které budeme mít
příští týden, ale zatím to moc nevypadá. Kdybych měla popsat, jak pro-
bíhají on-line hodiny, tak každá trochu jinak. O matice většinou počítá-
me společně nějaké úlohy v pracovním sešitě nebo učebnici a kdo po-
čítá rychleji, může počítat napřed. O češtině na začátku občas píšeme
nějaký test a pak děláme něco do školního sešitu (např. různá cvičení
na procvičení), o fyzice a chemii si s námi paní učitelka povídá o nové
látce a pak z ní dostaneme domácí úkol. O přírodopisu nám paní učitel-
ka promítne nějakou prezentaci, kterou pak vloží do souborů a máme si
z ní udělat zápis a většinou taky uděláme něco z pracovního sešitu atd.
Celkově mi on-line výuka vyhovuje víc než klasická prezenční výuka jen
Z Masopustního karnevalového dne ve třídě 2. B v tom, že mám více volného času, protože končíme většinou v 11:40, ale
Masopust ve 3. A „on-line“ vlastně ani ten volný čas tolik nevyužívám, protože je spoustu věcí zaká-
Masopust začíná po svátku Tří králů (6. ledna) a končí Popeleční zaných a jsou zavřená sportoviště, kina, většina obchodů... Doufám, že Fotografie na této dvoustraně: archiv ZŠ Husovo náměstí, archiv ZŠ Pražská
středou, která letos vycházela na 17. února. Je to období hodování, se to brzy rozvolní a budeme se moct vrátit do školy.
veselí a pořádání maškarních bálů. Masopust se slaví jinak na ven- Kateřina Hermanová, 8. B
kově, jinak ve městě a úplně jinak v dnešní době, kdy jsou děti Masopust v družině
doma a učí se on-line. Vlastně se letos asi neslaví vůbec. Proto jsme Na konci ledna zpestřily vychovatelky dětem pobyt ve školní družině
se rozhodli, že si uspořádáme maškarní. Děti si připravily úžasné tím, že jim připravily maškarní rej. Některé děti si předem v družině
masky a celý den se učily pod vedením včelí královny. Místo zvo- připravily jednoduché masky, jiné si přinesly své originální kostýmy.
nění nás zpět do hodin volaly písničky z pohádky Příběhy včelích Na reji masek bylo k vidění nejvíce krásných princezen, také nás navští-
8 9 10. března 2021