Page 1 - Chytrý Zpravodaj - Most leden 2021
P. 1
mostecké PARTICIPATIVNÍ
ROZPOČET
LISTY Periodický tisk územního samosprávného celku
str. 4 a 13
PAMÁTNÍK HORNICKÝCH TRADIC A DŮLNÍCH NEŠTĚSTÍ V MOSTĚ
PŮDORYSNÝ POHLED SHORA V MĚŘÍTKU 1:50
S ZÁKRES DO FOTOGRAFIE - POHLED 01
NO V INY S T A T U T ÁRNÍHO MĚS T A MOS T U
JAK SPRÁVNĚ
NÁMĚSTÍ VELKÉ MOSTECKÉ STÁVKY
ZDARMA ROČNÍK 22 / ČÍSLO 1 / LEDEN 2021 listy.mesto-most.cz PARKOVAT
str. 7
6 m
ZÁKRES DO FOTOGRAFIE - POHLED 02 ZÁKRES DO FOTOGRAFIE - POHLED 03
NOVÝ KULTURNÍ
SERIÁL
str. 12
Most chce vylepšit přednádražní prostory
Nejdůležitější dopravní uzel ve městě se promění. Město Most si a případně i dálkové autobusy, které
je vědomo, že právě vlakové nádraží je problematickým místem do areálu zajíždí nebo budou zajíž-
a tuto situaci hodlá řešit rekonstrukcí přednádražních prostor. dět na základě zlepšených podmínek
řešeného prostoru, a jejich odstavo-
Navýšení kapacity odstavných pro získání stavebního povolení. Vý- vání,“ uzavírá náměstek. GRAFICKÁ ČÁST ÚČASTNÍK ČÍSLO ....
ploch pro MHD a dálkové autobusy, hledově by měla rekonstrukce pro- V souvislosti se záměrem, že se na PAMÁTNÍK
nové zázemí pro řidiče, zvětšení ma- bíhat kolem roku 2023,“ upřesňuje místě bude moci nacházet větší počet
névrovacího prostoru pro autobusy náměstek. Město předpokládá, že autobusů, dojde také k vybudování HORNICKÝCH
a výrazně vyšší kapacita parkoviště na provedení rekonstrukce předná- nového a příznivějšího zázemí pro TRADIC
osobních automobilů. Nezapomíná dražních prostor získá prostředky řidiče. Důležitým prvkem studie je
se ani na komfort cestujících. Dojde v rámci dotace ITI Ústecko-chomu- podstatné vylepšení manévrovacího str. 15
totiž také k výrazné modernizaci au- tovské aglomerace z příštího progra- prostoru pro autobusy u nástupních
tobusových zastávek. movacího období 2021–2027. a výstupních zastávek a také v pro-
„Původně bylo zamýšleno, že se storu kruhového objezdu. Se zabez-
odkoupí a využijí prostory bývalého Jak budou změny vypadat? pečením lepšího manévrovacího pro-
autobusového nádraží. Toto však ne- Více parkovacích míst storu souvisí také prodloužení zálivů
bylo možné provést, jelikož v rámci a modernizace zastávek autobusových zastávek a bezpečnější
probíhajících jednání mezi městem Vizualizace se zabývá celkovým obousměrný provoz autobusů mezi
Most a společností BUS.COM, a. s., urbanistickým, částečně i architek- zastávkami před výpravní budovou
která je současným vlastníkem po- tonickým, řešením přednádražního autobusového nádraží.
zemků bývalého autobusového ná- prostoru, kde bylo cílem vytvořit Zajímá vás jak by měly předná-
draží, nedošlo k cenové dohodě všechny objekty a prostředí tak, aby dražní prostory vypadat? Společ-
obou stran,“ vysvětluje k chystané bylo harmonicky sladěno s budou- nost NE2D Projekt, s. r. o., připra-
investici náměstek primátora Ma- cím vzhledem a dispozičním řeše- vila virtuální prohlídku (najdete na FARMÁŘSKÉ
rek Hrvol. To je důvod, proč město ním výpravní budovy vlakového ná- www.mesto-most.cz). Pro město to SLAVNOSTI
Most muselo zvolit jiné řešení. Jako draží a přilehlých ploch řešených představuje zcela novou formu ko-
nejefektivnější se ukázalo protažení Správou železnic, s. o., a Českými munikace s veřejností. Během mi- str. 27
plochy přednádražních prostor zá- drahami, a. s. nutového videa si můžete pro-
padním směrem podél silnice 1/13, „Stěžejním bodem studie je navý- jít samotné budovy a prozkoumat
kde tak vzniká příznivá plocha pro šení kapacity odstavných ploch, která i připravované zázemí pro řidiče VÍTĚZNÉ
odstavování autobusů. je určena pro autobusy. Bude tvořena nebo výpravní budovu. Její součástí
„Je dokončena detailní studie pro- čtrnácti stáními. Zvýšení kapacity ne- jsou i informační tabule s texty, na HÁZENKÁŘKY
veditelnosti, na kterou bude navazo- bude plusem jen pro odstavovaná vo- kterých se dozvíte všechny chystané str. 32
vat zpracování projektu potřebného zidla MHD, ale také pro regionální změny a novinky. (vyd)