Page 1 - Chytrý zpravodaj - Kopřivnice 06 2022
P. 1
OČEKÁVÁME
Spolek Máš čas? slaví 20 let
dobročinné činnosti v Kopřivnici 21. 2.
Starosta slavnostně přivítá prvního
letošního občánka města 23. 2.
Zasedne Rada pro rozvoj lidských
zdrojů 23. 2.
17. února 2022 • Číslo 6 • Ročník XXXI Týdeník města Kopřivnice a jeho okolí www.koprivnice.cz Cena 7 Kč
Začíná se připravovat tvorba Obyvatelé Holoty se dočkají Vloni policisté v kraji řešili přes V KDK vystoupí legendární
nového Strategického plánu ochrany proti záplavám, suchý deset tisíc dopravních nehod, houslista Jan Hrubý s triem
města na roky 2023+ poldr začne růst na podzim mrtvých ale na silnicích ubylo výrazně mladších spoluhráčů
Dokument bude vznikat v diskuzi Městu se na druhý pokus podařilo získat Hlavní příčinou bouraček je špatný První letošní koncert na půdě kulturního
odborníků i občanů. Schvalován takřka třináctimilionovou dotaci, díky způsob jízdy a nepřiměřená rychlost. domu nabídne hity z repertoáru Mišíka,
by pak měl být až po volbách. které bude moci začít stavět. Při nehodách přišlo o život 29 osob. Prokopa, Merty i irské tradicionály.
strana 2 strana 2 strana 3 strana 4
Lidé budou moci zanést
do nové on-line mapy
své pocity z různých
částí Kopřivnice
Kopřivnice (hod) – Kopřivnická radnice by chtěla začátkem
března spustit pocitovou mapu. Do ní lidé obvykle zaznamená-
vají například to, kde se cítí bezpečně, nebo naopak, které lokalitě
se raději vyhnou. I tentokrát pocitovou mapu pro město připra-
vuje Univerzita Palackého v Olomouci, ale na rozdíl od roku
2017 v on-line prostoru.
„Protože v letošním roce se bude sestavovat za přispění ve-
řejnosti nový Strategický plán města na další období, rozhodli
jsme se zpracovat pocitovou mapu města, jež bude jedním
z podpůrných materiálů, který může pomoci při rozhodování
o prioritách. Pocitová mapa vychází z konceptu GeoParticipace
Otázky, které v rámci rýsování pocitové mapy
budou Kopřivničanům položeny, formuluje
radnice ve spolupráci s olomouckou
univerzitou a komisí Zdravého města.
a jde o prostředek participativního plánování veřejných prostor,
který nabízí možnost aktivně zapojit občany do sběru informací Dva nové informativní radary jsou aktuálně nainstalovány u ‘vodárny’ a mají nejen upozorňovat řidiče na aktuální rychlost a psy-
a názorů na lokality, v nichž bydlí,“ uvedl místostarosta René chologicky působit na snížení rychlosti, ale i sbírat data o skutečném objemu dopravy v daném místě. FOTO: DAVID MACHÁČEK
Lakomý, který je garantem Zdravého města a místní Agendy 21. Dva informativní radary dohlížejí na dopravu v Lubině
Pocitové mapy jsou nejčastěji využívány jako podpůrné pod-
klady pro plánování investičních akcí, vytváření koncepcí do-
pravy nebo jako informace pro městskou policii. „V současné Lubina (hod) – V Lubině u ‘vodárny’ nání výboru pro místní část v Lubině. sunuty jinam na další problematické
době se zpracovateli pocitové mapy formulujeme konkrétní u místní komunikace vedoucí od okružní Město proto koncem loňského roku po- místo.
otázky, na které chceme znát odpověď. Na jejich tvorbě se podílí křižovatky k mostu přes řeku Lubinu jsou řídilo dva nové informativní radary, které Město zároveň pořídilo statistiky mě-
nejen komise Zdravého města a místní Agendy 21, ale i tým pro umístěny dva informativní radary, které pouze ukazují rychlost jízdy, ale nezazna- ření, což je zařízení, které monitoruje sku-
sledování stavu udržitelného rozvoje města. Dobře připravené řidičům ukazují, jakou rychlostí jedou. Ve menávají ji a nezasílají důkazy k zahájení tečný provoz v daném úseku komuni-
otázky nám mohou přinést třeba podrobnější a přesnější infor- většině případů blikají a upozorňují na správního řízení pro nepřiměřenou rych- kace. Na rozdíl od informativních radarů,
mace o věcech, které byly zjištěny na podzim v rámci průzkumu překročení nejvyšší povolené rychlosti. lost. Tyto nové radary nahradí stávající kdy řidič reaguje na znázorněnou rych-
spokojenosti,“ okomentovala současný stav Ivana Holubová, Už vloni na veřejných setkáních vzná- radary, které jsou nefunkční,“ uvedl mí- lost, mají tyto statistiky daleko přesnější
koordinátorka Zdravého města a místní Agendy 21, a dodala, že šeli obyvatelé Lubiny požadavek, aby stostarosta Dušan Krompolc, který je ga- vypovídající hodnotu. Zařízení monito-
zpracování pocitové mapy je financováno z dotace, kterou ob- městská policie měřila rychlost projíždě- rantem místní části Lubina, a dodal, že ruje oba směry jízdy a umí rozlišit, zda se
držela Národní síť Zdravých měst ČR, jíž je Kopřivnice dlouho- jících vozidel, která obcí jezdí velmi ry- po vyhodnocení bude rozhodnuto, zda jedná o jednostopé vozidlo, osobní či ná-
dobým členem. (Pokračování na straně 3) chle. „Obdobný požadavek zazněl na jed- se ponechají na místě, nebo budou pře- kladní automobily. (Pokračování na str. 3)
V Rychalticích odhalili pomníček 122 let
Karantény zhatily
tábory části dětí staré dopravní nehody Präsidenta
Rychaltice (dam) – V polovině mi- navíc Hukvaldští odhalili ještě další
Kopřivnice (dam) – Tábory po- nulého týdne byl v Rychalticích odha- památník, ten připomíná rodinu ži-
řádané během jarních prázdnin do- len památník upomínající na první dovského obchodníka Emanuela
mem dětí ovlivnila pandemická si- středoevropskou automobilovou ne- Kulky, jež byla dne v září 1942 depor-
tuace a poměrně velké množství hodu s tragickými následky. Havaro- tována do Terezína.
onemocnění a karantén mezi ško- vaným vozem byl jeden z devíti do té Podle Jiřího Sedláře, který vybudo-
láky způsobilo, že řada původně při- doby vyrobených vozů typu Präsident vání pomníku nehody inicioval, od
hlášených dětí svou účast na po- a za řídítky neseděl nikdo jiný než sám prvních úvah k realizaci uběhlo asi
slední chvíli zrušila. V případě jeho konstruktér Leopold Sviták. půldruhého roku. „Je třeba myslet na
pobytového Jarního tábora na Klet- Památník poblíž místa 122 let sta- to, že v naší obci není rodákem jen Ja-
ném s kapacitou 29 účastníků to rého neštěstí vztyčila svým nákladem náček a je to připomínka jiného důle-
byla hned třetina přihlášených a po- obec Hukvaldy, pod které Rychaltice žitého rodáka Leopolda Svitáka, který
byt od neděle do pátku si nakonec spadají. Zhruba 370 kilogramů vážící byl u zrodu prvních automobilů na na-
užilo jen devatenáct dětí. V případě syenitový monolit s vytesaným textem šem území,“ říká milovník automobi-
příměstského tábora, který od pon- stručně popisujícím událost vytvořil lové historie, který bydlí nedaleko
dělí do pátku probíhal přímo sochař Jan Šnéberger a má symbolický místa osudné havárie. Svitáka, který
v DDM, byla situace lepší, účast tvar patníku, který se stal osudným byl mimochodem Janáčkovým spolu-
musela odříct jen jedna přihlášená jednomu z účastníků nehody. Památ- žákem z obecné školy, chce znovu při-
holčička, dalších 20 dětí tábor ab- ník byl na místě instalován už v pro- pomenout i opětovným umístěním
solvovalo. V průběhu táborů samot- sinci minulého roku, ale k jeho slav- bronzové pamětní desky na jeho vilu,
ných už se žádné problémy s covi- Jarní pobytový tábor kopřivnického DDM měl téma Dobytí severního nostnímu odhalení došlo až minulý která byla sejmuta při opravách domu.
dem-19 nevyskytly. (Pokr. na str. 3) pólu. FOTO: DAVID MACHÁČEK týden ve středu. O půl hodiny později (Pokračování na straně 3)