Page 5 - Chytrý zpravodaj - Jindřichův Hradec listopad 2021
P. 5

www.jh.cz                                                                              LISTOPAD 2021 |  5



       ˆ   ODBOR ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY


       Jindřichohradecké školy se pravidelně účastní projektů spolufinancovaných Evropskou unií

       Jindřichohradecké školy se pravidelně účast-  jak ve škole, tak i mimo školu apod. Řada aktivit   kluzi. V  první etapě byla čerpána také dotace
       ní projektů spolufinancovaných Evropskou unií   byla zaměřena také na podporu pedagogických   na doučování žáků ohrožených školním neúspě-
       v  rámci  Operačního  programu  Výzkum, vývoj   pracovníků, jednalo se např. o další vzdělávání   chem. Od druhé etapy škola využívá navíc per-
       a vzdělávání, nyní prostřednictvím výzvy Šablo-  v oblasti společného vzdělávání, rozvoje mate-  sonální šablonu pro kariérového poradce. Vol-
       ny III vyhlášené Ministerstvem školství, mládeže   matické gramotnosti, rozvoje čtenářské gramot-  bou  povolání provádí  všechny žáky školy a  je
       a tělovýchovy.                      nosti, oblast ICT, cizích jazyků, nechyběla ani ob-  dobré, když na škole pracuje člověk, který se tou-
       O  své zkušenosti se s  námi podělila ředitel-  last sociálně osobního rozvoje. Vedení školy se   to problematikou zabývá. Škola v tomto období
       ka Mgr.  Šperlová ze 4. základní školy a ředitel   zapojilo do sdílení zkušeností pedagogů z růz-  získala také notebooky a tablety pro výuku žáků,
       Mgr. Javorský ze 2. základní školy.   ných škol, dalšího vzdělávání v oblasti mento-  které byly potřebné zejména v době distanční
       2. ZŠ v  Janderově ulici se začátkem letošní-  ringu apod. Kromě žáků a pedagogů školy by-  výuky v roce 2020 i 2021. Velmi zajímavou aktivi-
       ho školního roku zapojila do dalšího, již třetího   la v projektech realizována také aktivita určená   tou, kterou bylo možné podpořit v druhé etapě
       projektu, který konkrétně nese název Šablony   pro  rodičovskou  veřejnost  s  názvem  Odbor-  a škola jí využije také v etapě třetí, jsou projekto-
       na dvojce a jehož cílem je podpora společného   ně zaměřená tematická setkávání a spolupráce   vé dny. Jedná se o celodenní výukový program
       vzdělávání svých žáků. Ten stávající je realizova-  s rodiči žáků ZŠ, díky kterým byly na škole orga-  připravený odborným lektorem ve  spolupráci
       ný od 1. září 2021 do 30. června 2023 a bude díky   nizovány besedy s přizvanými odborníky. Mezi   s pedagogem školy. Tyto projektové dny se ko-
       němu i nadále na škole zajištěna činnost školního   témata těchto setkávání patřilo např. Dítě a je-  nají ve škole i mimo školu. U mimoškolních pro-
       speciálního pedagoga a realizace projektových   ho čas strávený na mobilu, Volba profesní drá-  jektů je finančně podpořena i doprava na místo
       dnů v ZŠ. Jedná se opět o typ projektu známé-  hy, Bezpečná komunikace na  internetu, Proje-  projektu. V programech dochází k propojování
       ho též jako šablony, se kterými má škola zkuše-  vy rizikového chování u dětí apod. Všechny tyto   učiva napříč jednotlivými vyučovacími předmě-
       nosti od ledna 2017. Díky finančním prostřed-  aktivity přispěly a přispívají k podpoře výchovně   ty. Celkově škola získala finanční podporu ve výši
       kům v souhrnné výši cca 4 mil. Kč za všechny   vzdělávacího procesu na škole a k rozvoji žáků   2,7 mil. Kč, kterou využila co nejefektivněji a již se
       3 etapy se škole podařilo zajistit činnost školního   i pedagogických pracovníků.  těší na zapojení do dalšího operačního progra-
       speciálního pedagoga v rozsahu min. 0,5 úvaz-  I 4. ZŠ se zapojila již od roku 2017 do všech třech   mu s názvem Jan Amos Komenský, který by měl
       ku, doučování žáků ohrožených školním neú-  etap, kdy v celém projektu byly nejvíce využí-  být podporou pro aktivity, které se jí osvědčily
       spěchem, čtenářské kluby a kluby zábavné logi-  vány personální šablony. Díky této podpoře je   a ve kterých by ráda pokračovala.
       ky a deskových her, využití ICT ve výuce, žáci se   po celé období na škole speciální pedagog, kte-  Školám lze tedy jen popřát, aby bylo možné té-
       mohli bezplatně účastnit projektových dnů, a to   rý pomáhá plnit úkoly plynoucí z vyhlášky o in-  to podpory využívat i v následujících obdobích.


       Začátek školního roku 2021/2022 a nabídka zájmových aktivit pořádaných místními školami

       Školní rok 2021/2022 byl po většině zahájen drob-  z projektu Malý velký kamarád společně došli   čové hry. Při náboru k volnočasovým aktivitám
       nými adaptačními aktivitami či pobyty. Například   na letiště v J. Hradci, kde v rámci sociálně-osob-  spolupracuje škola s jinými organizacemi. Tyto
       při 2. ZŠ se adaptační pobyt konal již tradičně.   nostního rozvoje (starší pomáhají mladším)   aktivity se pak odehrávají v areálu školy. Jedná
       Z  důvodu dodržení protiepidemických opatře-  pouštěli draky a  posléze společně u  táboráku   se o hudební obory nabízené hudební školou
       ní vyrazili učitelé s žáky na turistickou základnu   daný projekt vyhodnotili a občerstvili se opeče-  Yamaha, dále Fresh Aerobik, Aerobic Lena a bas-
       do Dolního Radíkova hned čtyřikrát, s letošními   ným špekáčkem.         ketbal.
       i loňskými šesťáky. Adaptační pobyty se uskuteč-  Všechny základní školy se snaží vycházet žá-  5. ZŠ nabízí kroužek pěvecký, robotiky, softba-
       nily s  cílem poskytnout žákům nově příchozím   kům maximálně vstříc a vzdělávání jim zpříjem-  lu či sportovní hry, které žáci určitě s nadšením
       na druhý stupeň prostor mimo školní třídu, ve kte-  nit pořádáním zájmových kroužků.   uvítají.
       rém se mohly lépe poznat, jak uvedl pan ředitel   Na 1. ZŠ se mohou žáci těšit na sportovní či lite-  Na 6. ZŠ se žáci prvního stupně mohou účastnit
       Javorský. Dopoledne žáci strávili v duchu pozná-  rární kroužek, na různé tvořivé činnosti, kresle-  čtyř kroužků sportovních her, dvou kroužků vý-
       vacích her, odpoledne pak společnými sportov-  ní a grafiku. V přípravě je také francouzský jazyk.   tvarné výchovy, zdravotnického a keramického
       ními výkony, kde se bojovalo o minuty k večerce.   Na 2. ZŠ žáky čeká dopravní výchova, plavání,   kroužku, badmintonu, basketbalu a hravé anglič-
       Po opečení špekáčků nastala hodina pravdy, třída   případně bruslení a lyžařský kurz.   tiny. Druhý stupeň je zaměřen na sport, a to bad-
       si rozdělila úkoly tak, aby je žáci zvládli co nejlépe,   3. ZŠ pořádá pro své žáky následující kroužky –   minton, volejbal a nohejbal. Též lze navštěvovat
       odměnou jim byly minuty k dobru a tím čas na-  výtvarný, přírodovědný, sportovní, dramatický,   kroužek první pomoci a německé konverzace.
       víc na stezku odvahy. Druhý den bylo dopoledne   taneční, korálkování, sborový zpěv a  zájmové   Mateřské školy se mimo jiné věnují rozvoji ja-
       zaměřeno na téma prevence, a to na problémo-  čtení. Na druhém stupni žáky jistě upoutá mul-  zykových dovedností ve  formě anglického ja-
       vé jevy v kolektivu. Počasí všem 4 třídám, které se   timediální kroužek, psaní všemi deseti či činnost   zyka pro předškoláky hravou formou, pořádání
       adaptačních pobytů zúčastnily, přálo.   školní kapely.                   plaveckých výcviků či rozvíjení dětí po pohybo-
       V letošním září byl i na 3. ZŠ realizován celoškol-  4. ZŠ organizuje kroužky zaměřené na pohybo-  vé stránce.
       ní projekt „Pusť si svého draka“, kde nejen žáci   vé aktivity – country tance, florbal, fotbal, mí-  Kateřina Kubíčková
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10